Inlägg från: annapanna71 |Visa alla inlägg
  • annapanna71

Gifter du dig i Järvsö 2007??

Hej tjejer
    I lördags fick jag min möhippa
    Hade en kanondag med massa skratt och en hel del ångest men jag tog mig igenom dagen och natten med bravur om jag får säga det själv
    Väldigt skönt att allt är över så jag inte behöver oroa mig för det något mer.
    Fast jag skulle kunna göra det igen för jag hade sååååååååååååå kul

Kram på er!

• annapanna71

demilo:

Möhippan var så jäkla kul alltså
    Jag skulle hoppat skärmflyg men det blåse så mycket på morgonen så det måste jag göra någon annan dag innan bröllopet...hmmm
    Sedan fick jag på mig lite tokiga kläder och bar iväg på stan. Vi hade picknick medans jag fick underhålla förbipasserande med härlig sång, då jag hade freestyle på mig och skulle sjunga den sång som var i mina öron Det lät nog inte direkt som orginalet om jag säger så...
    Efter det gick vi in på Eriksdalsbadet och där skulle jag hoppa simhopp...
    Det var en nära döden upplevelse men jag gav mig f..n på att jag skulle klara av alla övningar och det gjorde jag.
    Till saken hör att jag är ordentligt höjdrädd så bara att stå på 3:an är en bedrift för mig
    Jag gjorde baklängeshopp och allt möjligt.
    Till sist fick jag hoppa ett tandemhopp från 5:an med instruktören. Fy faaan säger jag rent ut...tur att jag inte visste vad han skulle göra för då hade jag nog aldrig gjort det. Fick se på videon sedan...han gjorde en baklängesvolt där jag satt på hans magen och hade armarna runt hans hals. Huga...det var häftigt men samtidigt hemskt

Efter alla bravader bar det iväg ut på stan med middag och god dryck, dans och skratt i goda vänners lag.
    En helt fantastiskt dag som jag aldrig kommer glömma

De flesta av mina vänner bor mer än 30 mil härifrån men det hindrade inte att de kom ändå så jag tror inte att du ska känna dig "trygg" för det
    Vänta du så får du se...de kmmer nog!

Ang festprogram så har jag lämnat över den uppgiften till min svåger/toastmaster för jag tycker det är såååå trist att hålla på med tyvärr. Som tur är så tycker han att det är kul
    Så tyvärr kan jag inte ge dig några bra tips men är det något särsklit du funderar över är jag gärna bollplank

//Anna

• annapanna71

maljor:

Åhhhhhh, vad kul det var att få se vad du valt ut för kläder, skor, blommor osv
    Jag har inte sett det förrän nu...
    Du kommer bli fantastiskt fin
    Underkjolen var ju kanon, var har du hittat den?
    Skorna var också fantastiska, vad fick du ge för dem?

//anna

• annapanna71

Hej tjejer,

Vad kul med en "ny" Hälsingebrud
    Välkommen Wicks!
    Jättefin klänning! Vad kostar en sådan?

Demilo:
    Satan vad fin klänning du har hittat
    Du är ju helt fantastiskt fin i den!!
    Lustigt när jag tittade i ditt album så var det som att titta i mitt eget vad gäller blommorna
    Maljors klänning såg jag också precis i dagarna också och den var ju också helt fantastisk!
    Vilka tjejer våra m2b har inte sant?

Hur går det föresten med era festprogram?
    Jag har börjat lite smått med vigselprogrammet nu. Har äntligen bestämt psalmer och solosånger, skönt...

På lördag ska jag till butiken där jag köpte min klänning för att få de upplagd nu när jag ÄNTLIGEN hittat ett par skor som jag ska ha

/anna

• annapanna71

Wicks:

Jag menar programmet man har i kyrkan som man ger till gästerna. Med turordningen av psalmer, prästprat osv.

Har du ingen släkting som tar hand om mormor? Typ din mor eller liknande...

