Januari 2007, nu gifta.
Januaribrudarna 2007 babblar vidare. Här är vår förra tråd.
www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m1931460.html
Januaribrudarna 2007 babblar vidare. Här är vår förra tråd.
www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m1931460.html
K-76: Det låter jättespännande! Grattis än en gång :)
Hej fruar!
Vilka spännande och härliga "honeymoons" ni verkar haft, Wunja och Helly.
Kul Helly att även ni fick en lyckad bröllopsdag, ser fram emot bilder både därifrån och från resan.
Lite tråkigt nu tycker jag, vardagen har infunnit sig med plugg, praktik, uppsats, dagislämning, storhandling, osv. Bröllopet känns så avlägset, tur åtminstone att vi har vår bröllopsvideo på 4 timmar, så vi kan drömma oss bort och verkligen förstå vilken underbar dag vi hade för ungefär sex veckor sedan. Nu ska vi försöka hålla ut denna termin och se fram emot vår resa i juni. MEN! tills dess även komma ihåg varandra i vardan.
Är det fler som känner som jag gör? Hur länge hade ni varit tillsammans innan ni gifte er?
Hej på er!
Nu har jag äntligen skrivit min berättelse och lagt upp några bilder: www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m2114270.html
Vi har inte fått fotografens bilder än - vi väntar med spänning!
Hej tjejer,
Nu har jag äntligen försökt ta mig tid att skriva lite här. (Obs det blev ganska så långt)
Bröllopet var en dröm från start till slut, ja helt fantastiskt.
Vi vaknade vid 7 på morgonen och låg och myste i sängen en stund innan frukostvagnen kom till rummet. Vi åt och pratade innan jag åkte iväg till frissan.
Det va helt underbart väder med sol, massa snö och ca -10, precis så som vi hade beställt
När jag hade suttit hos frissan ca 20 min kommer första tärnan dit med dricka, godis, frukt och annat smaskigt som hon dukar upp innan hon får sitt hår fixat. Även min andra tärna kommer dit och blir fin i håret. Då tiden gick fort så fick tjejerna springa iväg och hämta blommorna medan frisören fixade det sista med hår och makeup.
Vi återvände sedan till hotellet där vi tjejer klädde på oss i vårt rum medan killarna höll till i SPA avdelningen.
Sedan när vi var klara kom killarna upp till oss och tiden liksom stannade när jag och Fredrik såg varandra, vilken otrolig känsla.
Sedan gick vi iväg och fotograferades, bla framför en öppen spis på hotellet, innan det så var dags för oss att göra oss i ordning och åka till kyrkan. Nu började jag verkligen bli nervös och händerna darrade medan den blivande mannen verkade cool lugn.
På plats vid kyrkan möts vi upp av kyrkovärden som meddelar att alla är på plats. Klockorna börjar ringa och våra tärnor och marskalkar går in. Sedan börjar kantorn spela Annie´s Song och portern öppnas och alla nära och kära står upp vända mot oss, wow vilken känsla. Vi går in och möter prästen och jag som samlat mig lite börjar tycka att det är riktigt kul medan mannen är riktigt skakis . Vigseln är sedan magisk med sådan otrolig kärlek, vacker sång och många glädjetårar.
Vi tågar sedan ut till toner av Star Wars Theme Song hör hur några av våra gäster skrattar lite när det går upp för dem vilken låt det är som spelas.
Sedan mottas vi utanför kyrkan med ris och jubel och varm dryck innan våra gäster bussas tillbaka till hotellet där festen ska äga rum.
Vi fotograferas lite utanför kyrkan innan vi åker iväg till den väntade hästen och släden som skulle föra oss till våra väntande gäster. Det var så kul att få åka släden, snön gnistrade och bjällran på hästen pinglade så vackert, det kändes som man befann sig i en saga.
När vi kom fram till festen mottogs vi av gästerna med mer jubel, champagne och god Åre choklad. Vi minglade runt innan Toastmastern meddelade att det var dags för middag.
