Januari 2008
Jag är bara nyfiken på om här finns fler än vi som planerar att gifta oss i januari nästa år.
Jag är bara nyfiken på om här finns fler än vi som planerar att gifta oss i januari nästa år.
Halloj!
Oj, long time no seen...
Låg lågt ganska länge under våren pga mycket jobb och resor, men nu har vi tagit upp planerandet igen. Det går faktiskt framåt hela tiden, bitar trillar på plats.
Denna vecka har vi tänkt boka resa, 4 v i centralamerika blir det. :D
Hejhej! Har kommer annu en vinterbrud!
Jag planerar varat brollop fran Australien sa om ni tycker att jag ar inne pa de mest konstiga tider sa ar det varfor
Jag passade pa att uppdatera listan, snart bara 8 manader kvar nu!! Hur langt har ni kommit i planeringen?
080105 T och U
080105 abbie80
080112 Lillgrisen
080119 Malin46
080126 Qozze
080126 Addiz
080126 ~vinterbrud~
080202 CmD
080202 Offis
080202 Gotland-08
Här kommer en till!
Vi har gjort en totalomvänding. Från ett stort bröllop till ett litet intimt i norraste norrland.
Vi gifter oss den 25 februari
Känns som det går "sakta men säkert" framåt på min front.
Har fixat följande iallafall:
kyrka, bokat festlokal & catering, frisör och make up, känning, skor samt bokat och betalt handpenning på bröllopsresa.
Antal gäster är bestämt och budgeten är nu under kontroll (vet vad allt kommer kosta).
Förhoppningsvis är allt som måste bokas långt i förväg gjort nu så man kan ta det lungt med planeringen under sommaren.
Hur går det för er andra?
Hallå! Min planering har väl legat ganska vilande ett längre tag. Festlokal och meny är dock bokade sedan några månader tillbaka.
Ska kolla upp lämpliga vigselförrättare närmast. I övrigt så funderar jag på inbjudningarna och festplanering i allmänhet. Mina två systrar skall vara värdinnor/toastmadames och vi har bestämt att träffas nu i sommar för att planera festen tillsammans. Känns skönt med lite hjälp med det. Ska börja kika på klänning efter semestern och efter det börjar det nog bli lite mer intensivt. Tänkte skicka inbjudningar i sept-okt nån gång. När skickar ni andra era inbjudningar?
c_t: Kul och höra att ni har ett nytt upplägg! Var i norrland ska ni gifta er (är själv uppifrån...)?
Ja vi kände bara att bröllopet fick abnorma proportioner så.. =)
Vi tar med oss närmsta familjen och bästa vännerna till Ishotellet i 3 dagar.
Allt är bokat men vi har kvar följande:
*meny inkl vin
*präst
*psalmer
*lysningsmottagning inkl inbjudningar hemma
*m2bs kläder
*underkjol och slöja
*gravering av ringarna
*brudbuketten
*betala kalaset
Wow! Ishotellet låter supermysigt. Har aldrig varit där själv mn skulle bra gärna vilja. Får ta nån weekend senare
Ja vi längtar jättemycket. Vi åker upp tidigare än gästerna och ska åka på skotersafari, titta på norrsken (om det går) osv.
sen blir det 3 veckors honeymoon i värmen.
Hur går det med Åre?
Vad kul med lite egen tid själva innan bröllopet. I januari brukar det ju kunna vara kallt med så chansen att få se norrsken är större. Saknar faktiskt vintrarna med norrsken ibland nu när man bor i Stockholm. Och då bodde jag ju ändå inte så långt norrut, "bara" i Umeå-trakten.
Med Åre går det bra. Vi har bekräftat bokningen och helgen kommer att reserveras för oss på hotellet. Nu försöker jag få fram ett prisförslag på boende som vi kan använda till gästerna och oss själva. Har hört att flera kommer att vilja stanna några extra dagar efteråt och passa på att åka skidor. Det kommer vi också att göra och dessutom åker vi nog upp några dagar tidigare för att inte behöva stressa. Har väl gästlistan ganska klar med, får se om det kommer till några senare.
Ja jag tor att vi behöver det för att kunna njuta av dagen. Jag blir lätt stressad av planeringen men nu är det inte så mycket kvar vilket känns jätteskönt.
Jag älskar Åre, vi åker dit varje vinter för brädåkning.
Hur många blir ni?