• BlueTopaz

Glitter tråden...2

Hennes färgtema var mörkbltt och ljusblått, men det ser ut att bli mörkblått och turkost istället efter lite påtryckningar på mannen.. hihi

Tack Iza, det blir nog den tror jag.. med rabatt blir det 2500kr. Lite dyrt iof.. men den är i taft med massor av pärlor.
    Funderar annrs på att beställa dessa:
    www.houseofbrides.com/product.php&quantity=1&xid=5263ce872460bacfeb23dd52d37bba89
    eller
    www.houseofbrides.com/product.php&quantity=1&xid=5263ce872460bacfeb23dd52d37bba89
    eller

men det lär väl bli minst lika dyrt i slutänden..

Den andra tärnan ska ha en mörkblå klänning med massor av stenar på, har dock varken sett henne eller klänningen själv. (jo har träffat henne, men minns inte...)

Idag vägde jag 60,6kg, dvs 3kg ner på ca 3-4 veckor, najs! Men brösten försvinner och blir inte särskillt roliga.. =(

• BlueTopaz

Kul att du gillade den iza för jag beställde faktiskt den =)
    I en strl 4 (har strl 6 nu) och turkost med banden i en mörkare turkos färg (tiffany/ jade)

www.watters.com/product.php&showid=300

vet ju dock inte riktigt hur ringningen ser ut fram.. men antar att den är rak ;) Hoppas också att bopparna får plats ovanför bandet, men innan jag blev tjock hade jag sällan sådana problem så det borde funka när jag är en strl 4 haha.
    Den kommer iaf om 10-16 veckor.

Iza kommer inte din klänning snart och din med Ylva??

Grattis till den jättestora viktminskningen förrästen Ylva, skitduktigt!!

Sitter ensam i soffan ikväll for once, jag tvingade ut tomas på krogen, han behöver träffa sina kompisar och gå ut han med!!! Hoppas han raggar ordentligt, det behöver han verkligen!
    Men nu ska jag gå och sussa!

• BlueTopaz

Ja grattis Victoria, hoppas du haft/ kommer ha en rolig dag!!

• BlueTopaz

Jess: jag skulle inte åkt i v.27, men jag är också rätt så nojjig o en dålig skidåkare.
    Det man bör tänka på är ju att balansen i kroppen är inte alls likadan och man rör sig och fungerar lite annorlunda. Men vill du och känner att du klarar av det tycker jag absolut att du ska åka! Du känner själv om bäckenet pallar eller inte. Man vet ALLTID bäst själv vad man klarar av!

• BlueTopaz

Thomas Sabo finns på birger jarlsgatan precis vid stureplan.
    Jag älskar hans grejjer men dessvärre är inte kvaliteten den bästa, har haft två par örhängen därifrån och båda har gått sönder. Visserligen lagar de dem utan kostnad, men det tar tid och är jobbigt att åka fram o tillbaka från stan...
    krimskrams vet jag inte riktigt? Men åhléns city har ju en del på markplan.. ;)

Jag och T har det inte bra nu.. känner mig jättedeppig idag!! Det känns som att jag gift mig med en jättebaby som inte klarar av mkt själv. Mina kvällar går åt till att tjata.. (det enda han gör riktigt bra det är att ta hand om leo)plus att han är helt oförmögen att ta hand om sig själv (typ klippa sig, raka sig, klippa naglarna, duscha osv)
    Just nu känner jag bara panik, jag vill uuuuut därifrån!!! Jag är så oerhört oattraherad..!
    Så här var han inte i början och jag trodde han blev så för att vi fick leo och att det skulle bli bättre. Men jag börjar långsamt inse att det nog inte blir bättre...
    Han fick i "uppgift" att boka tid med en familjerådgivare för 2-3v sedan. Men inte ens det klarar han av!!!! Trots att jag hotar att lämna honom om 6mån om ingen stor förändring sker. DET är helt sjukt..

Hjälp med lite peppning och råd snälla!! Jag ha rinte velat skriva så mkt tidigare för T´s skull, men jag orkar verkligen inte med det här mer...

• BlueTopaz

Hej tjejjer!

Här är det lite bättre idag, vi har pratat lite mer hemma och Tomas har öppnat sig och börjat prata lite. Idag tog vi en lunch tillsammans i Kista också. (dock missförstod han mitt mail med "vill du luncha med mig idag?" och tog med sig en kompis/kollega!!! men HAN fattade iaf vinken och gick på ärenden..)

Min pcos har kommit tillbaka med stora kliv den här månaden =( Jag har svullnat upp 1,5kg i bara vatten (har varit så i ca 8 dagar nu) plus att jag har fått utslag/ finnar över hela urringningen och en del i ansiktet och halsen. Känner mig så fin och fräsch!! Jag som hade gått ner 3kg och äntligen kände mig lite fin.. nu ser jag ut som att jag är gravid i v.20..