Middagen var sedan helt perfekt med underbar mat, många fantastiska tal och en del spex. Vi avslutade middagen med ett tacktal där vi bad gästerna att blåsa ut alla ljusen och ställa sig i fönstren där ett gigantiskt fyrverkeri skjuts upp som avslutning på middagen innan vi förflyttar oss till tårtan som vi har i en annan del av hotellet.
Sedan drog dansen igång och vi dansade för första gången som man och fru, dansen gick över förväntan och undvek att trampa varandra på tårna
Sedan festade vi loss fram till 02.30 då vi trötta drog oss från festen och lämnar våra festande vänner bakom oss.
Vi hade tillsammans med våra vänner även festligheter på fredagen i form av lekar i snön, middag och bad i SPA avdelningen. En fantastisk vecka och helg avslutades sedan med brunch på söndagen innan vi återvände till Stockholm för att flyga iväg till Aruba 06.25 på måndag morgon.
Slutligen så avnjöt vi 10 dagars härlig semester med bad, sol, dyk och utflykter innan vi nu är tillbaka på jobben och precis fått reda på att vi väntar liten runt den 24 oktober. (Gissa när den blev till )
Så med andra ord blev det ett fantastiskt bröllop.
Bilder kommer snart på vår hemsida
www.grevfors.com
Många kramar
Stort grattis Fixit, låter som en underbar dag!
Och grattis till bebben. Jag blir avundsjuk - vill också ha en liten i magen!. Men vi ska ju snart börja jobba på att få en liten -08:a
Förresten Fixit, vi kanske var på samma plan på väg mot bröllopsresan. Vi åkte den 29 jan kl 06:25 till Amsterdam med KLM. Åkte ni då också?
Tack Helly-07 och javist så åkte vi samma morgontidiga plan. Vi måste ju ha sett varandra utan att vetat om det. Världen är allt bra liten ibland
Helly-07: Wow, vad fina ni var! Ursnygg "jacka" också. Fint färgtema som lyste upp men ändå var milt i vintern...
Fixit: Vad roligt att läsa er vigselberättelse! Det låter verkligen som en perfekt dag! Och grattis till bebben, jag blir grymt avundsjuk!
Fixit
Åh det låter verkligen som den perfekta dagen OCH NATTEN (eller var det kanske på resan, svårt att säga...)Grattis till bebis och bröllop och lycka till!
Fixit: GRATTIS till en underbar dag!!! Och ett stort GRATTIS till den lilla/lille i magen!
Vart var det ni hade festen?? Var bodde ni?
Visst är Åre den perfekta platsen att gifta sig på!!!?
Tack för alla grattis
Skridbrud vi hade festen på Köja i Edsåsdalen och det va helt perfekt.
Åre var verkligen bättre än vad vi hade kunnat föreställa oss och vi hade verkligen vädret på vår sida.
Söndag - Torsdag bodde vi i Mårtenlien och sedan flyttade vi till Tott och bodde där Torsdag - Söndag.
Kram på er!
Grattis Fixit, det låter som om ni hade det toppen både på bröllopet och resan! Och grattis till det blivande tillskottet i familjen :)
Eftersom det går lite segt för oss att få upp bilder på hemsidan så har jag lagt upp några bilder på min familjelivssida så att ni kan se hur vi såg ut.
www.familjeliv.se/hem/jenny_vendela/galleri.php
Fixit: Vad fina ni var! Ni ser ut att passa jättebra ihop dessutom.
Jag har inte skrivit någon vigselberättelse än, men jag håller på att lägga in ännu fler bilder på vår hemsida under "Fotoalbum". ninaochdaniel.weddingannouncer.com Kika gärna in!
Fixit
Åh vad fin du var! Såg ut att vara en härligt kall dag för er också! Jackan var verkligen snygg, såg dock ingen helbild. Kanske tittade jag inte tillräckligt noga...