• helmina

Göteborg med omnejd 2007 nr 5

Så var det dags för ännu en tråd.
    Skriv på !!!

• Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 nr 5
  • helmina

Vi två 07

HEJ!!! det var ett tag sen ja... :D
    Tråkigt med två inbjudningar på samma dag men tur att det inte var samma dag som er som dom skulle gifta sig.

Vi skickade ut våra inbjudningar i förra veckan på alla hjärtans dag, så nu vet alla att vi ska gifta oss. Har faktiskt inte bekännt för M än om varför vi var o fikade tillsammans (den riktiga anledningen ;) ) men träffar henne i helgen så då får jag nog berätta. Hade lite ont i magen över nödlögnen i somras... hahaha

Hur går det annars med all planering? Hur ligger ni till. Vi fick till slut hittat oss en lokal som vi är nöjda med (kode ifs lokal lunnevi i kode) tyvärr blir det nog lite långt att åka häst o vagn dit men vi har lite andra förslag på transporter.

• Vi två -07

Planeringen flyter just nu på väldigt bra. Min mamma ska sy min klänning och jag hade hittat en modell men inget mönster som jag tyckte om så jag började få lite ångest men vi var inne på Gårda Textil i fredags och där fanns mönstret på just den klänningen som jag ville ha så nu ska vi bara hitta ett bra tyg men det känns lättare.
    Vi ska ju vara på Fars Hatt och det känns riktigt bra. Vilken tur att ni hittade en lokal som ni trivs med, Helmina. Man vill ju göra det speciellt för sig själv och då inte vara i en lokal som hälften av gästerna har varit på bröllop i innan.
    Nu letar vi efter en båt som vi kan åka med längs älven och lägga till vid Fars Hatt med. Jag tror att en kollega kan ordna det för oss och det hade varit toppen.
    Nu ska jag bara hitta en ring som jag trivs med så det blir till att gå ut och prova ett gäng.

• Petra74

Hej tjejer!
    Jag hänger också på tråden.
    Jag och sambon gifter oss borglig 4 augusti 2007

• CmD

MissPhoenix:
    Säger hej till dig här:
    Nu ska vi bli stora och stolta lillasystrar, även om du är redan blivit detta i visst avseende.

• helmina

Någon som ska på mässan på fars hatt, kungälv idag??
    Vi kanske åker förbi om vi hinner, men vi har en del andra ärenden idag. bla titta/ev köpa kostym till m2b :)

• helmina

Någon som var på mässan idag? Jag hann inte dit men däremot köpte vi kostym till m2b idag. Jättesnygg grå tigerkostym... han blev ursnygg :D

• HarElis

nu har ja fått bokat frisör känns så skönt att ha hittat en ny när den andra hoppade.. sedan har ja beställt kläder till honom å en klänning till mig :) känns verkligen att det närmar sig nu
    hur går det för er? fika sugna snart?

• Stefans fästmö

Pust, vi har just haft en fler timmars bröllopsplanering / -diskussion med våra föräldrar... Det gick bra, faktiskt bättre än jag hade vågat tro! ;) Vi kom överens om två alternativ till meny (ska maila cateringfirmorna o be om skriftlig offert imorn), text på inbjudan, samt en del annat... Och de ska fundera över hur mycket de ska hjälpa oss med, rent ekonomiskt. Verkar iaf bli en del vilket alltid är skönt att veta, då vet vi att vi inte behöver lägga alla sparpengar på bröllopet...

Fika snart vore jättekul!! Nu börjar det ju närma sig så man har rätt mycket att berätta o så...

• Stefans fästmö

Hallå tjejer, nån som tänkt gå på Bröllopsutställningen på Salong It imorn? Jag hade hopp om att få med m2b men nu vill han inte så jag tänkte om nån av er ska dit kunde man ju kombinera med en fika! :D Kolla www.brollopsutstallning.se Det verkar jättebra, blommor, smycken, tårtor, mm...

Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 nr 5