Inlägg från: Qozze |Visa alla inlägg
  • Qozze

Januari 2008

c_t: Känner mig inte så jätteduktig. Har massor man skulle kunna göra men det är svårt att ta sig för en massa med bröllopet när det är sol och fint ute... I maj ska vi ta upp kontakterna igen med Köja.

Första "gästlistan" som jag skrev ner blev det ca 120 pers. Men det är alldeles för många så jag kommer att skära bort hela pappas sida av släkten som jag aldrig umgås med heller. På mammas sida däremot har vi kontakt så där bjuder vi nog ganska många. Får skära ganska kraftigt i listorna. Vi är många syskon, och min mamma har många syskon. M2b har inte lika många syskon men hans mamma är 7 stycken! Och de umgås vi med mycket. Som "tur" är kan vi skippa hela hans pappas sida med då jag bara har träffat dem en enda gång på 5 år. Tror att vi ska försöka begränsa oss till ca 60-70 pers totalt (barn ej inräknade). Vill egentligen prioritera vännerna men man kan knappast skippa hur mycket släkt som helst. Får se hur det blir till slut...

• Qozze

Satt just och kollande in vår gästlista. För tilllfället ser det ut som om det blir ganska lika mellan släkt och vänner i antal för oss med.

• Qozze

Gahh! Jag drömde om vårt bröllop i natt. Var alldeles besviken när jag vaknade för själva vigseln hade gått fel (inte alls som jag ville). Och jag som ändå har legat lågt med planeringen ett tag. Kanske en hint att man bör börja ta tag i saker nu?

• Qozze

mrs L?: Vad häftigt och härligt att gifta sig i Thailand! Det skulle jag nästan vilja göra själv med. Men då blir det ju svårt att ha en fest med släkt och vänner samtidigt som jag vill. Man kan ju förstås ha den eftert som ni ska, men jag vill helst ha den samtidigt som själva vigseln.

• Qozze

Vad många som ska gifta sig/resa till Thailand. Låter spermysigt!

LukasU: Det finns fler februari-brudar i tråden (om det nu blir så för er med). Självklart får man vara med i tråden! Det är bara kul med fler.

Själv har jag haft besök av mina systrar med respektive i Valborgshelgen. Så nu har jag fågat dem om de vill ställa upp som toastmistresser/värdinnor på vårt bröllop. De blev jätteglada och lovade självklart att ställa upp! Superroligt, jag blev jätteglad! Men de påpekade att de skulle komma att tvingas hemlighålla en hel del detaljer för mig... Det var liksom ett villkor för att de skulle ställa upp. Passar mig utmärkt. Kan faktiskt vara roligt att inte veta ALLT som ska hända. Jag kommer nog att ha tillräcklig kontroll på det andra ändå!

• Qozze

Hallå! Min planering har väl legat ganska vilande ett längre tag. Festlokal och meny är dock bokade sedan några månader tillbaka.
    Ska kolla upp lämpliga vigselförrättare närmast. I övrigt så funderar jag på inbjudningarna och festplanering i allmänhet. Mina två systrar skall vara värdinnor/toastmadames och vi har bestämt att träffas nu i sommar för att planera festen tillsammans. Känns skönt med lite hjälp med det. Ska börja kika på klänning efter semestern och efter det börjar det nog bli lite mer intensivt. Tänkte skicka inbjudningar i sept-okt nån gång. När skickar ni andra era inbjudningar?

c_t: Kul och höra att ni har ett nytt upplägg! Var i norrland ska ni gifta er (är själv uppifrån...)?

• Qozze

Wow! Ishotellet låter supermysigt. Har aldrig varit där själv mn skulle bra gärna vilja. Får ta nån weekend senare

• Qozze

Vad kul med lite egen tid själva innan bröllopet. I januari brukar det ju kunna vara kallt med så chansen att få se norrsken är större. Saknar faktiskt vintrarna med norrsken ibland nu när man bor i Stockholm. Och då bodde jag ju ändå inte så långt norrut, "bara" i Umeå-trakten.

Med Åre går det bra. Vi har bekräftat bokningen och helgen kommer att reserveras för oss på hotellet. Nu försöker jag få fram ett prisförslag på boende som vi kan använda till gästerna och oss själva. Har hört att flera kommer att vilja stanna några extra dagar efteråt och passa på att åka skidor. Det kommer vi också att göra och dessutom åker vi nog upp några dagar tidigare för att inte behöva stressa. Har väl gästlistan ganska klar med, får se om det kommer till några senare.

• Qozze

Jag kan också bli stressad, mest för att jag har massor kvar känns det som. Men det är ju faktiskt ganska lång tid kvar med å det kommer att ordna sig.

Vi kommer förmodligen att bjuda ca 60 personer om alla kommer. Sen vet jag inte om det kommer till några barn med och hur många i så fall. Vi kommer låta gästerna att ta med sina barn om de vill annars är nog risken stor att de inte kommer alls eftersom alla måste åka iväg över helgen för att kunna vara med. Vi ska fixa en enklare buffe till barnen och ett lekrum med två tjejer som får hålla lite koll på barnen. Sen så får föräldrarna förstås ha ansar själva för dem men de kommer att få hjälp under middagen i alla fall.

