• Yllo

Glitter tråden...2

Grattis Vicky!! Hoppas du hade en härlig födelsedag

Jag gillade också klänning nr 3 (den du beställde) Karin. Av dom andra så gillade jag nog den med bården bäst... blev lite sugen på att fara och köpa den själv

Jag vill att min klänning ska komma NU!! Trodde faktiskt att den skulle ha kommit nu till helgen.. men jag får väl ge mig lite till tåls till... Fast nu borde det ha gått 20 arbetsdagar *funderar och räknar på fingrarna*

Har haft en jätteskön helg! Bosse och jag syndade väl en hel del i helgen... Fredag åt vi både middag hemma hos pappa och sedan två portioner smörgåstårta och en vanlig tårtbit på 60-års festen... Lördag var vi bjudna på middag hemma hos kompisar. Vi fick fondue. 2 kg oxfilé som skulle ätas upp, en stor skål sallad och massor med hemfritterad pommes och så baguetter att doppa i ostfondue *slurp* Var supergott!! Vägde mig på skojs skull hemma hos våra kompisar och hade gått upp 300 g.. Dock har jag minskat ännu mer i helgen enligt måttbandet så trots att vi syndade så går det ändå framåt!

Vaknade i morse med ont i halse och nu har jag börjat hosta också så det är väl en ny förkylning på gång.

En av mina barndomsvänner och hennes man har precis köpt hus också (hemma på Åland). Dom gav 450.000 kr för det, men då är det inte färdiginrett invändigt. Helt ärligt så finns egentligen bara ytterskalet... inget är gjort på insidan. Fast fördelen är ju att dom då kan göra allt precis som dom vill. Hennes man är ju byggare och hans pappa och syskon också.. Nu kommer snart pappan till Åland och då ska dom jobba heltid på huset. Beräknad inflytt är i sommar

Nä, nu ska jag gå och koka lite hostmedicin åt mig och sedan krypa till kojs..

Måste komma ihåg att kolla i morgon om remissen för den nya magnetröntgen är skickad... annars får jag ringa doktorn och påminna honom. Vill gärna ha den gjord så fort som möjligt så att jag får veta vad som kommer att hända framöver....

Iza - Du kommer att bli så rackarns fin i din uniform!! Men var försiktig så att du inte gubbarna nyper dig i rumpan

Vi har köpt en guidbok om Thailand också.. sitter och lusläser och försöker bestämma oss vad vi ska fara och titta på. Skulle vara roligt att fara till den där Nattmarknaden.. men det är nog lite för långt från Bankok och Hua Hin för att vi ska kunna fara Tigertemplet och Bankok med flera tempel är redan inplanerade.. ev också apberget.. Ska nog köpa en till turistbok och se om jag hittar fler roliga utflyktsmål i närheten av Hua Hin

• Yllo

Enligt mina fingrar (räknat och tog även tårna till hjälp *skrattar*) så borde min klänning komma den här veckan Då räknar jag från den dagen du betalade klänningen (borde väl ha varit 5/2).. Fick du inget leveransdatum Iza?? Mailade dom inte och sa något om NÄR beräknad leverans var?? Usch vad jobbigt att vänta på något

Idag är jag riktigt risig.. förkyld så in i katten *snörvel*

• Yllo

Jo, jag hade nog behövt sitta längre i bastun i helgen. Men tyvärr hade ju min älskade man lite svårt att få hem mig i tid så bastun var inte jättevarm längre Orkade inte sätta på den och vänta tills halva "Andra chansen" hade gått innan det skulle vara tillräckligt varmt och skönt där..

Usch vilken dag jag hade igår på jobbet. Bara en massa strul hela tiden Fattar inte vad som är så svårt att förstå i meningen "Jag kan inte, jag vet inte hur man gör, har aldrig gjort det tidigare" *suck* Nåja, jag tror att jag lyckades lösa det mesta av strulet igår.

