Hej tjejjer!
Här är det lite bättre idag, vi har pratat lite mer hemma och Tomas har öppnat sig och börjat prata lite. Idag tog vi en lunch tillsammans i Kista också. (dock missförstod han mitt mail med "vill du luncha med mig idag?" och tog med sig en kompis/kollega!!! men HAN fattade iaf vinken och gick på ärenden..)
Min pcos har kommit tillbaka med stora kliv den här månaden =( Jag har svullnat upp 1,5kg i bara vatten (har varit så i ca 8 dagar nu) plus att jag har fått utslag/ finnar över hela urringningen och en del i ansiktet och halsen. Känner mig så fin och fräsch!! Jag som hade gått ner 3kg och äntligen kände mig lite fin.. nu ser jag ut som att jag är gravid i v.20..
Min pappa har köpt ny hund, en dansk- svensk gårdshund (är rätt lika jack russel terriern som Doris var). Det vart för tomt efter Doris tror jag. Själv skulle jag ha svårt att ta in en ny hund så snart efter, men alla sörjer ju på olika sätt. Hon ska iaf heta Alice och är supersöt!!
Leo har nu varit frisk i 22- 23 dagar ngnting, helt otroligt! Men.. han har kliat sig som fasen i munnen nu och varit rätt grinig så jag tänkte att jag skulle kolla om det var ännu en tand på g. Jag brukar få känna efter även om han surar rejält, men inte denna gången inte! Ungen har blivit sååå trotsig! Han bet till allt han hade så att det gick hål rakt genom nageln (tur iof att det var just nageln och inte själva fingret..)! Ingen liten baby längre inte, utan en herre som vet mkt väl vad han vill och inte vill.. haha
Han tappade ju så i vikt när han var sjuk och fick mörka ringar under ögonen och så, men nu har han snabbt lagt på sig ett kilo och blivit så där rund och go igen, lille snutten =)
Jess, det är inte konstigt att du drattar omkull! De flesta gravida får lite problem med balansen och stabiliteten.. Jag ramlade många gånger, både pga det och pga lågt blodtryck så att jag tuppade av ngn halv sekund.
Kroppens tyngdpunkt flyttas ju plus att man blir tyngre och höfter och bäcken förändras på ganska kort tid....
Är det ngn som vill hjälpa oss med vår trädgård!??? Tomas var ute nu i helgen, men jag bara avskyr trädgårdsjobb.. bläää
Jag var i Globen i lördags med gamla mammagruppen, var jättekul! Och man fick ju dregla över fin- Måns live.. även om han var långt bort.. haha
Igår var vi på båtmässan där pappa ställde ut (han är båtbesiktningsman, Ronald Rybbe). Och så tittade vi lite på båtar, tomas vill gärna ha en i framtiden. Jag hittade en bra familjebåt för ca 800 000:- ny, men helst vill jag ha segelbåt! Men tomas tycker det är snigelbåtar.. Dock blir det nog ingen båt än på många många år isf.
Efter det var vi hemma hos mamma på middag (hon har varit på canaries i två veckor). De har det så bra!!! Utomlands 2-3 veckor i taget ca 4-6ggr per år...
Var med Caroline och tittade på brudklänningar i lördags igen, ev har hon äntligen hittat en, en forever yours med a- linekjol och gräddkjol, så där bullig ni vet?. Inte alls i överhuvudtaget vad hon hade tänkt sig från början, men vi vet ju att det gärna blir så.. Hon var ute efter en sjöjungfrumodell med halterneck och ganska smal och enkel.
Här är klänningen (den är MKT finare i verkligheten): www.foreverbridals.com/gownpix.asp
coolt släp har den också, det är fodrat med hård tyll så det håller sig utställt hela tiden, tom om du backar! Riktigt tjockt och fint satin oxå!