• Qozze

Offis: Lilly-klänningen gillar jag skarpt. Var helt inne på en sådan modell ett tag. Men nu vet jag inte längre. Såg en klänning i Cosmo brud som var så snygg med grönt band i midjan.
    Vet inte vad det blir ännu, ska väl börja spana på och prova modeller lite mer efter sommaren.

c_t: Vi har faktiskt inte bestämt vigselplats ännu och än mindre transporter. Det har liksom fallit ut ur minnet. Får nog ta tag i det igen, även om jag inte tror att det är kö sådär års. Kan tänka mig att det är värre på ishotellet, det är ju högsäsong och väldigt populärt. Lite avis på er är jag nog allt

Gotland: Har du tänkt mer på hur inbjudningarna ska se ut? Gör du själv eller köper du? Tycker det är så svårt att bestämma sig. Har inte hur mycket tid som helst att lägga ner men samtidigt vore det skoj om det kunde bli lite personligt.

Baltasar: Välkommen! Ser att ni gifter er samma dag som oss. Var ska ni hålla till?

• Qozze

Jo just ja: Med promenaderna går det väl sådär, ibland bra ibland orkar man inte, men det går desto bättre att åka iväg och träna. Har vägning- och mätnings-dag idag så i kväll vet jag om denna månads slit har lönat sig. Har varit en del kalas senare månaden Återkommer om det senare!

• Qozze

Jag vill egentligen också bli fotad utomhus, nu när man har valt att ha bröllop på vintern och allt. Är man inomhus så skulle det ju kunna vara vilken årstid som helst! Jag vill se snö på mina bilder... Men man får väl se vad vädret och mörkret ställer till med. Har faktiskt inte kollat upp några fotografer där ännu, ännu en sak att ta tag i. Gotland, har du hittat nån snygg kappa att ha utomhus?

Nu har jag i alla fall kollat läget. Blev knappt ett kilo denna månaden, inte speciellt mycket. Men det blev desto mer i centimeter som tur är! Hade blivit 1-3 cm smalare på alla mätställen!

• Qozze

Japp, det är ju cm som syns!

Vilken typ av kappa är det som du har mönster på? Funderar själv på om man kan sy en kappa, men jag vill i så fall ha en ganska lång kappa.

Är det smidigare att flya till Gotland än att passa tiderna för färjan? Om jag minns rätt så gick den på lite konstiga tider...

• Qozze

Det låter som en snygg kappa!! Något liknande tror jag skulle passa för mig med.

Har du tips på bra butiker i Stockholm med mönster och tyger följer jag gärna med nån gång. Sydde mycket förr, men nu har det inte blivit av på många år. Det vore kul att kunna göra något själv till bröllopet, speciellt nu när man har en massa tid på sig. Men klänningen kommer jag nog att köpa.

Jag hoppas att våra gäster kan komma till en middag på fredag kväll med. Men det beror nog på hur de vill/ska resa. Vi kommer i alla fall att lägga fram förslaget så får vi se hur många som nappar.

• Qozze

Efter midsommar låter bra! En promenad sitter heller aldrig fel.
    Jag ska faktiskt på ett bröllop lördagen efter midsommar och då får man nog lite inspiration att sätta igång själv med planerandet också.

Har föresten hittat några fotografer i Åre på nätet nu i alla fall som jag ska kolla upp lite mer. Har också kollat in vilka frisörer som finns däruppe. Ska kolla upp med dem mer också.

Dags att krypa till kojs, godnatt tjejer!

• Qozze

Vi har inte riktigt bestämt när vi ska gå ut med våra inbjudningar ännu. Vi behöver nog inte gå ut sådär jättetidigt. Våra gäster får boka resa och boende själva ch vi har redan reserverat hela hotellet den helgen så det finns plats för alla. Men å andra sidan kan man vilja planera resa i tid ändå (och kanske hitta bra priser på tåg eller flybbiljetter). Hmmm, vet inte vad som blir bäst. Vi ska i alla fall berätta muntligen för så många vi kan i förväg så att de hinner kanske förbereda sig mentalt i alla fall. Det slutar väl med att vi skickar ut dem i oktober...

Gotland: Efter midsommar blir det då!

Har hamnat in på möhippeplanering också för min kompis som gifter sig snart. Kul!

• Qozze

Jag är också nyfiken på hur ni andra har gjort med inbjudningar. Skulle väl vilja göra egna egentligen, men de får inte vara allt för komplicerade. Enkla och snygga liksom. Sen så vore det skoj om man kunde ta igen samma stil i festprogram och tackkort senare med.
    Jag har inte börjat med dem ännu...

• Qozze

Dags att titta in igen. Har varit fullt upptagen med att planera en kompis möhippa som var i lördags. Vi hade superskoj trots att vi inte blev så många. Bäst av allt var magdansen som vi provade på. Jätteroligt men otroligt svårt. Nästan så att man blir sugen på att börja nån kurs...

LasVegas: Det låter som ni har ett häftigt bröllop på gång. Var i Las Vegas för ett antal år sedan och den staden är ju verkligen speciell. Mitt ute i öknen dyker den bara upp. Har ni bokat resa och allt redan då?

Annars så ska jag väl försöka komma igång och fixa iordning lite inbjudningskort, eller i alla fall bestämma hur de ska se ut. Baltasar, din ide låter bra och lagom enkel. Har ni lösa papper inuti eller skriver ni direkt på "omslaget?

Svar på tråden Januari 2008