4 Augusti 2007 *Tråd2*
Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.
Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.
fru-07
trevligt. alltid kul att få svar. Jag hoppas att det snart börjar droppa in lite svar. Vi har satt osa till 4/7 så det är långt tid kvar för våra gäster, men det är ju kul om man kan få svar lite tidigare. Man e ju lite otålig av sig :D
Är klar med hindersprövningen och ringarna.....
Skrev en lista idag på allt som var kvar så att vi kan pricka av...
Maten..( vi ska fixa själva buffe)
Tårtan ..
Drycken ( är beställd men inte betald)
Väst till m2b ( vi har hittat men inte köpt
Klänningar till 4 näbbar
Skor till en näbb
Kläder till vår bebisson
Boka band
Fixa transport till lokalen
Blombuketten
Håret
Med andra ord ganska mycket....
Vi har osa till 31 maj och nästan alla har svarat redan. Har nästan bara ett par släktingar kvar som vi sällan träffar...
vi har 101 gäster på listan och sista osa datum 4 Juni. Inte alls många som anmält sig. kanske 4 st. Men ca 30 är själv anmälda. De är ju semester veckor så de vet väl inte.
Man får hoppas på fler svar snart
Hej tjejer! Ny i denna tråd. Gifter mig på Eckerö, Åland den 4/8.
Funderar lite på hur bra datumet vi valt egentligen är med tanke på semestrar och så? Valde datumet just för att folk ska kunna komma eftersom de är lediga, men det kanske var helt fel tänkt? Vad har ni fått för respons?
Har man varit borta 2 dar så är det hur mycket som helst att läsa igen ju. Hälsar alla nya välkomna
Det är väl ungefär hälften av våra gäster som har svarat.
Blev extremt besviken i helgen på den sk bestman/toastmaster som min sambo har valt. Dels har han inte hört av sig nånting till oss, inte ens när inbjudan kom. Sen så fick vi veta igår att han har skaffat sig ett sommarjobb (han pluggar annars). Kul! MEN han har schemalagd tid den 4/8!!!! Dessutom vågade han inte fråga om han fick byta helg utan han ville vänta någon månad innan han gjorde det. Varför kan man inte tala om det för oss så vi kan börja förbereda ifall vi måste byta?!
Inte kan vi vänta till månaden innan bröllopet!!
Jo, då kom jag till en fråga som jag hade till er som ska ha bestman, toastmaster/madame och tärna, vad räknar ni med att de ska göra/hjälpa till med?
Bruden blå
Melleni (4/8-07)
Tezzilezz
Maljor
Pernilla Borås
FrökenAnna
Googlad
lillfrugan4/8
Chrissa
annaochkim
patriks brud (Tyresö kyrka)
fru-07
Stefans fästmö
Ang hindersprövning (minns inte vem som frågade, så många nya... vilket är kul! :D ) så är det nog inte panik än, men själv kände jag iaf att det var så skönt med en sak klar, så vi skickade in den så fort det gick! Dvs när det är 4 månader kvar, eftersom den är giltig i 4 månader.
Vad vi har klart:
kyrka med präst o kantor klart
festlokal inkl städning dagen efter
cateringfirma o meny bestämt
avec till kaffet inköpt
tärna, marskalk, toastcouple, solister
kläder till oss båda (ej underkläder o skor)
fotograf bokad
frisör bokad
nagelförlängning bokad
bestämt var jag ska göra bruketten men ej bokat
vet hur alla trycksaker ska se ut, ej gjorda än...
vet ungefär hur ringarna ska se ut, ska träffa juveleraren på onsdag...
Hmm, kan vara något jag glömt... Det är ju massa kvar men de stora sakerna som är kvar att göra är:
beställa ringar
bestämma musik till kyrkan o festen
köpa skor o underkläder
bestämma hur bukett o andra blommor ska se ut
bestämma dekorationer till festlokalen
göra trycksaker
köpa vin till maten
beställa tårta
skriva presentation på alla gäster
bordplacering (aaah!)
... plus allt jag glömt/förträngt just nu...
Usch vad mycket det är när man börjar tänka på det.. ;) Men kul! :D
Kram o godnatt på er!
maljor
Våra toastmaster/madame kommer sköta hela festen. Och göra fest programmet. de fick fria händer. Tärnor och bestman har inte direkt någon uppgift förutom sysran min som är värd med. Vet inte vad hon har för uppgifter eftersom de är mellan toasmaster och madame. jag vet att på själva vigseln. kommer toastmaster och madame dela ut vigsel program och i formera om fotografering.
Jag tyckter de är ganska lungt just nu.. har koll på en hel del.. de är bara lite med lokalen som måste fixas.
Allt de stora är fixat.
Säger som maljor, är man borta två dagar så missar man massor. Kul att "läsa igen"!
Välkommen alla nya!
Melleni (4/8-07): okej, tyckte inte att 8 kr lät så mycket, men det är klart. Klänningen är ju inte gratis, så man kan ju tycka att det ska ingå :) Hoppas att det blir bra denna gången.
Jag måste också sy in min, men förhoppningsvis så fixar min syster det i slutet på maj.
Var och provade klänningen i helgen som hänger hemma hos mamma. Jag känner mig så fin :) Tänk va bra det kommer bli, när den är insydd och man gjort ordning håret, smink m.m. Längtar!!
Jag håller just nu på och velar med blommor och ska ringa idag och byta florist... hoppas det går bra!