• njoy

Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?

Är lite nyfiken på hur ni andra tänker angående budgeten på ert bröllop..
    Använder ni ALLA pengar som ni kan få ihop, dvs. skulle ni ha ett ännu större/dyrare bröllop om ni lyckades spara mer eller fick bidrag?
    Eller sätter ni från början en gräns för hur mycket ni kan tänka er att spendera på denna dag? Och var går er smärtgräns isåfall?
    När man läser om dem som har budgetar på 100-200 000 kronor och verkligen har knåpat och sparat för att få råd med detta så ser jag framför mig hur mycket annat man skulle kunna köpa för alla dessa pengar och ändå få ett jättefint bröllop också..Men det kanske är jag som är snål..

Så hur mycket skulle ni lägga om ni fick lägga gränsen var ni vill?

• Svar på tråden Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?
  • Karis Annelie

det e ju inget svårt att spendera pengar om man har gränslöst. skulle säkert kunna resa jorden runt o leva på lyxhotell som bröllopsresa, samt ha festen på slott med övernattning för samtliga samt betala deras resa osv.. man kan lätt spendera hur mycket som helst.
    men med tanke på våra liv, så är bröllop över 50000 inte troligt. Men det kommer bli som en dröm det med :D

• Bruden Ringman

Vi tar våra pengar till bröllopet från vår "buffert" på banken. Hela bufferten går inte åt och skulle aldrig använda hela. Det blir lika bra utan att förbruka hela kapitalet

• margaux

Min gräns går vid 150.000! Mer än det är för mkt på en dag tycker vi..... Men det är klart, hade vi varit väldigt rika kunde vi nog hostat upp mer!

•  Miss Cee

Vi lägger mellan 25-36 tusen, allt vi får ihop mao. Hade kunnat tänka mig att lägga till en 20-30 tusen till, och få en riktig bröllopsresa samt kunna köpa alkoholen på bolaget istället.

Men generellt så tycker jag inte att det är fel att lägga några summor öht på ett bröllop. det är skapandet av minnen man betalar för så varför kan inte det få kosta? När jag är 80 år minns jag såå mycket helre vårt fantatiska bröllop än en volvo...

• Bruden blå

Nej. På det sätt vi ser på bröllop vigsel o äktenskap så får vi precis det vi vill ha.
    Vi ville ha något litet och enkelt med närmsta familjen, och det är precis vad vi sattsar på.
    Hade vi haft mera pengar undanlagt till bröllopet så hade dom pengarna puttats över till kassan för bröllopsresa. Nu ska vi ändå vänta lite med bröllopsresan eftersom våra barn ännu är väldigt små. Så det blir väl nästa eller näst nästa år.
    men tillbaka till frågan. vi har ett litet enkelt kyrkbröllop på landet där vi håller bröllopsmiddagen på min mormors sommarställe. Och det är precis den känslan vi vill ha, litet och personligt.

• jessiesthlm

Lady o Lufsen, Hur klarade ni er med den budgeten med så många gäster. Vi har 150-170 gäster och inte en chans att vi klarar oss på den budgeten...

Som svar till TS, nu är det inte vi utan mina föräldrar som betalar vårt bröllopmen jag känner att jag lägge band på mig i vissa situationer eftersom jag får lite dåligt samvete i mellan åt. Men hade jag själv haft en ekonomisk situation där det inte hade spelat någon roll hade jag nog spenderat det dubbla på vårt bröllop.(kommer i dagsläget att gå på ca 200 000)

• Kaffemoster

Vårt bröllop gick på ca 60000. Vi hade kunnat spendera mera, men tyckte at vi fick allt som vi ville, utan att ruinera oss. Man vill ju inte vakna upp dagen efter med ångest.
    Hade vi varit stormrika, så hade vi hyrt ett hotell någonstans exotiskt och chartrat ett privat plan för alla gästerna ...

• Fru Cinderella

Vi har en bjudget på 37.000 som vi är supernöjda med. Vad vi dock skulle lägga pengar på om möjligheten fanns är en bröllopsresa för kanske en 20.000.. så det skulle väl vara det då.

Bröllopet är helt i vår smak och lagom kostsamt tycker vi!

• Pickles

Vi räknar mellan 40-45 000 för 120 gäster (och då går 10 000 till min ring). Tycker vi får det som vi vill ha det fast det mesta är "budget". Dock ingen bröllopsresa.
    Självklart hade varit roligt om man inte behövt tänka på ekonomin och kunnat välja och vraka bland menyerna på en restaurang istället för cateringbuffé i bygdegården men jag tror inte festen blir mer lyckad för det

Men hade jag haft obegränsat med pengar hade jag precis som ni nämnt innan bjudit med alla till någon paradisö och gift mig på stranden.

• Lainan

Hade vi haft mer pengar hade vi troligen valt en större och dyrare lokal så vi kunnat bjuda fler än 50 pers. Vi hade dessutom åkt på en låååång bröllopsresa. Nu väntar vi med resan till hösten istället (gifter oss i maj) och det går lika bra det.

Svar på tråden Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?