• Lillgrisen

Januari 2008

Jag är bara nyfiken på om här finns fler än vi som planerar att gifta oss i januari nästa år.

• Svar på tråden Januari 2008
  • Qozze

Jag kan också bli stressad, mest för att jag har massor kvar känns det som. Men det är ju faktiskt ganska lång tid kvar med å det kommer att ordna sig.

Vi kommer förmodligen att bjuda ca 60 personer om alla kommer. Sen vet jag inte om det kommer till några barn med och hur många i så fall. Vi kommer låta gästerna att ta med sina barn om de vill annars är nog risken stor att de inte kommer alls eftersom alla måste åka iväg över helgen för att kunna vara med. Vi ska fixa en enklare buffe till barnen och ett lekrum med två tjejer som får hålla lite koll på barnen. Sen så får föräldrarna förstås ha ansar själva för dem men de kommer att få hjälp under middagen i alla fall.

• Offis

Nja vår planering har väl legat lite på is den senaste tiden... Båda har haft så hemskt mycket att göra eftersom vi pluggar och det liksom är "sluspurt" nu inför terminens slut... Men, efter nästa vecka ska vi vara igång igen

Vi har bokat kyrka, lokal, mat och så har jag nästan bestämt mig för en klänning, velar dock lite mellan två stycken: www.lilly.dk/caia/getfile.php&eid=1&id=3535 www.sinceritybridal.com/photos_big/3084_b1_050118111124.jpg Vilken är eg finast? Sen har man ju också mycket av planeringen i huvudet, även om det inte är bokat

• _golden_

Oj, ni verkar ha kommit långt allihopa..!
    Cateringen har vi knappt ens börjat fundera på.
    Däremot vet jag sedan länge vad jag vill ha i klädväg, så har haft bra koll på vinter-07-brudarna och kunnat gjort lite klipp när de sålt av sina grejer bl.a.
    Offis; fina båda, men jag skulle säga den första, jättevacker med sveptyget på framsidan!

Fyller på listan.

080105 T och U
    080105 abbie80
    080112 Lillgrisen
    080119 Malin46
    080126 Qozze
    080126 Addiz
    080126 ~vinterbrud~
    080202 CmD
    080202 Offis
    080202 Gotland-08
    080216 _golden_

• c_t

Qozze

Det är skönt att vara ute i god tid. Däremot var det på håret när det gällde ishotellet. Vi höll knappt på att få rum till alla!
    Hur blev det med transporterna till och från kyrkan, vilken blev det tillslut?

• Baltasar

Jag hoppar oxå in i tråden... va kul att se så många vinterbrudar!!

080105 T och U
    080105 abbie80
    080112 Lillgrisen
    080119 Malin46
    080126 Qozze
    080126 Addiz
    080126 ~vinterbrud~
    080126 Baltasar
    080202 CmD
    080202 Offis
    080202 Gotland-08
    080216 _golden_

• Offis

_golden_: Ja, det är väl den jag är mest inne på...den är nämligen billigast också Nu ser man inte framsidan på Sincerityklänningen, men den är liksom bara "rak", ingen drapering som på Lillyn. Med draperingen blir midjan så fin Kanske ska besämma mig för den. Ska nog gå och prova båda igen, så får jag se vilken jag trivs i bäst

Ni andra brudar, vilka klänningar ska ni ha på den stora dagen? Ska ni ha underkjol under och i så fall, vilken typ? Känner att jag inte har nån koll alls på underkjolar, nån som kan ge tips?

• Gotland-08

Hej!

Vad kul att tråden började leva igen! Har själv haft fullt upp med jobbet men smygit in ibland för att se om någon har skrivit en rad. Kul att se så många vinterbrudar!

Vi har hotellet klart, festen ska vara där och vi fick ett riktigt bra erbjudande på rum till gästerna och festlokalen. Maten och fotograf ska vi bestämma oss för under sommaren. Det är så mycket lättare att kolla upp allt när man är på plats.

Vi tänkte fixa med inbjudningarna under sommaren och skicka dem sista veckan i augusti när alla har kommit hem från semestern och tänker att en lång höst ska börja... Surprise!

Offis: Jag tycker nog den första var finare, gillar den andra också men har sett den så ofta...På www.familjeliv.se/hem/vinterbrollop/galleri.php kan du gå in och se mina klänningsalternativ och lokalen som vi ska gifta oss i.

c_t och Qozze kul att höra att era planer går framåt och kul med ishotellet var lite sugen på det... Qozze, hur har det gått med promenaderna?

• Qozze

Offis: Lilly-klänningen gillar jag skarpt. Var helt inne på en sådan modell ett tag. Men nu vet jag inte längre. Såg en klänning i Cosmo brud som var så snygg med grönt band i midjan.
    Vet inte vad det blir ännu, ska väl börja spana på och prova modeller lite mer efter sommaren.

c_t: Vi har faktiskt inte bestämt vigselplats ännu och än mindre transporter. Det har liksom fallit ut ur minnet. Får nog ta tag i det igen, även om jag inte tror att det är kö sådär års. Kan tänka mig att det är värre på ishotellet, det är ju högsäsong och väldigt populärt. Lite avis på er är jag nog allt

Gotland: Har du tänkt mer på hur inbjudningarna ska se ut? Gör du själv eller köper du? Tycker det är så svårt att bestämma sig. Har inte hur mycket tid som helst att lägga ner men samtidigt vore det skoj om det kunde bli lite personligt.

Baltasar: Välkommen! Ser att ni gifter er samma dag som oss. Var ska ni hålla till?

• Qozze

Jo just ja: Med promenaderna går det väl sådär, ibland bra ibland orkar man inte, men det går desto bättre att åka iväg och träna. Har vägning- och mätnings-dag idag så i kväll vet jag om denna månads slit har lönat sig. Har varit en del kalas senare månaden Återkommer om det senare!

• Baltasar

Qozze: Vi skall gifta oss i Norrköping. Vi skall gifta oss kyrkligt och sedan ha festen på en herrgård. Jag drömmer om massa snö och marschaller utanför festplatsen... och att få åka häst med släde. Bäst att vädergudarna är på min sida!

Offis: Om jag vore du så skulle jag välja Lilly-klänningen... tycker att den var jättefin.

Våra nästkommande projekt är att boka fotograf och solist till kyrkan. Jag har redan beställt min klänning. Den kommer i juli och jag är sååååååååååå förväntansfull. Ska se om jag kan få in en bild här framöver.

Svar på tråden Januari 2008