• summergirl

Hur fördelar ni eran budget?

Hej! Jag är lite nyfiken hur pengarna är fördelade när man har en budget? Om man tex har en budget på 100000 eller 50000.Själv har vi en ganska liten budget på ca 25000, och jag undrar lite vad de som betalar mer får som inte vi får? Om det är mer gäster, dyr ring eller bröllopsresa...

• Svar på tråden Hur fördelar ni eran budget?
  • FruÖlandstok

glömde tilläggas att jag aldrig hållt en budget i hela mitt liv så vi får väl se ;)

bröllopsresa blir nog på 1årsdagen istället så vi ska önska startkapital till vår efterlängtade islandsresa =)

• Labidochromis

Hur kommer det sig att det oftast är de med lägre budget som berättar om hur de har fördelat sina kostnader. Kan det vara så att de med högre budget skäms eller tycker att det är ofint på något sätt?
    Skulle gärna se hur ni andra med lite högre budget har gjort?

• tici

hejsan, vad räknas som en högre budget?

vår ligger på runt 100.000 kr, fördelade ungefär så här:

Brudens kläder 20000kr
    Brudgummens kläder 3000 kr
    tärnor och marsalk ca 6000 kr
    mat och dryck ca 30000-35000 kr
    dekoration i lokal ca 1000 kr
    transport från kyrkan ca 11000 kr
    blommor ca 4000 kr
    liveband 7000 kr
    lokal 3000 kr

tror jag fått med det mesta, vi har en vän som fotograferar och vet inte om jag kom upp till 100 000 kr men vi kommer säkert på mer

• Labidochromis

tici : visst är det svårt att säga vad som är en högre budget men jag tycker nog att du kan sälla dig till den skaran

Finns ringarna medräknade någonstans?

• Gable

Labidochromis - Har man en hög budget så brukar trådarna vanligtvis urarta i pajkastning och man blir tvungen att sitta och försvara varför man väljer att lägga mycket pengar på sin stora dag. Trist men sant.

Här är vår slutbudget, tar bara med de "stora" posterna. Vi gifte oss -06.

Totalt: 182.000

Trycksaker ca 10.000
    Festen (mat, dryck, DJ osv) ca 70.000
    Kläder (hela brudföljet) ca 23.000
    Blommor ca 4.500
    Vigselring 20.000
    Bröllopsresa (weekendresa) ca 20.000

Och det var värt varenda spänn!

• Gable

Jo, fotografen gick på över 10.000. Vi hade först räknat på MAX 160.000, men det är mycket man vill ha och det drog iväg på slutet

• Labidochromis

Gable....absolut! Det drar lätt iväg när man närmar sig slutet och man får massa ideer om fina och roliga saker som gärna vill ha !

När du säger det, visst har jag märkt av pajkastning ibland vilket är lite tråkigt med tanke på att vi alla hänger här av samma orsak, för att få inspiration till vårt drömbröllop.

Härligt att höra att ni var nöjda över er stora dag!! Själv blir det om två veckor och jag tror att möhippan blir imorgon...spännande. Att jag tror det är pga att jag har varit sjuk hela veckan och det har varit lite för många tjejvänner som har ringt och kollat läget !

• Gable

Ooooooh, möhippa

Njuuuuuuuuuuuuuuuut av bröllopsdagen! Det är verkligen en once in a lifetime upplevelse!

• Labidochromis

Jepp det skall bli såå härligt! Jag är riktigt glad över att det äntligen är snö! För det är ju lite tanken med vinterbröllop . Enda personen som tycker att det kan sluta nu är min kära mor som skall skotta

Jag är riktigt nyfiken på vad dom har kokat ihop för något . Tärnan har varit tyst som en mus!

Svar på tråden Hur fördelar ni eran budget?