Januari 2008
Japp, har just bokat festlokal. 26 januari blir det! Själv då?
Japp, har just bokat festlokal. 26 januari blir det! Själv då?
Trevligt! Jag och min m2b kommer att ha varit ett par i drygt 5 år när vi gifter oss.
Hur långt har ni kommit i planeringen då?
Lillgrisen: Man har ju ganska gott om tid på sig för planering så det kommer nog inte att bli några problem.
Vi har bara bokat festlokal och bestämt (och provätit) meny men annars är allt mer eller mindre på idé-stadiet ännu. Men jag är inte så orolig, det kommer att hinnas med. Har gjort en grovplanering för vad som ska göras i alla fall.
Hallå, hallå! Denna tråden har nog varit lite seg men det går säkert att liva upp! Själv har jag varit mest aktiv i en annan tråd med jan-feb 08 brudar. Men den är stängd nu så man kan ju lika gärna fortsätta i denna som att starta en ny tråd!
Var är ni andra från den tråden föresten; Gotland-08, _golden_ , c_t, Mengan och Esmie t.ex.? Är nyfiken på hur det går för er med...
Själva var vi hos sväföräldrarna över påsk och de började fråga en massa om bröllopet och hur vi ville ha det. De var inne på att boka hotell redan nu... Hehe, roligt att de är så engagerade! De ser fram emot bröllopet jättemycket! Jag med förstås
Ah! Skoj att fler hittade hit, hoppas denna tråden håller igång mer nu.
Gör en liten lista med våra datum så länge:
T och U: 5 jan
Lillgrisen: 12 jan
Malin46: 19 jan
Qozze: 26 jan
Addiz: 26 jan
~vinterbrud~: 26 jan
CmD: 2 feb
Offis: 2 feb
Gotland-08: 2 feb
Kul och se dig igen Gotland. Har själv inte varit inne på BT på ett tag men fick lite nya krafter igen efter påsk med besök hos svärisarna (visade dem lite bilder från festlokalen)!
vinterbrud: Vi gifter oss i Åre så vi kommer att kombinera en skidsemester som "bröllopsresa". Hela bröllopet i sig blir ju egentligen en resa så vi drar bara ut på det lite längre. Har hört från släkt som kommer att de också vill kominera med lite skidsemester när de ändå åker upp. Kul!
T och U: vad gäller egentligen vid namnbyte? Har ingen koll alls. Kommer att ta min m2b:s namn (vill inte behålla mitt eget och för honom spelar det inte så stor roll).
Mexico låter supercoolt som bröllopsresa. har en kompis som åkte dit (bla) på sin bröllopsresa, de var supernöjda!
Addiz: Buketten låter superfin, du har ingen bild på hur den kan se ut? Kanske kan man låna ideer?
c_t: Kul att du har fått tillbaka sugen! Tycker också det är svårt att spara. Det har varit så mycket andra nödvändiga utgifter på sistone. Men nästa månad blir det mer sparat och skatteåterbäringen åker direkt in på bröllopskontot!
Hihi, jag har också köpt en del vårkläder, var rätt så "nödvändigt" eftersom de gamla inte passar längre *hihi*. Till sommaren hoppas jag vara i fin form för att prova klänningar. Längtar!
Om jag hade haft ett speciellt namn så hade jag kanske också velat behålla det, men som det är nu så betyder inte det namnet så mycket för mig. Det är min pappas namn och den sidan av släkten har alltid varit såna som vi inte umgås med och som man inte heller har så mycket till övers för. Så de kommer inte heller att bli bjudna på bröllopet. Famor och farfar lever inte längre, de hade väl varit de enda som jag hade velat bjuda (förutom pappa då som självklart kommer). Har man inte umgåtts på 20 år lär man inte göra det i framtiden heller. Har berättat för pappa att jag kommer att byta namn men han verkade inte speciellt ledsen för det.
Gotland: Tack! Jag har snart gått ner hälften av vad som är mitt mål, men jag har trots det cirka 6 kg kvar så än är jag inte riktigt klar. Men man blir ju extra peppad när kläderna böjar ramla av en!
Har ni hittat nån bra festlokal än?
Vi har lagt ner kontakterna med dem tills efter säsongen är över där uppe (påsk osv). De verkar vara ganska upptagna med det just nu och vi har ju inte så bråttom. I maj ska vi börja om med dem igen.
Gotland: Kul att ni hittat en lokal. Men det låter lite märkligt att "specialpriset" inte var så speciellt trots allt. Då går det säkert att pressa ytterligare!
Vilka fina buketter föresten, ska spara länken för framtida behov...
c_t: Jag har långt hår så jag kommer nog att köra någon variant med "Romantiska lockar" Uppsatt fram men löst hängande bak. Sen funderar jag på om man ska ha en tiara eller kanske blommor/stenar/pärlor i håret. Vill inte ha slöja men ändå någon slags extra utsmyckning.
Gotland: Ja, det såg riktigt frostigt ut med ljusen. Har egentligen inte så mycket ideer om hur det ska dekoreras förutom att jag vill ha mycket ljus och eld (i eldstäderna). Men de bilderna var fina.
Vad roligt att ni har bokat festplasten till slut! Hur många gäster räknar ni med?
Vad ska ni andra ha för dekorationer?