Inlägg från: FruOhlsson |Visa alla inlägg
  • FruOhlsson

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Midsummer, ser att du är intresserad av GI!!! Jag har blivit helt GI-frälst, började 1:a januari och mår toppenbra. Det du ska göra först är att dra ner på så mycket kolhydrater du bara kan, ingen pasta, ris, potatis, bröd, vetemjöl, majsmjöl mm. Ät mycket proteiner (kött, fisk, kyckling, tofu, quorn, ägg mm) och grönsaker. Om du äter mycket frukt ska du även dra ner på det, max en om dagen, men ta gärna en sockerfri c-vitaminbrus på morgonen. Ät något ungefär var trejde timme - gå aldrig hungrig!!! Om man går hungrig så startar fettinlagringen och det är ju det vi vill komma ifrån. Hoppas det var lite hjälp på vägen

• FruOhlsson

Glömde bort en viktig sak ang GI - ta bort allt socker!!! Om man t ex måste ha socker i kaffet så köp hermesetas istället, det bästa är ju att dricka osötat men ibland går ju inte det *ler*. Om man ska köra GI på riktigt så ska man även ta bort mjölken o ersätta den med sojamjölk (sojagrädde i kaffet, det skär sig med sojamjölken). Lycka till med ditt nya GI-liv!!!

• FruOhlsson

Jag tycker jag fixar lite varje dag... beställde dock våra inbjudningskort, men det skulle ju skrivas lite på + monteras ihop. Placeringskorten håller jag på att klippa ut o klistra ihop... festprogrammet ska toastmadame o toastmaster få göra, vi ska bara maila över framsida, meny mm. Känns bra att delegera ut lite saker för allt tar ju längre tid än vad man tror.

• FruOhlsson

Jag är också ett kontrollfreak men har insett min begränsning. Jag vet att de som ska fixa diverse saker är jätteduktiga på sånt så jag har nästan slutat oroa mig (inte riktigt dock)

• FruOhlsson

jeli81: hindersprövningen skickar du till ditt skattekontor

• FruOhlsson

Vi ska också ha buffé, men vi tar den på catering. Min kära mamma ska betala maten - en stor tung sten föll från mina axlar när hon berättade det. Budgeten som vi tänkte från början sprack ju för länge sen så alla bidrag är jättevälkomna...

• FruOhlsson

Det känns att det börjar närma sig nu. Har fixat makeup-artist och provsminkning sker den 16:e, var in till frisören idag och pratade provuppsättning, har varit till floristen och beställt alla blommor.... listan kan bli hur lång som helst. På lördag ska jag och blivande kolla in ringar (igen!!!) Känns inte riktigt rätt med de ringar vi sett hittills så vi letar vidare.

• FruOhlsson

Hoppas ni grejar era tentor med guldstjärna!!! Själv är jag hemma och är föräldraledig, undrar vem som kom på det ordet - ledig är väl det sista man är...

• FruOhlsson

Frideli: Vi funderar oxå på att ha chapel hill till bröllopsskålen. Min blivande var till tyskland förra helgen men då köpte han andra flytande varor så chapel hill köper vi i Sverige. Kan ju säga att det lönar sig att åka till Tyskland... räknade på vad saker o ting kostade. Om vi hade köpt allt i Sverige hade det kostat 14000, med resa och allt till Tyskland kostade det 6500!!!! Det är ju helt otroligt eg...

• FruOhlsson

Vi köpte mest öl och vin (förbeställde detta). Var till bordershop i Puttgarten. Sen blev det lite likörer, vaniljvodka och jeltzin....
    Jag såg också att vi inte skulle tjäna så mycket på att köpa chapel hill i Tyskland så vi gör som ni - plus att som du sa, man kan lämna tillbaks det. Öl och vin går ju liksom ändå åt om det skulle bli kvar

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2