• njoy

Ni som kommer att göra allt /nästan allt själva- vilken budget räknar ni på?

Tycker att det är jättesvårt att räkna på hur mycket det kommer att kosta om man gör saker själv..

Så nu undrar jag hur mycket ni andra som kommer att göra allt eller vissa saker själva räknar på att detta kommer att kosta??

Vi har funderingar på egen mat (buffé), göra egen bukett och blomsterdekorationer, egna trycksaker osv.
    Kommer också att fixa allt till dukningen inklusive dukar och servetter och annat själva..

• Svar på tråden Ni som kommer att göra allt /nästan allt själva- vilken budget räknar ni på?
  • Brudiaug

thebrud: tack för tipset...

• Jenny Hoberg Jerry Coursell

Vi ska gifta oss den 4 aug 2007

våran budget utan ringarna för dom är individuella för alla ca 35000

gåvor och resor är också individuellt så dom är inte med.

då syr jag alla kläder till näbbar tärnor, brudgum, bestman m.

inbjudningar har jag gjort själv. de ingår i dekorationernas budget.

i dekorations väg gör jag det mesta själv
    inbjudningarna 70 st det är ca 105 som kommer att närvara.

vi har catering med personal 15:00-23:00 15000:-, vi hämtade in bröllopsvinet och all annan alkoholhaltig dryck från tyskland för 6000:-

läsk godis och sånt 1000:-

tygerna till allas kläder 4000:- då är det 2 näbbar 2 tärnor en best man brudgum bruden. och i detta ingår även linnehandukarna som jag har stämplat med våra namn och datum och så gjöt jag tvål till toaletterna.
    och 80 meter tyg som är till borden och stolarna med satinband 400 meter.spets 200 meter.

vi har hyrt bygdegården 1000:-

jag har dekorationer rispåsar , gästbok ,
    pussklockorna gjorde vi själva 100 st från slöjdetaljer med texten ring så pussas vi lappen får man göra själv och fästa. menyer brudbåge som vi byggt själva, ballonger bubblor,fanor treats, en tårtbox den ser ut som en bröllopstårtan och står på bordet för presenter för kontanta doneringar, konfetti, m.m mycket har vi gjort själva förutom bubblorna och riset, samt banden med våra namn till påsarna,calligrahen och ballongerna.bacalla ballons
    3000:-
    ballonger ingår med helium som vi själva blåser upp.

porslinmålat 110 champangeglas med guld kant samt två med våra namn och datum 200:-

Jag sprang på glasen för 1 krona stycket öb.

tårtan 1800:-

foto ja jag känner ju en som är fotograf så vi fick henne grattis 0:- en present

vi ska åka häst och vagn 1000:- transport är ju också individuellt men okej jag skriver med den.

blommor 2000.- varav jag gör buketten m.m

ja detta är ett ungefär på vad vi hade med.

• Ribbing4ever

Jösses vad imponerande!!! Vi fixade också det mesta själva med hjälp av vänner, och ambitionen var att ligga och dricka paraplydrinkar hela dagen innan. I verkligheten blev det så att dagen blev ett kul inferno där jag sa "skit i det, det hinner vi inte" ungefär var 30 minut och ett stort antal vänner jobbade som galningar med dukning och allt annat. Lägg in detta i planeringen!

• starbelle83

***Jenny Hoberg Jerry Coursell:

Måste fråga vilken cateringfirma ni har anlitat? Finns den i Stockholm? Tyckte det va väldigt bra pris för allt :)

• thebrud

Jenny Hoberg Jerry Coursell

Lite nyfiken på hur ni beräknat spriten? Vi har ungefär samma antal gäster men tycker det är svårt att räkna på hur mycket man ska handla.Vad ingick då för 6000

• Jenny Hoberg Jerry Coursell

i spriten ingår champange vid brudskålen och till efterrätten
    vin vit och rött det räcker till vars 4 glas om de skulle vilja ha det
    rom whiskey vodka
    öl cider och likör...m.m för en öppen bar med drinkar som blandas.

dom heter matfixarn och finns på vikbolandet norrköping.

• Wicks

max 5000 (för 50 gäster). vi kommer sy kläder själv eller på anant sätt lösa det billigt. laga all mat själv, göra tårtorna själv..

vi hoppas komma så billgit udnan som möjligt, det är väl så vår ekonomi vill

• Balinda

90 gäster. ca 17000 ( exl våra kläder)
    lagar all mat själv och handlar sprit i tyskland.

• Frida82

max 10000kr , ca 50 gäster. Vi lagar buffé själva,jag gör tårtorna, hyr billig lokal, släkt o vänner som är duktiga musiker. Vän som hjälper till med hår och foto. Kusin syr klänning. Ja, det går att komma billigt undan! Men inte blir det mindre mysigt för det...

• fluff83

Vi räknar med att max komma upp i 35 000 för ca 85 personer, gärna under det, mamma har lovat fixa blommor och dukning så den kostnaden står hon för. Skriver ut inbjudningar och sånt själva hemma, tårta kommer svägerskans syster som är konditor att göra billigt till oss. MAt gör vi själva, handlar på bl.a city gross och kör bara snittar när folekt kommer, stor buffe, och tårta efter det, på natten bullens korv. Sprit för 6000-8000 i tyskland. Tärnan fixar kläder själv. Finns mkt pengar att spara. Lycka till och vill ni ha mer tips så säg till =)

• September mys

vi hoppar över spriten, ev lite skumpa bara..

vad ska ni ha i buffén??

• njoy

septembermys: Vi har tänkt ha en enkel varm och kall buffé..Det vi har kommit fram till så långt är:
    Örtmarinerad kycklingfilé
    Fläskfilé
    Varmrökt lax
    Mammas potatissallad
    Potatisgratäng
    Pastasallad med fetaost och soltorkade tomater.
    Cheesecake med tomat och basilika
    Chili och räkpaj
    Gräddstuvade kantareller
    Satziki
    Fruktfat med exotiska frukter
    Sallader
    coleslaw
    Smör, bröd och ost.

• Utomlands-brud

Vi har inte gjort någon budget, utan försöker beta av några inköp varje månad nu fram till bröllopet. Vi ska ha ett litet, enkelt bröllop i trädgården och blir bara 15 personer.

• September mys

njoy låter som en buffé som skulle passa oss... ska överlägga med kocken

Svar på tråden Ni som kommer att göra allt /nästan allt själva- vilken budget räknar ni på?