• ;o)

25/8-2007 del 2

Kan ju tillägga att jag inte har drömt så mycket knäppt ännu, men däremot så sover jag jätte"ytligt", vaknar vid minsta lilla och ligger o funderar o planerar. Och det är omöjligt att somna om! Som om det inte räckte med allt tänkande på dagtid!

• ;o)

Jösses Nattson -

Är du utvilad när du vaknar om mornarna?

• ;o)

Idag har jag fixat solist till vigseln! Tjohooo vad glad jag blev när hon sa ja!

Annisen - jag har faktiskt ingen aning än så länge, har inte planerat så detaljrikt. Så nu ser det väl ut ungefär så här:
    Innan 13: Fixa smink hos en kompis (antagligen) och håret hos frissan.
    Vid 13: Fotografering.
    Vid 15: Vigsel!
    Vid ca 17 (vad tidigt det lät!): Brudskål på restaurangen. Sen middag o fest o dans. Har inga klockslag ännu.

Är din planering klar?

• ;o)

2007 Bröllop -

Vi skickar våra i veckan nu. Satt hela dagen igår och svor över datorn hemma när utskrifterna inte såg ut som jag ville. Till slut gjorde vi dem i Illustrator, och då blev de bra! (Tur att man har valt en datafreak till m2b ) Så nu fattas del bara några adresser och nåt att fästa inlagan med i själva kortet.

Ser INTE fram emot att göra festhäftena ... sketans datorer.

• ;o)

Nattson -

Alltså, helt öppenhjärtligt så skulle jag nog överväga att kontakta en annan frisör om jag vore dig. Alternativt begära en provuppsättning tidigare än en månad innan. Din frisörska och du verkar inte helt överens, och om hon dessutom känner att hon inte klarar att sätta upp det så är det väl bra att hitta ett alternativ i tid?

Lycka till!

• ;o)

Bra Nattson -

Är det någon dag man inte ska behöva kompromissa så är det ens bröllopsdag!

• ;o)

Jag kom på igår att jag inte hade osa:at till ett bröllop som är i mitten på juni. Sista osa var 1/5, så jag var inte sen, men jag tror att det är många som är som jag - tänker att man har god tid på sig och väntar in i det längsta.

Så, jag ska försöka att ta det lugnt även om man ju givetvis vill ha respons på något som man har pysslat med så mycket och längtat efter att få dela med andra.

• ;o)

Och vi har satt 1/6 som sista osa. Kanske är lite tidigt?

• ;o)

Förresten - är det fyra månader innan vigseln som man kan ansöka om hindersprövningen? I såna fall kan vi göra det nu!

• ;o)

Näpp - fyra! Skrev precis ut papprena på Skatteverkets hemsida! Det är väl skithäftigt!

• ;o)

Brud0708 -

Alltså, på namnblanketten stod det att man skulle lämna den till vigselförrättaren. Stämmer det? Jag blev också förvånad, för vad jag kunde se så kunde man inte fylla i vilket datum namnbytet skulle ske (alltså vigseldatumet). Har jag missat nåt?

• ;o)

Hade någon adressen till Skatteverket?

• ;o)

Ok, då är jag med. Står bara Skatteverket så jag blev lite förvirrad ...

• ;o)

Stina augusti -

Jag förstår din känsla. Vi la på våra i måndags, så jag antar att de flesta får sina idag. Kul att se om man får någon respons ...

Här är förresten vår hemsida, jag har inte velat lägga ut den innan inbjudningarna var ivägskickade. johanna-niklas.weddingannouncer.com

• ;o)

Vattenfast mascara och näsduk för hela slanten.

• ;o)

Tack förresten Stina augusti och Noomi.

• ;o)

Jag har beställt min klänning (och fått den också). Det är ju alltid lite vanskligt att beställa klänningar om man får justera och sånt i efterhand, så det kändes bättre att vara ute i god tid.

Vi satte osa innan semestern. Jag kan tänka mig att det kan glömmas bort enklare om folk är iväg på resor och dylikt. Hade det inte varit semestertider så hade vi nog satt senare osa.

Svar på tråden 25/8-2007 del 2