Demilo:
    Jag kommer träffa vår präst själv nästa helg för min sambo ska till Norge och jag åker till Järvsö för att träffa blomsteraffären, fixa med tårtor och lite annat smått och gott.
    Jag ville träffa honom så vi kan få till vigselprogrammet, vet inte hur han ville ha det så det är bäst att träffa honom
    Sedan träffar vi prästen tillsammans veckan innan vi gifter oss efter midsommar, då vi kommer gå igenom vigseln osv. GENREP

• annapanna71

demilo:
    Ja, vi ska "bara" ha jordgubbstårta som bröllopstårta så vi har fått hjälp från cafét i Järvsö som bakar dem åt oss. Så det behöver inte vara från något "finare" bageri, perfekt för oss

• annapanna71

Ja, det kan du få fråga efter nästa helg för jag faktiskt inte
    Jag lovar att jag ska komma ihåg att meddela dig det.
    Det lär inte vara lika dyrt som en "finare" tårta på ett konditori/bageri i alla fall tror jag.

• annapanna71

maljor:

Gifter ni er i Ljusdal eller Järvsö? Kommer inte ihåg...

Wicks:

Det är klart att din mamma ska njuta av festen...ledsen...ibland tänker man inte så långt
    Men har man hela familjen där kanske man kan hjälpas åt att ta hand om henne. Så mycket ska hon väl inte förflytta sig under middagen i alla fall
    Hoppas det löser sig...

• annapanna71

m07:
    VAD KUL!!!!!
    Jag har undrat vem det är som ska gifta sig efter oss och nu får jag tag på dig, gud vad kul
    Välkomen hit!

Berätta hur det går för er med planering, inköp och allt, jag är jättenyfiken

Är ni från Järvsö eller vad har ni för koppling dit?

Jag vet i alla fall att ni har bokat häst och vagn för du hann före mig ha,ha,ha
    Jag fick tag på ett annat ekipage så det löste sig ändå

Var har ni er fest?

Hälsningar Anna

• annapanna71

demilo:
    Du är väl för mysig
    Tack för din kommentar...
    Jag är så glad för alla era råd och kommentarer som ni ger mig här på BT!
    Hoppas vi håller kontakt hela vägen fram till alla våra bröllop, jag vill ju se hur era bröllopsdagar blir med bilder, kommentarer och känslor.
    Ni är BÄST!!!

I dag var jag och provade min klänning igen och gjorde justeringar, lade upp den osv.
    Hittade en JÄTTEFIN tiara/diadem i butiken också som passar mig och min personlighet klockrent. Jag är jättenöjd

Vi höres!

Kram

• annapanna71

m07:
    Min sambos föräldrar är från Järvsö och vi har kvar hans mammas föräldrarhem där vi är så ofta det bara går. Jag älskar verkligen att vara där så det kändes som en självklarhet att vi skulle gifta oss där.

Vi har fixat band nu till slut, men tack för tipset! Hur gör ni med musiken? Ska era gäster bo kvar i Järvsö eller hur har ni gjort där?
    Vilken präst ska ni ha?
    Många frågor blir det

demilo:
    Jag kommer ta min sambos efternamn efter MYCKET om och men

wicks:
    Vi har osa 4 veckor innan bröllopet och vi skrev "sommarfin" som klädkod eftersom vi ska ha ett lättsamt bröllop och vill att alla gäster ska känna det. Man kommer alltså som man tycker sig vara när man är sommarfin Tror inte någon kommer i shorts eller baddräkt men kanske ett par sköna sommarbyxor och en snygg skjorta. Inga kavajer och så är nödvändigt alltså men om man vill tar man ju det...helt upp till var och en.

• annapanna71

m07:
    Enånger vet jag var det är!
    Jättefint mindre ställe utanför Hudik va?

Vi har festen på Kramsta och alla våra gäster kommer bo där också. KANON tycker vi

Vi hade också blivit tilldelade Sture Rask men om jag ska vara helt ärlig så funkade det inte riktigt mellan oss Jag pratade med honom på telefon och efter det samtalet valde vi att ta en annan präst....
    Vi ska ha en kyrkoherde från Delsbo som heter Anders Olsson. Vi skulle haft Börje Björklund som varit prost i Järvsö i många år men är nu pensionär. Tyvärr skulle han på konfirmation i Stockholm just den helgen så det "sket sig". Nu har vi Anders och hoppas att det blir lika bra

