Är det ngn mer från Onsala
Finns det ngn Onsalabrud som vill ut och röra på sig! Jag gifter mig i augusti och skulle tycka att det var kul om man kunde peppa varandra till promenader el. stavgång?? Alltid roligare när man är fler.
Finns det ngn Onsalabrud som vill ut och röra på sig! Jag gifter mig i augusti och skulle tycka att det var kul om man kunde peppa varandra till promenader el. stavgång?? Alltid roligare när man är fler.
Ja det är så vi hade tänkt att göra, vara på tomten och försöka känna efter. Jag tycker den ligger bra, det ända som oroar mig är att det inte går att ta sig kommunalt, eller rättare sagt, det är en bra bit till närmsta busshållplats. Säger jag som har 2 minuter till spårvagnshållplatsetn nu ;)
Jag längtar verkligen efter en trädgård som man kan plantera fina blommor och buskar i, och förhoppningsvis komma ihåg att vattna oftare än vad man kommer ihåg att vattna blommorna som vi har innomhus.. ;)
Blomstermåla är ju jättemysigt, skall ni gifta er utomhus då?
Vi skall gifta oss utanför Båstad med middag på Skottorps slott.
Mm, är ingen beundrare av kollektivtrafiken, så det var inte så viktigt för oss. Men det funkar iofs att ha en liten bit till bussen, för oss tror jag att det är sådär 800 m, det funkar ju att gå. Skönt att komma ifrån vägbullret oxå, det är ju svårt att få båda fördelarna! :)
Japp, det blir peppar, peppar, en utomhusvigsel på bryggan vid Blomstermåla. Annars får vi vara på sommarverandan där vi ska ha festen!
Spännande med Båstad, är någon av er därifrån?
Lycka till med helgens tomttittande!!
Kul att ni vill bo i Onsala. Min syster håller precis på att bygga hus i Buerås, på Hasselstigen. Själv bor jag i Rydet.Nära rydets idrottsplats.
Min M2B är från Båstad. Jag såg att det var några tomter till salu på Hasselstigen nu. Kul att det är ganska unga människor i området!
Jag måste nog ha missat busshållplatsen eller så kanske den ligger på andra sidan Buerås. Jag är inte heller ett jätta fan av kollektivtrafiken men tycker det känns bra att det finns möjlighet att ta sig med buss. Jobbar ni inne i stan eller jobbar ni i Kungsbacka? Vi var ute på tomten idag och har nog bestämt oss för att det blir Buerås... Det verkar vara mysigt och en bra blandning mellan olika åldrar och var jag förstår så kommer det inte att säljas så många fler tomter där, så vi får passa på. :)
Ja, det är verkligen en bra blandning av allt i Buerås! De flesta som bygger nytt här verkar vara ganska unga, på vår gata finns två nybyggda hus till, och det är oxå unga par, de ska flytta in inom en månad, så det blir kul!
Busshållplatsen är precis när man svänger av från den stora vägen, sedan har jag för mig att skolbussen går in i området.
Vi jobbar i Göteborg båda två, pendlingen tog cirkus ett par veckor att vänja sig vid, nu känns det inte ens särskilt långt. Tur att det går att vänja sig! :)
Nu har vi precis tänt en brasa och ska planera trädgården lite, att ha hus är bara toppen!! Lycka till med allt, här kommer ni oxå att trivas finfint!
Skall ni också till kyrkan idag?
Hallåååååå!
Finns det inga fler Onsalabrudar?
Gammla som nya.......
puffar
Hallo!
Jag bor i Onsala, gifter oss i augusti i Onsala kyrka Var i kyrkan igår och lyssnade på musik, nån mer som var där?
Jag var oxå där :_D
Hittade ni ngn bra marsch?