11 augusti 2007 del 2
Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!
Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!
ElenaMaria,
vad tråkigt med fotografen. Gifter ni er i Stockholm?
Har eventuellt en fotograf att rekomendera, beroende på vad det är ni är ute efter. Vi valde mellan två, och bestämde oss till slut för den ena. Men den andra verkar också bra.
Hej SL78,
kolla gärna in vår gamla tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1952144.html
Vi är ett gäng som gifter oss den 11 augusti runtom i landet!
För vår del går planeringen bra. Det känns lugnt och sansat! Det som bör vara fixat är fixat! Vi glider fram i lugnt tempo!
Tjejer, hur stora bröllop ska ni ha förresten?
Vi räknar med att bjuda ca 90, men att runt 80-85 kommer.
någon inne?
Åh, vad roligt! Grattis!
Vad blev det för klänning?
Vad fin!
Har ni hållt er till nu med att berätta!? Strongt gjort!
Åh vad roligt Jooki! Vad blev det för klänning? Har du någon bild?
Jag valde också en av de allra första jag provade - ibland hittar man bara rätt med en gång!
I natt hade jag en så otroligt jobbig bröllopsdröm!! Klockan var halv fyra på vår bröllopsdag (vigseln är kl 16) när jag plötsligt inser att vi glömt bort fotograferingen!! Jag sliter upp min blivande (vi sitter i en ring med våra familjer...) och vi letar i alla papper efter något nummer till henne. Tänker att, nåja vi får väl ta några kort nu då, innan vigseln. Det är först då jag kommer på att jag har ju för sjutton glömt både smink och hår!! Tjejen som skulle gjort det hade aldrig kommit.
Desperationen börjar bli rätt stor och sakta går det upp för mig att jag kommer få gå ner för kyrkgången i jeans, halvstripigt hår uppsatt i hästsvans, utan blommor och med en blivande som ser så där härligt söndagstrött ut.
På något vis blir i alla fall både vigsel och fest av, även fast festen nog var något av det tråkigaste jag varit med om. Maten var inte alls vad vi bestämt och ingen hade särskilt kul.
Det jag minns, som ändå var rätt häftigt, är att jag dagarna efteråt satt med min nyblivne man och tänkte att, jaja, trots allt så blev vi ju gifta och det var väl det som var poängen?!
Pust... Jobbigt med sådana där drömmar!!
Ah, ok. Vilket dilemma...!
Förstår precis din känsla av att "Nu har jag ju köpt min klänning". Är det helt omöjligt att göra om den?
I värsta fall får du väl annars sälja den om din vänninas mamma kan sy drömklänningen!
Jag har bestämt vilken ring jag vill ha, men kommer att vänta med att beställa den till maj åtminstone. Vill inte ha den hemma för länge!
Min blivande vill inte ha någon mer ring, utan nöjer sig med förlovningsringen.
Jag håller med. Tycker också att det är jättesvårt med ring, men jag tror i alla fall att jag bestämt mig nu!
Det blir en enstensring (0,18ct) som kostar ca 8500kr.
Vill du ha någon sten alls, eller helt utan? Det kan ju vara snyggt med två helt likadana ringar.