Min pappa har köpt ny hund, en dansk- svensk gårdshund (är rätt lika jack russel terriern som Doris var). Det vart för tomt efter Doris tror jag. Själv skulle jag ha svårt att ta in en ny hund så snart efter, men alla sörjer ju på olika sätt. Hon ska iaf heta Alice och är supersöt!!

Leo har nu varit frisk i 22- 23 dagar ngnting, helt otroligt! Men.. han har kliat sig som fasen i munnen nu och varit rätt grinig så jag tänkte att jag skulle kolla om det var ännu en tand på g. Jag brukar få känna efter även om han surar rejält, men inte denna gången inte! Ungen har blivit sååå trotsig! Han bet till allt han hade så att det gick hål rakt genom nageln (tur iof att det var just nageln och inte själva fingret..)! Ingen liten baby längre inte, utan en herre som vet mkt väl vad han vill och inte vill.. haha
    Han tappade ju så i vikt när han var sjuk och fick mörka ringar under ögonen och så, men nu har han snabbt lagt på sig ett kilo och blivit så där rund och go igen, lille snutten =)

Jess, det är inte konstigt att du drattar omkull! De flesta gravida får lite problem med balansen och stabiliteten.. Jag ramlade många gånger, både pga det och pga lågt blodtryck så att jag tuppade av ngn halv sekund.
    Kroppens tyngdpunkt flyttas ju plus att man blir tyngre och höfter och bäcken förändras på ganska kort tid....

Är det ngn som vill hjälpa oss med vår trädgård!??? Tomas var ute nu i helgen, men jag bara avskyr trädgårdsjobb.. bläää

Jag var i Globen i lördags med gamla mammagruppen, var jättekul! Och man fick ju dregla över fin- Måns live.. även om han var långt bort.. haha
    Igår var vi på båtmässan där pappa ställde ut (han är båtbesiktningsman, Ronald Rybbe). Och så tittade vi lite på båtar, tomas vill gärna ha en i framtiden. Jag hittade en bra familjebåt för ca 800 000:- ny, men helst vill jag ha segelbåt! Men tomas tycker det är snigelbåtar.. Dock blir det nog ingen båt än på många många år isf.
    Efter det var vi hemma hos mamma på middag (hon har varit på canaries i två veckor). De har det så bra!!! Utomlands 2-3 veckor i taget ca 4-6ggr per år...

Var med Caroline och tittade på brudklänningar i lördags igen, ev har hon äntligen hittat en, en forever yours med a- linekjol och gräddkjol, så där bullig ni vet?. Inte alls i överhuvudtaget vad hon hade tänkt sig från början, men vi vet ju att det gärna blir så.. Hon var ute efter en sjöjungfrumodell med halterneck och ganska smal och enkel.
    Här är klänningen (den är MKT finare i verkligheten): www.foreverbridals.com/gownpix.asp
    coolt släp har den också, det är fodrat med hård tyll så det håller sig utställt hela tiden, tom om du backar! Riktigt tjockt och fint satin oxå!

• BlueTopaz

Haha, tack =) Jag var skrivmotiverad ;)

Ja, det kan nog kanske vara tänderna..

Jo, jag har blivit diagnostiserad med svår pcos, innan jag fick Leo. 8mån efter att han föddes blev det konstaterat att jag hade gått tillbaka till att bara ha pco, vilket var en stor lättnad. Men nu kanske jag har fått pcos igen då.. =( Händer det igen får jag väl gå till gyn för en ny diagnos...

(PCO- betyder att du bara ha blåsor på äggstockarna men förövrigt har du mens som du ska eller nästan som du ska och inga tydliga andra biverkningar.
    PCOS- betyder att du även har syndromet, dvs mensrubbningar av lätt till svår art, ökad vikt/ problem att hålla vikten, problem med matsug, ökad hårväxt i ansiktet, acne osv...

• BlueTopaz

Ojdå, du kan få köpa min förra bil.. ;)
    Den ligge rpå blocket för 45 000kr. Kul om någon jag jag känner har den, min lilla pärla =)

Faaan, jag missade grey! Jag såg bara sista 10min.. (Tack för påminnelsen Iza!)Vad hände med den lilla babyn som höll på att dö, vad hade mamman gjort?
    Nämen.. nu börjar ett avsnitt till!! Nice surprise!

Släpet går att hänga upp under så att det precis ser ut som att det inte är ngt släp.

• BlueTopaz

Jag förstår precis vad du menar! Det var ju därför jag köpte min älskade saab ;)

• BlueTopaz

Ylva, jag tänkte att jag kanske skulle prova cambridge, vart får man tag på det?? Kan inte särskillt mkt om det..
    Min kropp har gått in i strejk nu igen.. suck.. pcos:en gör att kroppen kämpar så in i helvete med att behålla fettet =( På två veckor har jag inte gått ner ett gram men däremot gått upp ett kg... Jag går bara ner om jag med jämna mellanrum byter metod.

