• Snowsee

Andra dagen med nutrilett

Hej!

Jag har gått på Naturdiet sen nyår. Inte på ren kur dock. Nu så kör jag iaf ren kur denna veckan för att sätta fart på kroppen igen. Har gått ner 9 kg sen 8 jan. Ett tips om ni saknar ngt att tugga på är att byta ut en påse pulver mot en bar.

På ren kur så ska jag enligt ND äta/dricka 5 påsar pulver per dag. Men om jag byter ut mot en bar-måltid så ska jag äta 3 påsar och en bar /dag. Tycker att det funkar bra, då får man iaf tugga lite..

• Snowsee

Nickname: Snowsee
    Startdatum: 8 januari
    Längd: 164 cm
    Startvikt: 71,8 kg
    Nuvarande vikt: 62,7 kg
    Målvikt: 55-57 kg

Jag kommer att äta ren ND-kir under vardagarna men vanlig mat under helgerna. Skulle tränat denna veckan men har varit och är sjuk så jag tar nya tag nästa vecka med det.

• Snowsee

c_t;

Jag tränar spinning och går promenader. Men nu när jag kom hem så var febern uppe i över 39 grader. Så det blir ingen träning för mig på ett tag...

• Snowsee

Godmorgon!

Bara 3hg kvar till -10 kg! Och nu är det bara 5,1 kg kvar till målvikten! Äntligen känns det som att jag börjar närma mig.

Och när jag mått målet så ska jag belöna mig med en tatuering...

• Snowsee

God morgon!

Egentligen är jag ledig idag men jag kunde absolut inte sova. Somnade vid 01 inatt och vaknade vid 06 i morse pga hostan. Kunde absolut inte somna om.... Så jag gick upp. Tänkte att jag kanske kunde plugga eller ngt vettigt.

Idag ska jag iaf synda. Ska på tjejmiddag ikväll med tacosbuffé menden här synden har varit inplanerad länge. På måndag blir det ren kur med ND igen. Exakt 5 kg kvar nu!

• Snowsee

Det ska jag göra, men med måtta..

• Snowsee

Tacos igår var gott... blev några godisbitar också men inte många. Idag skiner solen så jag skulle vilja ta en promenad men orkar fortfarande inte det pga förkylningen.

Hoppas ni andra har en bra helg!

• Snowsee

Känner att jag måste lägga mig i denna diskussionen lite...

Kree: Vi kommer inte att äta pulver hela livet, men som det redan sagts så vill många av oss få en rivstart och att bla öka motivationen. Självklart så handlar det på längre sikt om att förändra sin livsstil och sitt förhållande till mat. Olika metoder funkar olika bra för olika människor och det gäller att hitta den som passar just en själv bäst!

Bara för att VK funkar för någon betyder det inte att det funkar för alla. Dock inget negativt om VK! Jag kör VK sen en tid tillbaka men har kort ren ND kur en vecka nu för att hoppa igång kroppen igen men kommer att återgå till VK igen men fortfarande byta ut ett mål om dagen till ND tills jag når mitt mål.

Smaken är som baken!

• Snowsee

Godmorgon!

Måndag igen och nya tag! Grattis till viktnedgången discodivan! Jag har lärt mig en sak de senaste månaderna. När jag har ställt mig på vågen på måndagen så har den alltid visat typ drygt ett kg mer än den gjorde på fredagen. Detta eftersom jag äter vanlig mat på helgerna. Jag brukar då bli jättebesviken och fattar inte hur jag kan gå upp så mkt på två dagar! MEN för att gå upp 1 kg måste man äta 7000 kalorier mer än vad man gör av med, och det är nästan omöjligt att göra under en normal helg. Det jag vill säga är att det där kilot mest är vätska och mat som "ligger kvar" i magen. Och så är det nog för dig också, discodivan. Så deppa inte över ditt lilla syndande..

Jag har förresten nytt vägdag till onsdagar, återkommer med en rapport då.

Ha en bra dag!

• Snowsee

Lycka till!

Jag har bestämt mig för att gå på ND fram till påsk. Fortsätter som tidigare, ren kur under vardagarna och vanlig mat på helgerna. Jag hoppas att jag kan beta av mina 5 kg som är kvar. Just nu är delmålet att komma ner under 60 kg, vilket det är knappt 2 kg kvar till.

Svar på tråden Andra dagen med nutrilett