• njoy

Ni som kommer att göra allt /nästan allt själva- vilken budget räknar ni på?

Tycker att det är jättesvårt att räkna på hur mycket det kommer att kosta om man gör saker själv..

Så nu undrar jag hur mycket ni andra som kommer att göra allt eller vissa saker själva räknar på att detta kommer att kosta??

Vi har funderingar på egen mat (buffé), göra egen bukett och blomsterdekorationer, egna trycksaker osv.
    Kommer också att fixa allt till dukningen inklusive dukar och servetter och annat själva..

• Svar på tråden Ni som kommer att göra allt /nästan allt själva- vilken budget räknar ni på?
  • mammacatta

På 60 gäster hade vi en budget på 30 000. Då bjöd vi rätt friskt på drickat och snålade inte på kläderna. De vart ganska billiga iallafall eftersom jag sydde upp till 1/3 av priset för en ny.
    Makens blev dyrare...
    Maten kostade 3000 på en buffé, då var det mycket mat och alla blev mätta. Ingick inte tårta i det.

Vi gjorde allt själva. Även odlade blommor till bukett och dekorationer.

• Lena+Mattias=sant

Inte till bröllopet men till andra fester har jag fixat mat+vin från systemet till vålkomstskål med tilltugg och trerätters för 200kr/person.

• hicka

njoy: kolla upp om ni inte kan handla på Martin Olsson. De är billigare vad jag förståttt och har större "storpack". Är ju typ där många restauranger beställer från.

• FruÖlandstok

tillägga bör kanske att dricka inte är medräknat i min budget på 5000kr.. den ligger utanför men hamnar nog på 1500-2000kr för middagen (blir betalbar)

drickan köps i tyskland och jag har en som åker förbi där hyfsat ofta som tar med hem på vägen..

fasen när jag tänker efter har man mer kontakter än vad man tror man har..

• hösten 07

Kul att höra hur ni andra räknar... vi kommer också att köra en budget varriant, men vill ändå att det ska bli lite party party.
    Hur mycket dricka beräknar man? Vi kommer också att åka till tyskland, men ändå???

• thebrud

Jag har en liten fråga ang papperstallrikar mm. Vi hittade en sida på nätet där vi räknade ut att om vi beställde allt,glas,dukar,tallrikar,bestick mm..fick vi betala strax under 2000 kr. Är det ett rimligt pris?

• thebrud

Oj...antar att vi ska känna oss nöjda i så fall :) Vad är det som ingår i ert pris på 8000?

• pralm

Alltså hela vårt bröllop går på 8000 kr kläder till hela familjen ring tårta blommor mat/fika mm vi har bjudit ca 70 pers.

• mooogn

Vi har en budget på ca 30.000:-. Kommer att bjuda 40 vuxna och tio barn.

Svar på tråden Ni som kommer att göra allt /nästan allt själva- vilken budget räknar ni på?