Kul att ni äntligen fått internet Vicky!! Jag märker själv hur jobbigt det är nu när jag är hem till pappa.. han har ju inte internet och nu sedan min bror flyttade så har jag ingen tillgång alls till internet *snyft*

Jess... Jag håller både med Iza och Karin ang skidning/slalom. DU själv vet bäst om du klarar det eller inte. Vore ju inte så kul om du for iväg till t.ex. Romme och det visar sig efter ett åk att du inte klarar av det. Jag själv skulle aldrig ge mig ut på skidor om jag var gravid, dock skulle jag nog inte ge mig ut i backarna även utan bebis i magen Gillar inte att skida alls...

Jag skulle behöva ge mig iväg ut och shoppa lite jag med. Skulle behöva hitta ett halsband och ett par örhängen till min fina klänning. De strasshalsband jag har är ju inte så fina längre, har haft dem i ca 20 år eller så
    Är lite sugen på ett par sådana örhängen som du hade Karin.. dom är verkligen fina. Tänkte också att för ovanlighetens skull inte köpa äkta smycken.. Måste ju spara alla pengar jag kan till bröllopsresan Var kan jag hitta Tomas Sobo smycken? Är dom dyra? och... vart 17 går man när man ska köpa "krimskrams"???

Ska bli kul att se dig i din uniform Iza!

• Yllo

Stor kram Karin. Jag förstår verkligen hur du känner dig just nu. Undrar lite om det är någon epidemi som går just nu.. fick igår höra av en arbetskamrat att hon fått frispel på sin sambo och hotat att lämna honom om ingen större förändring sker... Han i sin tur skiter fullständigt i hushållsarbete utan tycks tro att allt sköter sig själv

Hoppas så att T fattar att han inte kan fortsätta så här utan måste skärpa sig.. Förstår också att du känner dig trött på det hela.. att hålla på att tjata varje dag tar på krafterna och tär nästan mer på den som måste tjata än den andra. Fick nästan känslan av att T gärna skulle vilja vara bebis han med och bli ompysslad, men det funkar ju inte så..
    Visst kan jag bli helt skogstokig på B lite nu och då.. men han sköter i alla fall sin personliga hyggien och försöker alltid att vara attraktiv för mig precis som jag försöker vara det för honom.

Hoppas så att ni reder upp allt och att T får ändan ur vagnen och bokar tid för familjerådgivning nu när du ställt ultimatum åt honom. Jag applåderar ditt beslut att sätta hårt mot hårt. Du är ingen dörrmatta och all din kraft just nu borde gå åt till jobbet, Leo och din egen hälsa!! Inte att hålla på att tjata på en förvuxen bebis!

• Yllo

Jag är också den levande almenackan hos oss. B´s minne är som en guldfisk.. Varför tror ni att jag släpade över allt till Åland veckan INNAN bröllopet?? Det enda han behövde komma ihåg att ta med sig var barnen och jag räknade med att han inte skulle glömma dem

För drygt en månad sedan ringde vår elektriker och frågade om han köpt ut kablarna och det som behövdes.. Min älskling var som en fågelholk "Oj, det har jag glömt".. När jag var på honom ett par veckor senare då visade det sig att han totalt glömt det igen + att han slarvat bort lappen med allt uppskrivet på *suck* Nu har jag tjatat på honom dagligen att leta upp den förbaskade lappen och komma sig iväg och handla ut grejerna så att vi kan få el draget i källaren *mutter mutter morr morr*

Ibland känns det nog som om man lever med en 3-åring.. B vet fortfarande inte hur det kommer sig att hans kalsonglåda jämt är tom!! Fattar inte att jag tvättar och viker.. MEN att jag förväntar mig att åtminstone HAN ska bära upp sin egen tvätt. För ett tag sedan bad jag honom bära upp tvätten (märk väl att jag sa TVÄTTEN). När jag kommer hem så har han burit upp SIN tvätt men inte min eller lakanen!?!??! Eller som den gången som jag bytte lakan i sängen och bad honom gå ner och hämta upp lakanen... han kom upp med ETT UNDERLAKAN Men hallå!!

