• njoy

Ni som kommer att göra allt /nästan allt själva- vilken budget räknar ni på?

Tycker att det är jättesvårt att räkna på hur mycket det kommer att kosta om man gör saker själv..

Så nu undrar jag hur mycket ni andra som kommer att göra allt eller vissa saker själva räknar på att detta kommer att kosta??

Vi har funderingar på egen mat (buffé), göra egen bukett och blomsterdekorationer, egna trycksaker osv.
    Kommer också att fixa allt till dukningen inklusive dukar och servetter och annat själva..

• Svar på tråden Ni som kommer att göra allt /nästan allt själva- vilken budget räknar ni på?
  • mooogn

Apropå Martin Olsson så måste man ha företagskort för att handla där. Har man inte det så kan man ju kanske höra sig för ifall någon i ens omgivning har ett.

• Brudiaug

the brud: vilken sida var det!! Jag tyckte att det lät billig. Hur många har Ni bjudit in?!

• Sanna81

Vår preliminära budget ligger på knappt 20 000 och vi har tänkt att hålla oss under denna gräns.

Vi ska ha runt 40 gäster, tänker göra buffe själv, tänker inte köpa dyra traditionella brudklänningar (har köpt en fin mörkt blå till mig för 249 Vidare tänker vi göra håruppsättningar själva och jag ska boka brudsmikning på body shop för 500:- Vi tänker inte bjuda på stora mängder sprit utan bara en fördrink/bål och ett par tre glas vin till maten. Plocka vanliga ängsblommor för bukett och dekoration samt inte lägga ned mycket pengar på dekorationer.

Våra största hittills beräknade utgiftsposter är lokalhyra (drygt 3000 men då har vi hyrt festlokalen två dygn och fyra små övernattningsstugor ett dygn), de 3000 vi tänkte betala sambons lillasyster och två vänner till henne att värma och hålla ordning på buffen, ringarna (2400 totalt) samt herrgårdsnatt dygnet efter som bröllopsnatt.

Vad vi ska räkna för mat och sprit vet vi inte... men använde oss av bröllopstorgets budgetmall där det fanns prisförslag för ungefär det antal gäster.

pralm: imponerande!

• thebrud

Brudiaug
    www.scandiprofit.se/ är sidan vi hittade lite diverse bra saker på.
    Vi har bjudit 96 personer,tror att de flesta kommer att komma också...puh :) Det kommer bli en sjujäkla rolig och underbar fest hoppas vi!

pralm: jag är också grymt imponerad! hur lyckades ni med det? :)

• Lothis

Me hallå pralm , hur i allsin dar fick ni till det så billigt? Vi tänker ha 60-70 gäster å räknar kallt med en budget på ca 40.000:- Då har vi både lokal, serveringspersonal, servis, kyrka+ präst plus städning av lokalen för 2000:- men sen drar det iväg.... Klänningen var oxå billig, den syr jag men sen????

• rottizz

vi har räknat på ca 60-70 pers, och att bröllopet kommer kosta runt 30-40000 kr, för allt utom resa som vi kommer önska oss bidrag till

• pralm

lothis, vi har ett enkelt bröllop, ingen serveringspersonal utan släkt som ställer upp, mamma o mormor gör smörgåstårtor, min klänning köpte jag här på bt för 1000 kr, jätte fin nixa, riktigt kap, barnens kläder är från ebay jättefina o mycket billigare än här i sverige, maken hyr kläder, inbj kort gjorde vi i photoshop själva och skrev ut kostade inget.. kyrka och församlingsgård är gratis, vi bjuder endast till dopfika m smörgåstårta efteråt alltså ingen fest som kostar. Ringen jag vill ha kostar endast 1000 kr mm, jag är en enkel tjej som varken vill ha dyra saker och har heller inte råd med det :) så vill man gärna gifta sig så går det även om man har kass ekonomi som vi :) för oss behöver det inte vara exklusivt, det enda som betyder något för oss är att vi blir man och hustru oavsett om vi har råd med linneservetter eller billiga pappersservetter :D

• Brudiaug

Vi räknar på 10000 men då är klänningen inräknad där ca 3000kr. Vi har ingen som sponsrar vårt bröllop. Men vi lägger det mesta på festen. Vi har bjudit in 50st men eftersom vi inte gifter oss förrän i augusti har vi inte skickat ut inbjudningarna än. Så vi vet inte hur många som kommer. Vi har sparat ihop till detta själva. Vi bestämde oss för två månader sedan och har lite sparat sen innan. Det behöver inte bli så dyrt om man gör det själv.

• thebrud

pralm

Tycker ni har heeeelt rätt inställning!!! Att det är viktigast att ni blir man och hustru,det är ju det allt handlar om :)

Det vi har lagt ned och kommer att lägga ned mest pengar på är bröllopsresan och våra ringar.Sen kommer det bli en enkel men fin dukning.Vi kommer vara på en dansbana så det blir papperstallrikar och sånt men det kommer bli fint ändå.

• Lothis

Jag längtar efter en kväll med vår valda värdinna ( världens bästa!) då vi ska dricka vin och baka saltdegshjärtan =). Hoppas alla steg i planeringen känns lika kul och spännande!

Svar på tråden Ni som kommer att göra allt /nästan allt själva- vilken budget räknar ni på?