Inlägg från: demilo |Visa alla inlägg
  • demilo

Gifter du dig i Järvsö 2007??

Wicks: Tack för komplimangerna :) min klänning är från KIK och jag är såååå nöjd med den. Vad gäller blommor är jag mest inne på en blandning av pioner och rosor.
    Angående OSA, jag tror att det är typ 6 veckor som är enligt etikett när det gäller OSA i alla fall enligt "etikett gurun" Ribbing.

• demilo

Wicks: appropå klänningen som du länkat, jättefin. Vad gäller slöja så tycker nog jag översta länken, men det är nog mest för att den ser lite stilrenare ut. Men å andra sidan vad vet jag om sånt:)
    Förresten, hur många gäster funderar ni på att bjuda? och har ni bestämt lokal än?

• demilo

Annapanna71:Vad glad jag blir för så fina kommentarer, det tackar jag för! Vi ska börja lägga upp festprogrammet imorgon med våra toastmaster/madame. Vigselprogrammet får vänta tills vi träffat prällen. Har ni andra träffat prästen än?
    Jag börjar faktiskt att känna av att detta äntligen ska hända och just nu känns det pirrigt värre:)

• demilo

annapanna71: kommer ni att fixa tårta i Järvsö eller? Måste snart åka upp för att börja kolla av med blommor och tårta.

Wicks: vi har bjudit 65 och 35 har OSA:t, datumet går ut den 28/5 men det är faktiskt mest släktingar som inte har hört av sig än. Nästan alla vänner är här ifrån stockholm men de åker upp och sover på hotell:)

• demilo

Annapanna71: får man fråga vad ni får betala per bit? :)

• demilo

Wicks: Vi gifter oss 28/7, då har gästerna haft lite drygt 6 veckor.

• demilo

Wicks: En tanke bara, skulle din mormor ta illa vid sig om du "fixade" någon som hjälpte henne med förflyttning på festen och eventuellt skjuts hem. Tänkte mest att ni kanske känner någon som ni kan betala en symbolisk summa (eller bjuda på mat)som kan ha detta som uppgift. Det var bara ett förslag, förstås vill man ju inte att mormor ska ta illa vid sig.

Min sambos mormor är fysiskt pigg men orken finns väl inte riktigt kvar. Vi kommer att fixa att någon har ansvaret för att skjutsa henne hem när hon vill det. Känns liksom inte rätt att lägga detta på någon av våra gäster.

• demilo

m07: välkommen! Vad roligt att det är fler som hittat hit :) Själv gifter vi oss i järvsö kyrka 28/7.

• demilo

annapanna71 och m07: vad roligt, ni har båda hittat hit:) Det var nog meningen att ni skulle finna varandra.

• demilo

annapanna71: Tack för komplimangen. Visst är det en mysig stämmning här det håller jag fullkomligt med dig om. Även jag tycker att det ska bli så spännande med bilder. Själv vet jag inte hur jag skulle ha fixat allt om jag inte fått så många bra råd här på BT.

• demilo

m07: vi gifter oss i Järvsö kyrka och vi kommer att hålla vår fest i Vik skola. hoppas att det blir bra, lite mer jobb antar jag än om vi skulle vara på restaurang men å andra sidan kan man få ned priset lite :)

• demilo

Nu ska jag passa på att fråga er allihop hur ni ska göra med efternamn. Kommer ni att ta era blivande mäns namn eller hur gör ni?

• demilo

oj vad mycket det har hänt här :)
    Vi kommer nog oxå få Sture Rask, själv vet jag inte hur han här och m2b är tveksam. Men jag brukar kunna hantera folk av alla karaktärer så det blir nog bra med det. Men magkänslan är viktig:)
    Anledningen till att vi kommer att vara i järvsö är att jag är från ljusdal och m2b från järvsö. Vi kommer att köra catering från ett företag som heter Sveas-Brita, som har gett ett väldigt bra intryck hittils. Vi har bjudit ca. 60 gäster.
    Vad roligt det är när det händer så mycket här nuför tiden :)

• demilo

annapanna71: Jag har ju hört att han ska vara "speciell". Jag tycker att ni gjorde helt rätt när ni lyssnade på magkänslan. Det här är en viktig dag som inte går att återskapa så klart att man vill känna rätt personkemi med prällen :)
    Jag ska oxå fixa mig hos "syrran och jag".

Hur gör ni allihop med tärnor eller näbbar? Själva funderar vi på våra två söner 3 och 5 år.

• demilo

oj jag glömde, idag har jag hämtat mina fina ringar. Dom vart såååå fina, längtar att få ha dom på mig :)

• demilo

annapanna71: då ska jag absolut ha barnen som går framför och stojar :)

Ska försöka fixa fram bilder så ni får se :)

• demilo

Idag har vi lagt handpenningen på vår resa :) Vi kommer att åka hela familjen till Mallorca, ett ställe som vi verkligen gillar jag längtar redan :)

• demilo

Vi var där förra sommaren med barnen och det var toppenhärligt. Rekomenderar verkligen Mallis, det finns så många olika fina och bra ställen där:)
    Hur gör ni andra med resor?

Maljor: jag blir så nostalgisk när jag ser bilderna på lokalen. Var där på fest när jag var typ 14-15år och hade sååå roligt.

• demilo

Wicks: Det kostar lika mycket att hyra lokalen (logen, tror jag att det heter) vid hembyggdsgården vid folkparken. dvs 950:- där finns tillgång till toalett mm. Det är ju oxå ganska trivsam miljö. Du kan ringa till hembyggdsgården om du vill hyra. Vi tänkte vara där först, sen vart det palatset, slutligen vik skola i Järvsö :) Där betalar vi 1500:- för hela helgen, där finns allt porslin, glas mm.

Svar på tråden Gifter du dig i Järvsö 2007??