Hoppas så att du känner dig lite bättre Karin.. och om nu inte T bokar tid för familjerådgivning så gör det du.

Trist att inte heller ditt humör är på topp Vicky. Hoppas att du känner dig bättre du med.. Prova annars mitt knep när jag känner mig nere och deppig.. eller synken som min mamma alltid sa.. Jag brukar ta en stund för mig själv och köpa något lite onödigt åt mig.. Förr (när jag hade badkar) så ordnade jag åt mig ett lyxit bad med skumm, badsalt och levande ljus.. mjuk musik och en god bok... Sånt har alltid lyckats pigga upp mitt humör när jag känt mig nere.

Trist att även du blivit förkyld Jess. Här snörvlas det på för fullt... dock *peppar peppar...* har jag inte så mycket hosta..

Trist att du blir ensam på din födelsedag Iza. Du och A får ta igen det så fort ni hinner
    Hoppas du får det kul på kursen och att du inte somnar om det blir tråkigt

• Yllo

Vicky - Jag gissar att din nedstämdhet beror rätt så mycket på att ni inte lyckats bli gravida än.. Försök att släppa tankarna på det.. Tror nog att det tar längre tid om man verkligen försöker bli gravid...

Önskar att jag också stannat hemma idag Jess. Mår rent ut sagt skit. Min stackars nos är så trasig att det gör ont att snyta sig nu.. Lite feber har jag också och känner mig allmänt slut.

Håller tummarna för att ingen är sjuk och smittar ner dig på kursen Iza. Ska ni ha en fin begravning för Pärlan.. Vet att det ska finnas hundkyrkogårdar och sånt. Själv har vi alltid begravt våra djur på gården hemma. Marsvin, möss och fåglar ligger under en björk hemma i stan medans kattorna ligger under syrenerna vid mitt hus på landet. Bella (hunden) dog ju efter att jag flyttat hit till Sverige och att mamma dött så jag vet inte om mormor (som köpte hunden från hudpensionatet efter att vi gett order om avlivning) begravde henne någonstans eller om hon lät veterinären ta hand om henne...

Jag längtar så till våren nu.. Hörde att det skulle bli sol och runt 10 grader varmt i helgen.. Lär inte finnas någon snö kvar nästa vecka alls.

• Yllo

GRATTIS IZABELLE!! (var inte inne alls här igår då jag låg däckad i sängen med 40 graders feber..

Känner mig lite bättre idag, men stannar ändå hemma från jobbet.

Längtar lite till nästa vecka.. På tisdag ska jag till frissan och klippa mig och på onsdag ska jag på "klädparty" Någon som vet vad det är för något? Har aldrig varit på sånt tidigare.

Jess, du ska absolut inte ha dåligt samvete för att du är hemma trots att du inte har feber. Vore ju värre om du släpade dig till jobbet och blir kanondålig nästa vecka när det är så mycket viktigt inplanerat.

Nä, nu ska jag gå upp i värmen igen och lägga mig i sängen och fortsätta kurerandet av min förkylning.

• Yllo

Vad sysslar du med Jess?? Andra gången på kort tid som du gör en rejäl vurpa.

Äntligen är jag på bättringsvägen efter förkylningen. Känner mig piggare och piggare (samtidigt som jag har lite problem med orken).

Idag roar vi oss med att jag tvättar och B försöker montera valvet in till gästrummet i källaren

Våren börjar komma här med. Såg idag att mina älskade snödroppar har kommit upp och börjat blomma, även påskliljorna är på väg fram. Snart måste jag tillverka någon form av koner... kanske i hönsnät.. och sätta över tulpanlökarna så att inte dom där förbenade råddjuer äter upp dom för mig i år igen Längtar lite till senvåren/försommaren. Har bestämt mig för att i år måste jag ta itu med stora rabatten på framsidan och grönsakslandet. Båda ska grävas upp, gamla jorden bort, markduk i botten och så ny fräsch jord Har redan pratat med mitt ex, som har lastbil, om att han ska iväg och hämta matjord åt mig.

