• BlueTopaz

Glitter tråden...2

Coolt Viktoria! Fantastiskt att allt löste sig så bra!! =)

Imorgon och på söndag ska jag ut med bruden och leta brudklänning samt tärnklänning, ska bli jättekul!!! På söndag ska vi till princessa, då de är den enda brudbutiken som har öppet på söndagar.
    På lördag ska vi ut och festa också, behöver verkligen en helg borta från hemmet känner jag!! Vi har det rätt så jobbigt, eller rättare sagt Jag har det jobbigt med Oss. Jag känner inte så mkt nu och det känns jätte jobbigt. Men mkt har nog att göra med det tuffa liv jag/ vi lever nu med nytt krävande jobb, jättesjukt barn, nytt hus och i princip ingen fritid. Jag hoppas det iaf...

Hur har ni det känslomässigt nu??

Idag ställde jag mig på vågen, 61,6kg! (Ett hg mindre än på bröllopet), alltså ner nästan 2,5kg på 3 veckor. Nu är det 6,6kg kvar...

• BlueTopaz

Hej!

Haha, jag slingade också håret förra veckan, lite ljusare för att ta bort det vintergråa.

Jag hade riktigt riktigt roligt i helgen!!! Men jag har mått så oerhört dåligt idag.. Jag har aldrig varit riktigt bakis förut har jag insett.. Men men det var det värt!
    Har säkert provat 30 klänningar och hittat en favorit på Ehrlings faktiskt.. hoppas de sköter sig denna gång, men ägarinnan lovade att själv se till att det blir bra..
    Caroline hittade ev sin klänning på Sthlm Brud & fest, skitfin!!!

På princessa idag hittade vi faktiskt inte direkt ngt.. de har mest jättebakelser och nästan inga av MS lite mindre varianter =( Men det var jättekul att prova igen!

Vi var ju ute igår, först på förfest och sedan ut på krogen, har sällan skrattat och haft så roligt!!
    VAr kul att känns sig lite smalare igen också! =)

Leo har varit frisk i 7 dagar nu och varit sin första hela vecka på dagis, wow!!! =)

Kramizar

• BlueTopaz

Oj då Ylva, nu fick jag en riktig klump i halsen.. =( Jag hoppas verkligen att det visar sig vara ngt ofarligt!!! Ingen förtjänar att må bra och vara frisk som du efter allt du har behövt gå igenom!

Jag finns här om du behöver prata Iza!!
    Doris dog i förrgår, känns jättejobbigt och pappa mår så jättedåligt.. Det enda man kan göra är att tillåta sig själv att sörja men ändå tänka att hunden haft ett bra och glatt liv.

Jag mår fortfarande illa/ är bakis... helt otroligt!

• BlueTopaz

Men fy, lilla pärlan!! Men det känns kanske lättare nu om hon är så jättedålig? Som du säger så vill man ju inte att hon ska må dåligt. Försök tänka att hon får sova och slutar må dåligt idag?

• BlueTopaz

Såg ditt sms först i morse Iza, förlåt att jag inte svarade!

du har inga kunder idag va?

Boka in en middag eller ngt liknande imorgon så har du ngt roligt att se fram emot?

Många kramar!!!

Starkt av dig Ylva att du orkar hålla skenet uppe!!!

Igår fick jag reda på att min ena tärna förmodligen fått struma.
    Och min chef sa idag att han är klart missnöjd med att jag är borta så mkt.. Är nämligen hemmma med feber och ledvärk/ ont i halsen och ryggen idag igen... Jagvet verkligen inte vad jag ska göra..!!?? Jag kan ju inte göra ngt åt att det i princip alltid är ngn i familjen som är sjuk... Även om chefen förstår det så är det ändå en ohållbar situation...
    Bara elände just nu, hoppas våren kommer snart med lite bättre nyheter!!

• BlueTopaz

Tomas är faktiskt hemma aningens mer med Leo än vad jag är, just för att jag har nytt jobb och verkligen behöver vara där för att överhuvudtaget komma någonstans.

Iom att jag är VD- assistent så är det i princip bara chefen som är beroende av mig. Är jag inte alltid med honom så kan jag inte hjälpa honom med de olika projekten, då jag för varje möte jag missar tappar massor av jätteviktig information om projektet... Vilket i sin tur gör att jag sitter på jobbet med ingenting att göra.. eftersom jag inte kan hjälpa till. =Ohållbart..

Usch fy farao vad jag mår dåligt!! Fysiskt alltså.. jag får alltid migrän när jag har feber och den är fruktansvärt svår att få bort helt. Nu har jag acceptabelt ont, men mår illa också och migräntabletten ger biverkningar i form av kraftigt tryck över bröstet och framförallt svalget.

• BlueTopaz

Usch, jag mår fan sämre idag.. =( Usch vad jag verkligen hatar att bara ligga hemma!!

Fick reda på att pappa ligger på sjukhus för problem med hjärtat igår också. De tror inte att det är ngt allvarligt men hjärtat skenar så han måste ligga absolut stilla i ngr dagar. Det är andra gången det händer.

Vad är det här!? Vad otroligt många det är som är sjuka eller har allvarliga problem den här vintern!!

• BlueTopaz

En av mina nära vänners mamma gick bort igår... VAD ÄR DETTA!???

Har inte hört ngt av pappa eller hans fru Karin, och får inte tag på dem..

• BlueTopaz

Idag känns det lite bättre iaf. Jag har varit hos läkaren och tydligen hade jag en riktigt ordentlig infektion som till och med gått över i och infekterat hela muskulaturen runt huvudet och nacken så det förklarar ju den fruktansvärda huvudvärken.. De trodde först att jag hade fått hjärhinneinflammation men tack o lov hade det inte hunnit gå så långt =)
    Fick iaf ngt dunder penicillin i 10dgr och ngr värktabletter som förhoppningsvis ska hjälpa mot huvudvärken.

Pappa är hemma från sjukan igen, men de var tbungna att ge honom ngn form av elchocker för att hjärtat skulle börja slå normalt igen.. Dum som han är så har han genast börjat jobba igen...

Hoppas du slipper bli sjuk Jess, det är så mkt jobbigare när man är gravid..
    Hur mår du annars, känner du sig som vanligt? Har du inga nya bilder på magen?`

Kul med uniform Iza!!! Vet du hur den ser ut? Hur många får man, är de skräddarsydda?

Varför vill inte Bosse gå på bio??

Svar på tråden Glitter tråden...2