• Svar på tråden Januari 2007, nu gifta.
  • stormvind

Åh vad härligt ni har haft det. Ser fram emot att få se fler bilder av lyckliga tu.
    Sitter här nu och äter frukost. Det är - 15 grader!!! Har inte lust att gå ut alls. Bröllopsresa...nej, inte dit jag vill iaf. Min man flyger inte!!!!!

• K -76

Wunja: Roligt att ni fick en så bra resa! Snabba dig med korten!

Stormvind: Är han flygrädd? Isf finns ju bra hjälp att få, det lärde vi oss ju i Sällskapsresan... Nej, det där med flygrädsla är knepigt. Det blir värre med åren, säger de också, så man kan ju inte direkt hoppas att det går över. Vart hade du velat åka, då?

Själv har jag just fått jobbet att installera Photoshop i min bärbara dator (för att jag behöver det SÅ mycket i jobbet som jag slutar på om 1,5 månad... Jaarå!). Där kan man ta bort och lägga till allt möjligt, ju! Snart kommer det att se ut som om vi gifte oss på en solig strand...

• Helly-07

Hej tjejer!
    Nu är jag gift !!!!
    Tillbaka på jobbet idag, kom hem från afrika igår. Jag hinner inte skriva nu, men jag återkommer snart med både berättelse och bilder.

Vi hade i alla fall världens underbaraste bröllopsdag - den bästa man kan tänka sig. Allt blev bättre än jag någonsin kunnat tro. Och bröllopsresan blev grädde på moset - vi var i paradiset på många sätt. Som sagt, återkommer snart med berättelse!

Massor med kramar
    Helena - Fru A.!!!

• K -76

Ser fram emot berättelsen och bilderna, Helly!

Själv har jag just fått mitt drömjobb, helt fantastiskt! Hoppas bara att det känns lika bra när jag väl börjat.

• Wunja

Helly-07: Grattis! Vad härligt att både bröllopsdagen och resan blev så bra :)

K-76: Grattis till dig också? Vad är det för jobb?

Jag har fortfarande inte fått igång min sajt än tack vare det usla webbhotellet, men jag jobbar på det...

• Skidbrud (gift)

Wunja: Vill höra mer om er resa. Vi är på G att bestämma vart vi ska åka, har ni några bra förslag!

Vi fick mycket pengar i present så vi har två olika alternativ.
    Alt 1: Att vi åker på två olika resor, en nu som går typ till Italien i en vecka, för skidåkning. Och en i sommar/höst som går till något soligt land i två veckor, för sol och bad.

Alt 2: Att vi åker på en "drömresa", typ till Västindien, USA eller något liknande i ca 2 veckor.

Vilket alternativ tycker ni??? Är så sugen på att åka iväg nu!!!!

Helly-07: Ett jättegrattis till dig och din man!!

• Wunja

Skidbrud: Vi hade aldrig tidigare åkt till något så exotiskt resmål men vi kände att om vi någonsin skulle göra något sådant så skulle det väl vara på smekmånaden. Utifrån det perspektivet skulle jag rösta för alt. 2, men å andra sidan tycker ni ju om skidåkning och det är ju kul att göra två resor så det är ett svårt val!

Vi var som sagt jättenöjda med vår resa till St. Lucia. Vi fick liksom den (för oss) perfekta blandningen med sandstränder, vajande palmer och piña coladas men även trevliga utflykter i vacker natur och riktigt god mat. (Jag skulle ha blivit uttråkad om det enda som fanns att göra var att ligga på stranden.) Sedan finns det ju olika typer av boendealternativ; vi valde att undvika de jättestora resortsen med all-inclusivepaket till fördel för en liten, mer intim resort men det är ju en smaksak.

Summan av kardemumman är att jag definitivt kan rekommendera St. Lucia som resmål, men sen får ni nog själva försöka fundera ut vilket av alt. 1 och 2 som känns mest lockande! Härligt blir det nog oavsett vad ni väljer :)

• Skidbrud (gift)

Tack Wunja!

Vilket bolag reste ni med??

• Wunja

Vi bokade via resebyrån Lime Travel och flög med British Airways (som för övrigt bjöd oss på champagne på flygningen till St. Lucia :)).

• K -76

Om jag hade valt så hade jag bara gjort en resa. "Man har bara en smekmånadsresa", liksom. Sedan är det ju det där med att ni gillar skidåkning, och då blir det mer komplicerat, men alt 2 är iaf mitt val.

Wunja:
    Jag ska jobba som forskare i funktionell farmakologi på ett företag som bla jobbar med att ta fram ett allergivaccin.

Svar på tråden Januari 2007, nu gifta.