• SL78

Är det ngn mer från Onsala

Finns det ngn Onsalabrud som vill ut och röra på sig! Jag gifter mig i augusti och skulle tycka att det var kul om man kunde peppa varandra till promenader el. stavgång?? Alltid roligare när man är fler.

• Svar på tråden Är det ngn mer från Onsala
  • kär & galeb

haha det hade varit lite långt för vi ska ha festen i Hanhalsgården.....
    Vart ska ni vara?

• SL78

På Gottskärs kursgård.
    Min svåger hade sin böllopsfest där när han gifte sig och vi hade en stor fest där på valborg förra året. Hur gör ni med maten har ni catering?

• SL78

Alltså i Hanalsgården.......

• kär & galeb

Ja vi har catering, det känns jättebra dom fixar allt från personal till maten. Vi ska ha tre rätters och sedan tårta lite senare på kvällen.
    Hur ska ni ha det?

• SL78

Samma......tre rätter sedan tårta. Då det är resturang har vi inte lika stort utbud, men vi är ändå nöjda med matförslagen. Tårta är det ända vi får beställa själva. Det billigaste jag har hittat är 25:- biten. Vi kommer vara ca 90-100 personer.

• kär & galeb

Vi har bjudit cirka 100 personer men tror att vi blir ungefär 80st kanske.
    Har ni det mesta planerat eller har ni mycket kvar?
    vi känner oss ganska lugna då det mesta är fixat.....men det är farligt att planera under lång tid då man hinner ångra sig ibland....

• Broberg

Här har det hänt lite grann

SL78 Rosa och grått låter jätte snyggt, de färgerna passar ju bra tillsammans. Vi har vinrött som inslag mest för att vi ska ha mörkröda rosor. Har själv lite svårt att veta hur jag ska göra för att matcha resten av stilen med de inbjudningar vi skickade ut (gammal stil med brända kanter)

Kär & Galeb - gud vad coolt med säckpipor, älskar skots musik...det låter så mysigt! Vi har också bokat Hanhalsgården för festen. Kommer du ihåg hur porslinet såg ut, har för mig att det var nåt ganska tråkigt med bruna kanter?

• SL78

Startade denna tråden från början då jag tänkte att det kunde vara ett bra sätt att promenera och byta tips och ideér med varandra samtidigt.
    Är ngn intresserad?

• SL78

Vilket underbart väder......tror att jag skall passa på och ut och stava idag!
    Bara 2 mån kvar till första provningen av klänningen....gulp!!
    Skulle ha gått ner ngt kilo nu, inte upp!!

Svar på tråden Är det ngn mer från Onsala