• Fru Hennerdal

    Örebro-brudar/brudgummar

    Hej hallå alla glada närkingar!

    Tänkte att vi från Örebro också måste ha vår egen tråd.

    Kul att se hur många vi är!

  • Svar på tråden Örebro-brudar/brudgummar
  • pluttmys

    Hej alla örebroare!
    E ny här!
    Kul å se att fler ska gifta sig i örebro!
    Hur gör man nya egna inlägg?

  • Marcus Brud

    brud/aug

    Ja dem utskickade sedan ett par veckor tillbaka, och det är 14 personer än så länge som ska komma =)

    fröken inga

    Tack för allt bra du skrev, det gjorde mycket gott vill jag lova :)

    1 månad kvar bara, oj. Är du klar med allt? Nervöst? :)

    Många Varma Bröllopskramar :)

  • fröken inga

    Marcus brud
    Ja du, nu är det verkligen helt hysteriskt. Får greja med bröllopet varje dag. Nu är det mest roliga saker kvar men det kommer ju skäppar i hjulen lite nu och då. Är bästan lite trött på bröllopsgrejer och ser mest fram emot själva vigselakten.

    En sak kan jag säga: Det är helt sjukt befriande när man slutligen måste ta beslut för saker och ting. I flera månader har man grunat över frisyr, dekorationer, fotografier, detaljer... Det är befriande att slutligen bestämma sig och veta hur saker ska vara.

    Hur långt har ni kvar?

  • brud/aug

    Marcus Brud

    Hur har allt gått? Vi har oxå skickat ut våra inbjudningar (för ngr veckor sen) å vi har fått 50 ja, bara 50 kvar. Har bjudit ca 100 st å tror att alla kommer! Så min man2be känner av stressen...men jag e lugn som en filbunke.. Men jaha fröken inga säger ju att de e lite stressigt nu (en månad innan) ja då får vi ta det om ca 3 månader då...just nu känns allt ok. Hoppas kyrkan e bokad bara:)

    kram

  • Marcus Brud

    fröken inga

    25 augusti är det dags, och allt är redan bokat. Ska på återbesök på nya blomsterboden i mitten av juli och till fotografen för att bestämma hur vi ska ha det :D Men det pirrar så =)

    Har du toastmaster eller värdinna och så? För det känns som jag är den enda som Inte kommer ha det hehe Jag visste ingen som skulle passa för det, så nu blir det utan =) Ska försöka ordna någon som kan sätta in maten i ugnen och ta ut den innan vi och gästerna kommer och någon som kan städa lite :P
    Är det dumt att inte ha någon värdinna eller toastmaster?

    brud/aug

    Det rullar på, är nervös redan nu :) Hur går det för dig? =)

  • fröken inga

    Marcus brud
    Spännande, ni har mycket kvar. Vi har fyra värdar och en hel hög med folk som hjälper till i köket. Vi firar i en ladugård på övervåningen. Köket ligger i en annan byggnad.

    Ingen värd. Vem håller i underhållningen? Eller låter ni folk gå upp till micken på eget initiativ? Vem tar ut smutsdisken och allt sånt? Det låter lite klurigt men går säkert bra. Se till att du har någon som ser till att allt blir gjort bara. Så du själv slipper springa ut i köket efter hjälp.

    LÄste om en tjej för nåt år sen här på bt som funderade på att låta alla gäster diska sin egen tallrik i köket. De hade dresscode och ca 90 gäster. Det hade nog blivit kaos.

  • Marcus Brud

    Hmm okej.. Kan ju alltid be svärmor ta hand om det :D *hon kan ta skiten* :)

    Det är i församlingssalen så det blir inge ståhej, utan det blir det sen vi närmaste :) Och dem vi vill ha dit vet inte om det ännu, ska säga det när dem ringer och säger att dem ska komma :)

  • Dolli

    Vi ska ha en toastmadame, men hon kommer bara informera om hur vi vill ha det, och kolla av med köket när saker och ting ska fram och undan mm. Vi kommer inte ha en talarlista under middagen så folk får klinga i glaset om de vill säga något. Vi vill inte ha någon "spexare" som drar pinsamma skämt, OBS! alla toastfolk är inte pinsamma och jag tror inte vår toastmadame skulle vara dålig på att dra skämt men vi har aldrig umgåts i student gäng där det är vanligt med formella middagar - vi vill ha det lite mer lättsamt.
    Förstår ni vad jag menar? Låter det snurrigt?

  • fröken inga

    Marcus brud
    Wow, vad spännande. Så de tror bara att de ska på middag än så länge. Kul att överraska sådär.

  • Fru Hennerdal

    Hej på er!

    Var ett bra tag sedan jag skrev något här.

    Vi förlovade oss förra helgen på Loka och har därefter bokat både kyrkan och festlokalen. Har sprungit runt och kikat på brudklänningar men nu bestämt mig för att jag ska ha min mammas klänning trots allt!

    Har inte riktigt koll på när alla här ska gifta sig?

    Vårt bröllop kommer att stå den 31 maj 2008!

Svar på tråden Örebro-brudar/brudgummar