Andra dagen med nutrilett
Om jag tar en shake mindre så idag så borde det ju bli nästan rätt eller?
Om jag tar en shake mindre så idag så borde det ju bli nästan rätt eller?
Skumt...
Jag känner verkligen av att man e trött o lite tung i huvudet, men det vänder väl snart och då blir man pigg som en lärka :D
Dricker ändå ca. tre liter vatten om dan.
Fru 66:
Undrade tidigare vad det var för skillnad på alla pulverdieter. Hittade på aftonbladet detta:
säger: Hur ser du på Cambridge-metoden?
Stephan Rössner säger: Proteinpulver precis som alla andra pulver Nutrilett, optifast, Modifast, Nupo, Allevo etc
Katrne säger: om man ska använda något av de pulver som finns för att få en "kickstart" på viktnedgången, är det någon skillnad mellan de olika pulvren eller är det bara prisskillnad, tänker bla på cambridgedieten som är avsevärt mycket dyrare än de andra men som framhålls som oändligt mycket bättre av de som säljer den.
Stephan Rössner säger: Se ovan- alla proteinpulver tikll effekten likvärdiga. Små skillnader i energiinnehåll ger trots allt ingen skillnad i viktnedgång. Smak och kassa avgör!
Jaha, där ser man!
Fast iofs, alla säger väl olika, beror väl bara på vem man frågar! ;)
Godmorgon!
Hoppas att alla haft en trevlig helg. Hade en ätardag i lördags+ söndag frukost, men nu e det nya tag för denna vecka :)
Snowsee:
Jag är impad av dej! Funkar ju bra att äta och ändå gå ner. Utesluter du ngt speciellt när du äter tex. snabba kolhydrater osv. eller kör du enligt tallriks-modellen?
Jag vill oxå ha en kattunge..... men tyvärr vi har redan 2 stycken fullvuxna honor. Men det hade varit mysigt med en liten som kan sätta sprätt på dem. :D
Samma här, tänker tillåta mej en dag i veckan som unnardag efter avslutad pulverdiet, och äta i måttliga mängder enl. tallriksmodellen eftersom jag vill kunna äta av allt. Men tänker börja med en upptrappning enligt GI tror jag. Vi får se.
Men jag e ju sjukt galen pasta...... :(
Tänker inte väga mej denna vecka....
Hade huset fullt av barn igår så då åt jag lunch och mellanmål, sen ska jag ju ha mens också :(
Tänkte komma igång igen och kör hårt fram till måndag då jag ska äta lite lax och grönsaker.
Vi har inga direkta påskplaner så det ska bli jätteskönt för en gångs skull att bara vara vi i familjen. :)
Hoppas alla har haft en trevlig påsk!
Har ätit igår, vågen stod på 71,4 i morse så det är ju inte så farligt iaf. Jag är iaf nöjd :D
Ska ha middagsbjudning i morgon då jag räknar med att äta lite, men sen e det pulver igen för min del, när man kommer tillbaka i sina rutiner igen är det lättare.
Nu kör vi stenhårt! ;)
längd: 167
startvikt: 73
målvikt: 60-65
start: 14 mars
nuvarande vikt: 70,9
Lite ner iaf. Har iofs svårt att hålla mej på ren kur!
Varit ute och promenerat i 1,½ timme. Rätt skönt faktiskt.
Klarar inte att hålla mej på ren kur, kör kombinerat då jag äter middag på kvällen iofs nyttigt men det ska ju funka det med. Vi får se vad vågen visar nästa vecka.
discodivan:
Söta kattbäbizar :)
Hur går det förresten? Kämpa på!
Hallå allihop.
En lite uppdatering:
Start: 14 mars
längd: 167 cm
startvikt: 73 kg
målvikt: 60-65 kg
nuvarande vikt: 70,6
Kör kombinerad kur, funkar bäst för mej då. Inte så mycket men sakta men säkert går det ner. Jag tar god tid på mej ;)
4 kg på en vecka är jättebra. *avundsjuk*
Jag har bara kört med Nutrilett choklad och vant mej vid smaken. Nu tycker jag att den är jättegod. ;)
Har provat ND färdig i tetra men den var för sliskig tyckte jag.Men man vänjer sej väl säkert vid den oxå.