Inlägg från: bröllopsängeln |Visa alla inlägg
  • bröllopsängeln

Pingstbrudar, 26:e maj 2007

vi har alla möten kvar med alla personer, jag har lite enklare klädgrejer kvar, bröllopsresan är inte bokad, program och placering och placeringskort är inte klara. Vigselprogram är däremot klart men ska kanske ändras efter prästmötet.

vi har 2 psalmer och tre solo.

sen har vi inte gjort wckorgar, gått in skor, fixat gästbok, inte heller valt blommor och dukning och meny,inte valt tårta, inte köpt eller planerat morgongåva, inte bestämt vem som filmar vigseln osv...så det är mycket småplock kvar:)

• bröllopsängeln

I&R
    vad kul att du hittat underkläder!!! Det är mitt nästa projekt men det känns jobbigt att gå och bli synad av expediter, så jag skjuter på det. Tipsa gärna om någon bra hemsida...jag e totalt förvirrad på området...slutar väl med ett par sloggis och en sportbh;)

Vi har inte bokat någon resa än, tar nog resan senare i höst när vi ser hur vår kassa ser ut efter bröllopet...men vi velar hit och dit

• bröllopsängeln

frisören ska fixa mitt hår ser framemot provuppsättningen...fy så nervöst vet inte hur jag vill ha håret ens.

Underkläder så letar jag mer efter heltäckande alltså såna som håller in lite här och där:) Inte bara bh och trosa. Få se när man hinner testa sånt.

Min blivande frågade vad jag vill ha men det är ju svårt att önska när man int e vet hur mycket han tänkt lägga. Jag har iaf önskat en del saker men de tror jag e för dyra så han hittar nog på något annat. Spännande...

• bröllopsängeln

jag byter också:)har inte kunnat skriva på papprena än känns lite jobbigt tycker jag:)

• bröllopsängeln

vill också hitta bolero någonstans...få se om jag lyckas *surfar*

• bröllopsängeln

åh den var ju sagolik!!! Otroligt fin verkligen är tyvärr lite osäker på om storleken passar mig så jag måste nog mäta lite innan jag lägger ett bud;)

• bröllopsängeln

Sera! japp det ska jag kanske, varför undrade du?

• bröllopsängeln

26maj2007: tyvärr passade den inte min storlek men åhhh så fin. har hittat en annan lösning nu men tusen tack för hjälpen.

Sera: vilken tid gifter ni er då? Vart ska ni ha festen/middagen?

Hur går det för er andra?

Vi har massor kvar att göra vi också, hoppas kunna beta av lite under helgen:)

• bröllopsängeln

vi har allt pappersarbete kvar alltså programblad och placeringskort, är inte klara med placering, inte valt låtlistor, inte ordnat underkläder och morgongåvor, inte ordnat alla detaljer, inte valt tårta eller frisyr inte valt platser att fotas,inte klart med solister, inte träffat präst, inte gjort schema för dagen, inte valt hotellrum för natten (har flera bokade), och tusen saker till vi inte gjort

• bröllopsängeln

Vi ska inte producera något alls efter bröllopet:) Inga barn nu och inga såna planer än för oss. Det hänger inte ihop automatiskt för oss att när man gift sig ska man ha barn. Vi tar en sak i taget och njuter av det innan vi planerar mera...

Har massor kvar att göra men idag har jag provsminkats och det blev superfint så jag e nöjd:) Hittade underkläder tidigare i veckan också. Bordsplaceringen e klar för länge sedan men program och annat pyssel fixar vi och donar med hela tiden. Kommer nog ha fullt upp ända fram till den stora dagen:)

• bröllopsängeln

hihi ja tänk att man alltid tappar vikt där man tycker det e minst nödvändigt.

Ni har väl inte missat att det finns en möhippetråd för alla majbrudar nu att rapportera om möhippor vi får vara med om.

Har ni köpt paraplyer till bröllopet och var i så fall?? Letar som en galning men hittar inget som passar.

• bröllopsängeln

I min värld är det så långt kvar till bröllopsdagen så än har jag inga fjärilar för det. Däremot lite stress över att hinna med allt som ska vara klart innan. Menmen det löser sig på något sätt.

• bröllopsängeln

hej på er alla 26majbrudar...tänk om tre veckor är det vår tur äntligen

Prästen träffade vi för ett par veckor sen och bestämde psalmer osv.

Vi provade dansa vals i veckan och hjälp vad illa det gick så nu ska vi öva varje kväll fram till dagen D.

I övrigt har vi som jag skrev i stora majtråden haft panik med att den blivande mannens byxor inte anlänt i tid och kanske inte hinner fram i tid...den 21 maj kommer de till butiken...så vi har bokat andra i reserv också..

Min frisör är sjukskriven i tre veckor framöver så nu är jag lite rädd för att mitt hår kommer bli en galen färg och inte så snyggt som det brukar..så vi får se hur håret blir..orkar inte deppa över det iaf man blir ju gift ändå

Idag har vi köpt presenter till alla medhjälpare och kompletterat det sista med blomsterbutiken och köpt kuvert som vi kan stoppa ner pengar i till chaufför och andra som ska ha betalt i kontanter på stora dagen. Och så har vi köpt sifferklisteretiketter som värdparen ska klistra på paketen så vi vet vem som gett vad

Ikväll blir det vals och musiklistor tror jag...

Jag blev ju hippad i lördags och det var absolut en av de bästa dagarna i mitt liv. Nu väntar vi på att se om m2b råkar ut för något bus de närmsta veckorna...

• bröllopsängeln

Hej tjejer! Idag blev m2b hämtad jag hade ju mitt för två veckor sen. Så nu har jag fixat en massa pyssel så vi blir nog klara till bröllopet med allt ändå:) Har inte så stort intresse av att hänga på BT längre känner jag då de flesta man haft kontakt med i ett år har gift sig nu...men jag försöker titta in nu och då iaf. Hoppas ni haft trevliga hippor allihopa.

Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007