Vi ska gifta oss den 4 aug 2007
våran budget utan ringarna för dom är individuella för alla ca 35000
gåvor och resor är också individuellt så dom är inte med.
då syr jag alla kläder till näbbar tärnor, brudgum, bestman m.
inbjudningar har jag gjort själv. de ingår i dekorationernas budget.
i dekorations väg gör jag det mesta själv
inbjudningarna 70 st det är ca 105 som kommer att närvara.
vi har catering med personal 15:00-23:00 15000:-, vi hämtade in bröllopsvinet och all annan alkoholhaltig dryck från tyskland för 6000:-
läsk godis och sånt 1000:-
tygerna till allas kläder 4000:- då är det 2 näbbar 2 tärnor en best man brudgum bruden. och i detta ingår även linnehandukarna som jag har stämplat med våra namn och datum och så gjöt jag tvål till toaletterna.
och 80 meter tyg som är till borden och stolarna med satinband 400 meter.spets 200 meter.
vi har hyrt bygdegården 1000:-
jag har dekorationer rispåsar , gästbok ,
pussklockorna gjorde vi själva 100 st från slöjdetaljer med texten ring så pussas vi lappen får man göra själv och fästa. menyer brudbåge som vi byggt själva, ballonger bubblor,fanor treats, en tårtbox den ser ut som en bröllopstårtan och står på bordet för presenter för kontanta doneringar, konfetti, m.m mycket har vi gjort själva förutom bubblorna och riset, samt banden med våra namn till påsarna,calligrahen och ballongerna.bacalla ballons
3000:-
ballonger ingår med helium som vi själva blåser upp.
porslinmålat 110 champangeglas med guld kant samt två med våra namn och datum 200:-
Jag sprang på glasen för 1 krona stycket öb.
tårtan 1800:-
foto ja jag känner ju en som är fotograf så vi fick henne grattis 0:- en present
vi ska åka häst och vagn 1000:- transport är ju också individuellt men okej jag skriver med den.
blommor 2000.- varav jag gör buketten m.m
ja detta är ett ungefär på vad vi hade med.