• njoy

Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?

Är lite nyfiken på hur ni andra tänker angående budgeten på ert bröllop..
    Använder ni ALLA pengar som ni kan få ihop, dvs. skulle ni ha ett ännu större/dyrare bröllop om ni lyckades spara mer eller fick bidrag?
    Eller sätter ni från början en gräns för hur mycket ni kan tänka er att spendera på denna dag? Och var går er smärtgräns isåfall?
    När man läser om dem som har budgetar på 100-200 000 kronor och verkligen har knåpat och sparat för att få råd med detta så ser jag framför mig hur mycket annat man skulle kunna köpa för alla dessa pengar och ändå få ett jättefint bröllop också..Men det kanske är jag som är snål..

Så hur mycket skulle ni lägga om ni fick lägga gränsen var ni vill?

• Svar på tråden Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?
  • Coornet

Vi ska ha en billigt bröllop (30 000), hade inte haft ett större om mer pengar fanns men kanske dyrare detaljer..

• Anna_Sol

Inte större, men mer exklusivt. Fest på en herrgård, 3 rätters middag, fri bar (det ska vi iofs ha nu mer men vi ska köpa in allt själva), gärna övernattning och frukost dagen efter.

Sedan skulle jag ha en dyrare ring, och vi skulle åka på Honduras på bröllpsresa. ;)

Klänningen jag valt skulle jag nog välja ändå. :)

Men jag kommer blir nöjd ändå! :)

• LydiaLinn

För mig har det alltid varit viktigast att kunna bjuda alla man vill fira med och det är MÅNGA! Vi måste kämpa för att hålla antalet nere till 100 gäster (just nu är vi uppe i 120 men då har jag en saftig släkt på nästan 40 pers som jag vill bjuda). Så bröllopet får anpassa sig efter de människor jag vill ska vara där...

Det kommer nog bli en dyr historia men ett bröllop på 30 eller 50 pers känns så tråkigt för mig. Jag tänker på alla jag hade velat ha där... Alla man inte fick fira med. Lösningen blir buffé och spara in på andra saker.

• littlepixiegrl

Vår budget exkl resa landar nog på ca:45-50000, med resa sen blir det säkert 40000 till! Det verkar som om det blir 48 gäster ist för de 55 som jag felaktigt hade fått det till, så ev blir middagen något billigare om jag inte lyckas komma på någon mer att bjuda! :)

• Lilla jag...

nu har jag inte läst hela tråden men om vi hade haft råd så hade vi nog itne haft fler gäster men däremot kanske kunnat lägga mer pengar på fotograf, bröllopsnatt och ev tagit bröllopsresan direkt efter istället för att vänta.

annars tror jag att vår lilla budget täcker upp för allt vi vill ha :)

• Qozze

Om man hade "obegränsat" med pengar så hade vi nog satsat på att bjuda gästerna på övernattning efter middagen med (som en trevlig/generös gest) , men antalet gäster hade nog ändå varit ungefär detsamma.

• Qozze

Tror att jag missade lite av poängen med tråden. Ska försöka förklara tydligare.

Vi har satt en gräns för vad vi tycker är rimligt att spendera på vårt bröllop men även om vi kunde spara ihop mer pengar så skulle jag nog inte vilja lägga mer pengar på bröllopet. Om det nu inte var så att man hade obegränsat med pengar. Då kunde man unna sig att bjuda gästerna på allt.

• Tossi

Jag har ingen anning om vad det skulle gå på om vi hade obegränsat med pengar. Tror att vi skulle ändra upplägg ganska mycket.
    Kanske ta hela sällskapet utomlands eller fira i tre dagar med allt inklusive för våra gäster. Sen skulle vi åka på en jorden runt resa i några månader.

Men ja, man kan alltid spendera pengar.

• Rosviol

Tack vare min mamma och pappa kommer jag att få mitt drömbröllop och jag tror nog inte att mitt bröllop skulle se annorlunda ut, även om vi skulle haft en större budget. Kanske några smådetaljer, men inte på det stora hela. Vi kommer att lägga 30000 på bröllopet. Köpt drömklänningen, smoking och specialdesignade ringar (till både mig och m2b). Kommer att bjuda våra 60 st gäster på buffé och bar (bjuder alla som vi vill ha med på vår speciella dag) Utrustning och Dj är inhyrd som ska se till att det blir drag på dansgolvet.

• Thailands brud

Nej, vi har valt att göra precis som vi drömt om och det blev inte särskilt dyrt ändå. Nu betaler våra föräldrar men vi hade inte gjort på något annat sätt om vi stått för det själva. Allt handlar inte om pengar

• Thailands brud

Kan väl tillägga att både jag och min m2b är väldigt ekonomiska i sinnelaget till vardags, vi snålar inte men vräker inte heller pengar omkring oss och våra inköp är medvetna. Därför planerar vi vårt bröllop i samma stil- framförhållning och planering är A o O för att undvika skyhöga kostnader och panikköp.

• Snart_FruL

Tja vet inte just nu har vi en budget på ca 85000 och ca 45 - 50 gäster. Just nu känns det snålt, vi får väl se hur det ser ut när vi får de korrekta beloppen.

Jag hade nog kunnat tänka mig att spendera det dubbla utan problem. Bara på att välja lyxigare saker. Dyrare klänning, dyrare ring och dyrare resa framför allt.

Men antalet gäster är perfekt, vi har inte behövt avstå från att bjuda någon vi vill ha med.

Svar på tråden Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?