• Embrace

Bröst..

Hejsan!

Jag har länge varit missnöjd med mina bröst, och bara nu får kanske 1 år sedan har det slagit mig att jag KAN faktiskt göra en bröstoperation! Det är inte HELT otänkbart! :) Men det är mycket att tänka på! Därför har jag "snokat" på internet mycket, och hittat hit! Jag har läst många inlägg, men skulle gärna vilja ha kontakt med "Nancy Pancy" tror jag att du hette.... ? :) För jag funderar väldigt mycket på samma klinik nämligen plastikkirurggruppen!

Det är en tid kvar tills jag kan genomföra op, det ekonomiska måste lösa sig...:/

Men jag skulle vara hemskt tacksam för svart! Från vem som helst som har nåt klokt att tillägga! :)

• Svar på tråden Bröst..
  • Swing

Jag opererade brösten där hos dr. L.B. Är mycket nöjd och maken tycker dom är supersnygga och fina, även om han inte först förstod varför jag ville det. Men jag hade faktiskt planerat/önskat mig det i 20 år och sparat pengar lääänge. Plastikkirurggruppen brukar inte göra för stora storlekar utan är mkt måna om det estetiska. (Jag ska faktiskt tillbaka dit alldeles snart för att göra en annan liten sak, som jag inte vill nämna här. Har då valt att variera mig och anlita dr. G.S. som jag hört så mycket gott om här).
    Jag är van att klara mig i alla lägen, men det var superskönt att få övernatta efter min op. och bli omhändertagen och kontrollerad före hämtningen hem. Hos dom ingår det i priset! När man är där för konsultation kan det bli lång väntetid, för dom klämmer in konsultationer mellan operationer och annat. Ha gottom tid och var beredd på väntan. Men så har det varit på AK också, har väntat länge där, vid ett tillfälle i hela 75 minuter. Lycka till!

• Embrace

Har sett dina inlägg också sen förut, och kul o få svar av dig! :)

Ja, jag bor ju inte i sthlm... Så hur tror du det fungerar? Jag bor i borlänge nämligen.:/
    Tänkte på det också, om jag tar med mig en väninna, när det väl är dax, så tror du dom har en extra säng till henne? som man kan få låna/betala för? För jag vill gärna ha med någon...När man bor så pass långt bort också...

Men det känns jätteskötn att få "prata" med någon som har erfarenhet! Plus att jag inte har "gått ut" med att jag ska göra en op... Tycker att det är min ensak, förutom när det gäller "er" här... Ni har ju gått eller ska gå igenom det liksom.:)

• lotta49

Hej! Jag sitter i samma sits som du, har siktet inställt på en OP inom en snar framtid så om det inte blir något knas med den ekonomiska biten hoppas jag att det blir snart. Jag bor inte heller i någon storstad men har tittat runt en del och det blir nog sthlm för min del. Jag kommer att ha min sambo med mig men jag har min morbror i sthlm så
    jag kommer att ligga kvar själv över natten och sen kommer min sambo att hämta mig och vi stannar hos min morbror i ytterligare två nätter innan jag åker hem.
    Jag tycker att du skall höra dig för med den kirurg du vill ha om extrasängen, det brukar nog kunna ordna sig, speciellt som om du betalar för det. Annars kanske det finns något boende i närheten som hon kan sova på. Hon kanske kan vara hos dig tills du somnar på kvällen, du kommer att vara ganska groggy ändå, så kanske hon kan komma tillbaka på morgonen.

• Embrace

Lotta49:

Ja, okej, saker är att de släktingar osv jag känner i sthlm, känner jag inte så väl...Och jag vill eller orkar inte med någon som dömmer en just efter en OP. :/ Men ja, annars är det ju helt perfekt! :) När ska du göra din OP? :)

Ska mejla Dr. Gabriella Sellman om allt när jag har börjat få igång det ekonomiska.:)

Vart ska du gör din OP, klinik osv?:)

• lotta49

Hej igen! Jag har tänkt att satsa på att göra min op någon gång i sep/okt. Det är nämligen så att jag om ungefär två månader föder mitt tredje och sista barn så jag vet inte riktigt hur formen kommer att vara men jag satsar på att vara i trim då.

Sen hoppas jag att det inte skiter sig med det ekonomiska, kommer få loss pengar lite tidigare än jag trodde.

Jag kommer med största sannolikhet att göra min OP på Eriksbergskliniken i sthlm.
    Detta pga att jag bara hört positivt om dem från nära och kära.
    Dessutom har de arbetat med plantat i mer än 20 år vilket säger en hel del om deras erfarenhet.
    Vad mycket har du tänkt att lägga in om jag får fråga?

• lotta49

Oj, såg att klockan var en del så jag kan läsa dit svar i morgon kanske?

Vi höres, kram kram

• Rat

Hej tjejer,
    jag kan varmt rekommendera Victoriakliniken där jag gjort mina för 9 mån. sen.
    Jag är jättenöjd med resultatet och blev mycket bra bemött där

• Swing

Embrace: Hotell Oden och Gustav Vasa hotell ligger i närheten. Det är heller inte långt till Wallin hotell, Stockholms billigaste fyrstjärniga hotell och mycket bra. Åker du själv kan du ju avsluta med en eller ett par hotellnätter, eller om din kompis vill bo lite trevligare än på kliniken.

• Embrace

lotta49

Aha! okej, själv är jag bara 20 år, och har inga barn...ännu.:P

Hur mycket jag ska lägga in? Jag vet inte ännu, är mest i det stadiet då jag kollar upp olika kliniker. :) Men finns det nåt "standard mått" på hur mkt man brukar lägga in?? Som sagt, jag vet inte så mkt om sånt här, mest risker och sånt.

• Embrace

Swing:

Okej! :) Ja, ska kolla närmare på det! Tack för tipsen!:)

• lotta49

Hej! Oj, nu kände jag mig gammal, är dock 26 år så skillnaden var inte så stor
    Något standard mått finns väl egentligen inte, det är ju väldigt individuellt beroende på hur man är i kroppen.

Jag tycker att du ska titta på så många före och efterbilder du kan och försöka hitta någon som har ungefär samma mått som du har. jag kan rekommendera att du kikar in på www.qvinna.info som är en superbra sida om allt som har med plastikimplantat att göra.

De har även väldigt många bra före och efter bilder.

Ta sedan med dig de bilder med en storlek du tycker skulle passa bäst på dig och tala sedan med kirurgen. Han/hon kommer ju att rekommendera en storlek utifrån dina förutsättningar men säg i från om du tycker det är för litet/stort för dig.

• Embrace

Lotta49:

Ja, men det spelar ju egetligen ingen roll om man är 20,30,40,50 eller fast 80 om man vill göra en operation.:) Tycker jag.:) Har man den hälsa som behövs(och är färdigutvecklad...), och gör det för sin egen skull, så är det väl bara att göra det?:)

Jo, ska kolla där, jag tänkte mig ett par runda geléhallon i alla fall.:)

ska kolla quinna nu.:)

sov gott!kramis!

• Swing

lotta49: Kände dig gammal, fniss! Jsg fyllde 43 ett tag efter min operation. Hade önskat mig det i 20 år och sparat länge.

• tessan_1986

Jag har bara gott att säga om plastikkirurggruppen... Jag op av gabriella, så himla nöjd med henne. och som sagt dom gör inge opassande. Kan mer än väl rekomendera henne!

Svar på tråden Bröst..