Januari 2008
Jag är bara nyfiken på om här finns fler än vi som planerar att gifta oss i januari nästa år.
Jag är bara nyfiken på om här finns fler än vi som planerar att gifta oss i januari nästa år.
mrs L?: Vad häftigt och härligt att gifta sig i Thailand! Det skulle jag nästan vilja göra själv med. Men då blir det ju svårt att ha en fest med släkt och vänner samtidigt som jag vill. Man kan ju förstås ha den eftert som ni ska, men jag vill helst ha den samtidigt som själva vigseln.
Fyller på lite i vår tråd:
Köpte mina skor till bröllopet idag! En sak mindre på listan. Känns som jag är väldigt tidigt ute med 9-10 månader kvar, men det blir nog svårare att hitta skor i höst än nu. Kan tipsa om Wedins skor, de har fina skor just nu (och bra pris!)
~vinterbrud~
Vi ska åka till Phuket och håller nu som bäst på att kolla med olka arrangörer och resorts runt om kring.
Resan är bokad och handpenning ska betalas om några dagar !
Kollar klänningar & och försöker gå ner i vikt, har som sporre att när jag gått ner de första 10 ska ja få gå och prova brudklänningar.
Nån som har tips på fina klänningar till stranden ?
Qozze
Ja det ska bli riktigt härligt
Vi ska viga oss i rådhuset innan resan och firar lite light med någon fin middag bara familjen.
Sedan har vi en cermoni på standen i Phuket med massa romantik, hihi
Och som sagt en liten grej hemma gärna på alla hjärtans dag, med chans att bära klänningen igen ! Visa foto och video och bjuda på bröllopstårta.
Tips och idéer mottages mer än gärna
Mrs L?
Angående brudklänning: vad vill du ha för typ av klänning (mer än att "den ska passa för strandbröllop"); vit? enkel? kort? etc....
När jag skulle leta fram vad jag gillar så har surfat jättemycket på nätet!
T.ex på www.1koo.com så kan du söka på "Beach Gowns" för se lite olika typer. Är det något sånt du tänkt dig?
Blir så trött... Skulle inte var nån smaily där... gjorde semikolon...
~vinterbrud~
Ja har surfat brudklänningar sedan vi förlovade oss
Vill gärna ha chiffon eller organza, flygande tyg
www.maggiesottero.com/images/dresses/large/front/S250.jpg
Älskar Maggies klänningar !
www.littlecoral.com/images/E8092.jpg
denna är fin oxå...... nån som vet vem som gör orginalet ?
kan även tänka mig en kortkort klänning
www.brudklanning.nu/images/1495.jpg
fast ja vill inte lägga ne förmögenhet på klänning......... max kanske 3500
Hej hej!!
Vi ska gifta oss den 15 januari 2008 på Koh Lanta i Thailand. Både resan och dagen e bokad. :) Längtar så!! Vi kommer att ha en fest för nära o kära efter att vi kommit hem...
Tjena,
här har ni ytterligare en januaribrud... som också ska till Thailand på smekmånad. :)
Däremot är inget datum bestämt än då vi anser att resans avresedatum bestämmer det... så nu sitter vi och letar en resa som stämmer in med vad vi vill göra. Vi vill ju först till Bangkok och klappa tigrarna för att sen hamna på någon härlig strand med mycket sol och bad.
Festen planerar vi ha när vi kommer hem. Tänkte slänga iväg inbjudningskorten på Arlanda så ingen kommer veta att vi har gift oss förren vi har landat... :)
Januari eller februari. Inte bestämt helt än. Får jag vara med ändå?
Vad många som ska gifta sig/resa till Thailand. Låter spermysigt!
LukasU: Det finns fler februari-brudar i tråden (om det nu blir så för er med). Självklart får man vara med i tråden! Det är bara kul med fler.
Själv har jag haft besök av mina systrar med respektive i Valborgshelgen. Så nu har jag fågat dem om de vill ställa upp som toastmistresser/värdinnor på vårt bröllop. De blev jätteglada och lovade självklart att ställa upp! Superroligt, jag blev jätteglad! Men de påpekade att de skulle komma att tvingas hemlighålla en hel del detaljer för mig... Det var liksom ett villkor för att de skulle ställa upp. Passar mig utmärkt. Kan faktiskt vara roligt att inte veta ALLT som ska hända. Jag kommer nog att ha tillräcklig kontroll på det andra ändå!