Du måste säga till när du vet vart du ska åka iza! Jag tänker rätt så ofta på dig nu med tanke på att de flyger ett flyg per 4-5min 50-100m till vänster ovanför mitt huvud här på jobbet. (vi sitter ca 500-800m från bromma flygplats) ;)

Jag skulle säga ngt mer.. men det flög iväg... ;)

• BlueTopaz

Vad mysigt huset ser ut Victoria!! Hur stort är det?

Jess, kan du inte komma och äta middag hos oss någon dag i veckan, vore kul att snacka lite?

• BlueTopaz

Trist med klänningen Iza.. =(
    Finns det inte ngn bra butik i Kph med snygga klänningar då?

Jag ska få min klänning i mitten på juni, hoppas verkligen att jag inte råkar ut för samma sak!! Som tärna har jag ju en färgkod och en viss stil jag måste följa.. skulle vara väldigt svårt att hitta ngt annat tror jag.

• BlueTopaz

Vi kan både idag och imorgon Jess! Vi kan väl säga idag då för enkelhetens skull?
    Jag hämtar Leo på dagis vid 17.15 ca och är hemma vid 17.45 senast.
    När vill du komma?

• BlueTopaz

Oki, C U @ 18.00!! =)

Massor att göra på jobbet idag.. ;)

• BlueTopaz

Ylva, bara för att säljaren inte längre finns kvar på ebay så betyder det inte att klänningen inte kommer. De flesta säljare byter namn då och då iom att det de gör är illegalt (de kopierar ju designers)

Min första brudklänning som jag köpte, köpte jag på ebay och exakt samma sak hände mig... Men klänningen kom iaf, ca 3-4veckor för sent.

• BlueTopaz

Men.. det verkar krävas att man faktiskt kräver pengarna tillbaka eller ilsknar till rejält för att de faktiskt ska sy upp och skicka klänningarna... Så det var nog bra att ni anmälde.

• BlueTopaz

Hej tjejjer!

Kul att höra av dig Victoria! Jag förstår precis vad du menar med att det står stilla.. vi har MASSOR kvar att göra på huset men ingen av oss orkar numera.
    Om man bortser från allt pilljobb som finns att göra inne så måste vi mest koncentrera oss på utsidan och trädgården. Alla husets fönster måste målas på utsidan, 2 av dem måste bytas ut. våra dörrlås måste bytas, ytterdörren och garagedörren måste målas vita samt alla andra trädetaljer på huset som idag är äckelbruna. Dessutom behöver vi putsa/ måla betongen runt garagedörrarna och ytterdörren då det ser så äckligt ut med fläckig och sprucken betong.
    Utöver det måste alla träd beskäras (får bli i vinter nu), 2 träd ska huggas ned och ett par rabatter ska bort. Tomas ska bygga en stor altan i sommar också. Till sist måste något göras åt vår långa uppfart som idag består av löst grus. Vi behöver bredda den och asfaltera eller stenlägga, men det är så jäkla dyrt!!
    Oj... vilken lista!

SKa du verkligen måla rosa i Annicas rum Ylva? Min mamma gjorde det mot min vilja i samma ålder och jag tyckte det var SÅÅ pinsamt att ta hem kompisar, rosa var ju för småtjejer.

Jag ligger hemma magsjuk idag =(

• BlueTopaz

Hihi, min mage var identisk med din Jess i v.31 (se bild i min graviditetskalender på fl)

Skitfina bilder Iza, du passar verkligen bra i uniform!

Hoppas verkligen det ordnar sig med klänningen Ylva!

Leo börjar änligen bli lite bättre idag iaf (han har haft över 39C feber sedan i måndags). Skönt att se!

Glad Påsk på er!!

• BlueTopaz

Kul Ylva att ni funderar på barn!! Vad säger de om det då, är det din rygg som är det största problemet? Är det någon av dina "åkommor" som går i arv?
    Jag håller tummarna HÅRT den 7/5!!

Jag skrattde tom högt här på jobbet åt den där luvhistorien.. män!!

Kolla detta förrästen: sjl.funnyordie.com//v1/landing.php
    skitkul! Undrar dock hur skadat barnet har blivit...??

När hade ni tänkt komma då Iza??!

• BlueTopaz

Nej men kom nu i helgen Iza! Vi har faktiskt inget planerat för en gångs skull och tomas tyckte det lät kul! =)

Jag kan oxå hämta, speciellt på bromma då jag jobbar 6min därifrån.
    Här är ni också välkomna att bo i gästrummet!

Kom nu, det är ju skitkul med spontana besök!

Svar på tråden Glitter tråden...2