Göteborg med omnejd 2007 nr 5
Så var det dags för ännu en tråd.
Skriv på !!!
Så var det dags för ännu en tråd.
Skriv på !!!
Nu har jag hittat en lokal! Hittade ett tips här på sidan om spekeröds bygdegård och ringde dom - ska dit ut och titta ikväll. Det både lät bra och den var ledig på vår dag. Så nu kanske det löser sig ändå och jag kan skicka ut inbjudningskort.
Vad skönt! Hoppas den är lika bra som den verkar!! :)
Hej!
Vi kommer att gifta oss i september i Gbgs skärgård där vi också bor.
Kul att läsa, få tips och förhoppningsvis kunna hjälpa och stötta om det behövs.
070325 Jädissen, Hällsnäs (borgerligt)
070526 Kärleksfeber, Styrsö kyrka
070623 Helmina, Hålta kyrka
070630 Harelis, Eftra kyrka (halland)
070707 Brud 070707, Spekeröds kyrka (Stenungsund)
070728 MissPhoenix, Katolska Kyrkan eller St Birgittas kapell (vi har bokat båda och inte kunnat bestämma oss )
070804 Seal, Angereds gamla kyrka
070804 Stefans fästmö, Älvsåkers kyrka
070811 ElenaMaria, S:ta Birgittas kapell
070811 rottizz , Jonsereds kyrka
070818 Pyssetroll, Styrsö kyrka
070818 Gbg30plus, Askims kyrka
070825 Sommarbrud07, Lundby g:a Kyrka
070825 Centifolia, Hällsnäs (utomhus), Mölnlycke
070908 Mazarinen, Skärgården
071215 InaHjärtrAdam Angereds gamla kyrka
Lokalen var kanon- och är bokad. Så nu är det bara att bestämma hur korten ska se ut, vad det ska stå på och om mjag ska göra dom själv eller om jag ska beställa färdiga. Hur har ni andra gjort?
MissPhoenix
Vi ska beställa från spira-kortdesign, ett kort som heter Himlen runt hörnet och så beställer vi även fest och vigselprogram i samma serie, fint att allt matchar tycker jag
Vad det ska stå är inte helt bestämt än.
Vi har två barn och då känns det svårt att hinna med att göra egna plus att det nog inte blir billigare, därför köper vi färdiga.
MissPhoenix
Vi gör egna med hjälp av en pysslig kompis, alla kommer matcha, färgerna går i koboltblått, ivory o guld. Vi vet hur de ska se ut, nu måste vi bara hitta rätt band, sen ska vi göra inbjudningarna. Vill helst ha ut dem i mars så det gäller att skynda på nu! Programmen o så är det ju inte lika bråttom med, men ska försöka inte spara det till sist...
MissPhoenix: Kul att du gillade kolaken "Spekeörds bygdegård". Vi var där i söndags och konstaterade att bättre festlokal går knapptast att få. När ska ni gifta er?? 7 juli ska vi gifta oss i spekerödskyrka som ligger några hundra meter från bygdegården och sedan förhoppningsvis ha hästtransport till bygdegården för fest natten lång
korten..
ja jag gör dem själv med lite halvfabrikat och printer hemma, stämplar och tunt siden band..
har färger i vitt, rött och silver.
länkt till grunden av kortet..
www.pandurohobby.se/public/products/images/436008_220.jpg
skall stämpla ett rött hjärta på ett annat papper och sedan klippa ut och färsta i rutan med en kudde så det står ut..
länk till stämpeln
www.octoberstamps.se/shop/OctoberStamps/images/shop/15558g.jpg
och sedan knyta ett rött band..
har köpt lite snyggare handgjort papper som jag skall skriva ut text från skrivaren och sätta inne i kortet..
kommer även ha med bilaga med information om boende (för de som bor långt bort..)
Och en Kylskåpsmagnet med en bild på oss och texten "glöm ej den 25 aug" och osa datumet. :)
sommarbrud07: Jag såg att ni också ska gifta er i Lundby g:a kyrka! Jag är väldigt nyfiken på vilken tid har ni bokat? Jättefint kort och stämpel. Har du köpt stämpeln i göteborg eller beställt på nätet?
brud 070707 - tror t.o.m att det var av dig jag fick tipset - läste att du gav det till någon annan och kollade in den. Vi gifter oss den 28/7.
Igår satt vi hela kvällen och drog ihop alla lösa trådar, gick igenom vad båda vill ha för dekorationer o inbjudningskort m.m Disskuterade kläder, förväntningar och så ringde vi alla som ska hjälpa till på ett eller ett annat sätt. Så nu är jag lugn!
Däremot känns det konstigt om än roligt att min blivande man är aktivt. Visst, vi båda har extremt starka viljor och vill bestämma båda två och våra viljor är heeeelt olika - men ändå, han bryr sig och det är skoj.
Kram så länge