• Yllo

Jag var ut och snokade runt i mina rabatter i går.. men attans vad blött det är på gräsmattan än Just nu ska vi nog inte tassa omkring på gräsmattan alls misstänker jag.. men några fler dagar med sol så är det nog torrt och fint snart. Nu i veckan (så fort det torkat upp lite) ska jag ge mig ut med sekatören och rensa bort gamla blomstänglar. Testade i år (eller rättare sagt i höstas) att lämna kvar de gamla blomstänglarna som skydd.. + att det var ju så varm höst att flera av mina blommor blommade ända tills snön tog dem Höstastrarna blommade som 17 den dagen det började snöa.. t.o.m. min kaprifol blommade!! Hoppas bara att dom klarade sig och inte dog... Älskar våren just p g a detta med rabatterna.. älskar att ströva omkring på tomten och se när blomlökarna tittar upp... Åhhh.. vad jag längtar till nästa vår när min stora rabatt på framsidan är klar Ska bli så kul att planera den in i minsta detalj. Plantera nya blommor och försöka få så att den blommar hela sommaren och inte som nu.. påskliljorna på våren och sedan ett par veckor i mitten av juli med liljor.. + att det finns något riktigt fruktansvärt ogräs i den där rabatten som tar kål på alla blommor Första sommaren vi bodde i huset var jag ute och rensade varenda en dag, men sommaren -05 kunde jag ju inte det (låg ju på sjukhus) så i fjol fanns det inte en chans att få bort skiten... *snyft* Därför ryker i princip allt i rabatten nu. Jag ska spara kärleksörten och påskliljorna.. och ev dom där underbara blåa liljorna, eller vad 17 det nu är för något, jag kan inte mycket om blommor och vad dom heter

• Yllo

Skönt att höra att det börjar bli bättre Karin... men det var trist att höra att du är sämre med din pcos

Jag är inte heller något trädgårdsproffs.. men konstaterade första sommaren att det var lättare med rabatter än med blommor i krukor Rabatterna behöver man bara rensa typ 2 ggr per sommare (en gång på våren och en gång på hösten) medans krukorna måste pysslas om oftare och vattnas *huga*

Ska bli så skönt när jag äntligen fått alla rabatter uppredda så att jag kan köra med vår- och höstrensning och sedan bara njuta av blomsterprakten

Iza - Oki, då är det bara att vänta på svar då...

Idag var jag och klippte mig. Sa åt B först i morse att jag skulle göra det... Först sa jag bara att jag skulle bli sen hem, men då ville han ju förstås veta orsaken till det.. Nämnde något om att jag skulle göra en "Britney Spears" d.v.s. raka bort allt.. men det trodde han inte på
    Nu har jag klippt håret axelkort (tog bort drygt 25 cm) och så tog jag en volympermanent med stora lockar.. eller rättare sagt.. det är vågit.. men jag ville absolut inte ha "knytter" som det annars alltid blir
    Tyvärr kunde jag inte lägga i mina älskade "stripes" så det har jag bokat tid för att göra i början av april... Då blir det antingen kastanj eller mahogny och guld slingor *längtar*

Resebyrån ringde idag också.. Dom har lyckats slarva bort vår inbetalning för resan *suck* Självklart ringde dom när jag satt hos frissan och inte kunde svara på några som helst frågor.. Hur 17 ska jag kunna komma ihåg fakturanr bara så där??
    Nåja, jag hann i alla fall hem innan dom stängde och ringde.. gav dom alla uppgifter så nu ska dom leta upp vår betalning och skicka biljetterna till oss

Jösses vad vi svor i går kväll B och jag.. Dom bytte ju från analog till digital TV-sändning.. och tror ni att det funkade hos oss?? NEJ DÅ! Vi gjorde precis som vi fått info om.. Installerade om Boxern och resultatet blev att vi hade 2 kanaler! MTV och Discovery. *mutter mutter morr morr* Bara repriser på Discovery också så det blev en rätt så tidig kväll.

Svar på tråden Glitter tråden...2