• annapanna71

m07:
    Jag vill inte prata ner den präst (eller rättare sagt komminister som han är) så jag väljer att inte berätta så mycket för dig. Känns som ni får skaffa er en egen uppfattning om honom. Vi funkade bara inte ihop och så är det ju ibland. Han ville att vigseln skulle vara som han ville, var inte direkt lyhörd. Sedan ville han att vi skulle ha andningsövningar tillsammans som vi kunde använda oss av på bröllopsdagen det är också så långt ifrån oss som man kan komma. Han ville berätta hur jag kommer att känna mig när jag går fram mot altaret och hur jag skulle vara mot våra gäster när vi kommer ut på kyrktrappan osv osv. Jag pallar inte sån´t tyvärr! Han frågade också om vi skulle ha brudnäbbar med oss. Nej, svarade jag och då fick jag till svars att det var bra för de tar bara uppmärksamhet från brudparet...vilken kommentar...
    Så jag hoppas att ni får ett bättre samtal med honom än vi fick. Vi fick nog helt enkelt en dålig start och det går tyvärr inte att reparera hos mig.
    Han kan säkert vara jättebra men inte tillsammans med oss

Hoppas jag inte förstör för dig nu för det vill jag verkligen inte men var bestämd med att det är ni som ska gifta er och INTE Sture Så blir det säkert kanon för er.

• annapanna71

Anders är en 75årig man som i alla fall på telefon verkar riktigt bra.
    Jag ska träffa honom på lördag när jag åker upp til Järvsö.
    Prata med Sture först så kan du få kontaktuppgifter till Anders efter det om du inte är nöjd.

Hur ser din klänning och blommor ut?
    Hur många gäster har ni bjudit?

• annapanna71

m07:

Ja, ni ska verkligen skaffa er en egen känsla för "prällen" låt inte mig förstöra
    Blir säkert bra, det är ju i och för sig inte många minuter man står framför honom med det ska ju vara fina minuter
    Jag har också den egenskapen att kunna "ta" olika personligheter men tyvärr var Sture en person som jag inte vill ha på min bröllopsdag så jag valde helt enkelt bort honom.

Vi ska fixa till oss på "Syrran & jag" i Ljusdal. De verkade jättemysiga när jag var därinne och jag fick tipset från tjejerna här så jag antar att de är bra

Jag tror inte att vi blir 100 personer men kanske kring 85 skulle jag tro. De flesta får ju åka LÅNGT för att komma dit så jag tycker det är jättekul att så många väljer att komma.

Hur ser din klänning och blommor ut m07??

• annapanna71

demilo:
    Hur kan du GLÖMMA att berätta om ringarna!!!
    Kan du inte ta bild på dem och visa?

Vi har inga barn så vi kommer tyvärr inte ha några näbbar. Men som Sture säger så tar det ju fokus från brudparet ha,ha,ha

• annapanna71

maljor:

Jag har hans nummer på jobbet, fixar det i morgon.
    Märkligt att ni fått honom automatiskt då han är stationerad i Delsbo...
    Det är ju Rask och Åman som är stationerade i Järvsö...
    Bägge borde ju inte vara borta samtidigt...men i och för sig bara bra för er ha,ha,ha

Fick du inte numret till Anders när ni ringde Järvsö pastorsexp idag? Dålig service tycker jag.

• annapanna71

maljor:

Trist, håller med dig.
    Man vill ju få hjälp och bra service när man håller på att förbereda sin viktigaste dag i livet (förutom när man får barn kanske )
    Jag meddelar nummret i morgon bitti så ni kan ringa Anders.

Har du bild på era ringar förresten?
    Jag är så nyfiken på att se vad ni valt för något
    Gärna bilder på annat också, alltid kul att ha en bild framför sig när ni berättar

Vi hörs i morgon!

//Anna

• annapanna71

maljor:

FÖRLÅT!!!
    Du har ju visat din sida tidigare, ledsen att jag glömmer så jäkla fort
    Nonchalant av mig...
    Din ring är så himla fin!
    Jag ska också ha vitguld men tyvärr har jag ingen bild än eftersom den inte är klar. Ni får se sedan

Numret till Anders kommer strax.

• annapanna71

maljor:

Jag skriver numret till Delsbo församling där du säkert aningen blir kopplad eller får ett annat nummer till Anders.
    Jag fick nämligen han hemnummer av en bekant till honom så jag vet inte om han vill att jag lämnar ut det...ledsen men du får säkert tag på honom den vägen också. 0653-10208
    Lycka till!

Svar på tråden Gifter du dig i Järvsö 2007??