Inlägg från: FruOhlsson |Visa alla inlägg
  • FruOhlsson

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Jag tycker chapel hill är ett jättebra alternativ till champagne. Sitter och funderar på alkoholfritt alternativ, vet att jag drack ett mousserande alkoholfritt när jag var gravid som var helt OK men kan inte komma på vad det heter. Annars blir det helt alkoholfri cider (om jag inte kommer på alternativet) det fungerar nog bäst för barnen också

• FruOhlsson

Hejsan,
    Jag här snurrar det också.... Vi ska ha levande musik, 2 killar som ska spela - har aldrig hört dom live så lite nervöst är det ju (men det blir nog bra).
    Ringen är nu fixad och inskickad för gravyr - ska bli hur spännande som helst att se det färdiga resultatet. Nästa vecka ska jag inhandla bordsdukar och servetter. Har äntligen hittat ett ställe som säljer dunilin o dunicel till "vettiga" priser - svindyrt är det ju ändå... men men.
    Vet när min blivande kommer ha sin svensexa!!! Hoppas bara inte att jag försäger mig...
    Kläder till tvillingarna är beställda och skor till den älste - jösses vilket projekt det var. Att hitta fina kläder till små pojkar är inte det lättaste kan jag lova, men till slut blev det ett västset från littlefairies.se

• FruOhlsson

Frideli: Jag letade också runt som en galning. Hemköp hade inte (iaf inte när jag var där). Papperskedjan på sågverksgatan har till ett relativt hyffsat pris. Herman Andersson har också men där är det svindyrt.

• FruOhlsson

Skrev just ett långt inlägg som tydligen försvann i cyberrymden någonstans.
    Iaf, här tänks det inte på något annat än bröllop tycker jag. Börjar få smått PANIK över saker som inte är klara ännu... det är ju inte så lätt att få till det med 3 barn hemma, men om jag bara tar mig i kragen och avsätter lite tid så kommer det nog fixa sig. På torsdag ska vi ev till festlokalen för att kolla hur vi ska "möblera", blir med andra ord flytt av bord och stolar fram och tillbaks för att i slutändan inte vara riktigt nöjd ändå (om jag känner mig rätt).
    Stor kram på er

• FruOhlsson

jennydaniel:
    Vi köpte våra ljus på IKEA, när vi var där hade de vita blockljus i 5-pack för ett riktigt skapligt pris (olika storlekar) sen köpte vi till några extra (ifall att...) Köpte även stoooora vinglas som vi ska ha en röd ros i med lite stenkross i botten - litet tips till dekoration

• FruOhlsson

Shrek & Fiona:
    Du kan få vita syrener av mig!!!! Förhoppningsvis blommar de då
    Jag törs inte chansa på att några av mina trädgårdsblommor är som finast utan beställer mina av florist

• FruOhlsson

Shrek & Fiona
    Jag bor i Värmlandsskogarna, 3 mil från Karlstad... så det är bara att komma och hämta

Jennydaniel:
    Jag kommer behålla en ganska kort stjälk på blomman (ska ha rosor) sen så stoppar/gömmer jag stjälken lite bland stenarna och fyller på med lite vatten. Då borde de stå sig, kanske ska spetsa vattnet med lite blomsternäring, vet inte riktigt än.

• FruOhlsson

Igår blev jag provsminkad och blev supernöjd. Gick omkring här hemma hela dagen och kände mig som en prinsessa
    Idag har vi varit i festlokalen och rekat lite.... kollat hur borden ska stå, var barnhörnan ska vara, hur mycket porslin som finns mm...
    Listan "att göra" är ju hur lång som helst och hela tiden dyker det upp nya saker - pust, men det hinns nog. Ska ta en shoppingtur imorgon och fixa en hel del (hoppas jag)

• FruOhlsson

Vi har två bekanta som ska sjunga på vårt bröllop så det är fixat för vår del - skönt.

Igår satt jag och gjorde klart bordsplaceringen - känns skönt, var lite svårt att mixa ihop 120 pers men det gick till slut. Idag kommer tärnan över för att kolla lite....

Idag har jag varit till vår florist och bestämt färg och storlek på rosorna som vi ska ha till dekoration. Vi ska även få låna en hållare att ha brudbuketten i som hon ska dekorera - kommer bli skitsnyggt tror jag (hoppas jag oxå). I eftermiddag fortsätter fnulet med gästpresentationer... suck

• FruOhlsson

Idag har vi hämtat vigselringen!!! Satt perfekt och känns superbra

• FruOhlsson

Igår blev jag hippad!!!! En av de bästa och roligaste dagarna i mitt liv. 14 av mina kompisar var med och hela dagen var helt underbar.... skulle gärna göra om det

• FruOhlsson

Idag har jag varit till frisören för provuppsättning... det närmar sig med stormsteg. Än så länge flyter saker och ting på som det ska, peppar peppar. Hur går det för er andra?

• FruOhlsson

Slänger in en spontan fråga ang byte av efternamn. Är det någon som vet hur sånt funkar praktiskt, med banken, alla clubkort man har i plånboken mm. Körkortet har jag koll på men allt det andra??? Måste man meddela alla eller går något per automatik?

• FruOhlsson

Vägverket får ändringen automatiskt via folkbokföringen och skickar då ut förnyelseblanketter. Jag har kontaktat min bank och väntar på svar.... Men som ni säger, man får säkerligen fixa med allt det andra (bara det blir ju ett heltidsjobb)

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2