Träff i Norrköping
Är det någon som vill träffas på torsdag, 30/1 kl. 17.30 i Norrköping och diskutera bröllop?
Är det någon som vill träffas på torsdag, 30/1 kl. 17.30 i Norrköping och diskutera bröllop?
Hej, jag bor i Västervik och har svårt att åka till Norrköping för en träff i veckorna.
Däremot hade jag tänkt åka dit och kolla klänning och andra bröllopstillbehör framöver. Har ni några bra idéer på butiker där man kan prova brudklänningar? Måste man boka tid eller är det bara att ploppa in? (Funderar på att åka nu på lördag, eller nästa helg). Hur är bemötandet i de olika butikerna?
Jag är tacksam för alla tips!
Hej på er!
Jag är ny på BT och i hela "bröllopssvängen". Vad gör ni på era träffar? Hade varit kul att vara med...?
Mys-Mia,
Jag har fått väldigt bra bemötande i brudklänningsaffärerna här i stan (Norrköping). Jag köpte min klänning på Petrés, som ligger på en sidogata till Drottninggatan (ganska långt ner). Man behöver inte boka tid, men ska du åka långt kan det vara bra att boka, om det är mycket folk. De har många snygga klänningar till bra pris. Rekommenderas!
Sedan finns det två affärer på G:a Rådstugugatan. Den ena syr själv upp och säljer inga inköpta klänningar. Ca pris att sy upp 10 000 kronor, jämfört med Nixa klänningar hos Petrés från 2 500 kr och uppåt. Den andra affären på G:a Rådstugugatan har lite dyrare klänningar än Petrés. Mycket spets, tyckte jag (som ville ha en ganska enkel klänning).
Sedan finns det Elle på N. Promenaden (vid polishuset). Där har jag aldrig varit inne. Av tre försök att gå dit då de egentligen har öppet har jag inte lyckats. Ena gången stod det en lapp på dörren 1 timme innan stängningsdags: är strax tillbaka. Det vet man ju aldrig hur länge det kan vara. Nästa gång var det: Måndag stängt och den tredje gången: semester denna vecka. Det finns säkert bra klänningar där, bara det att jag hade oddsen mot mig.
MrsR, du är välkommen att vara med den 17/2 på vår träff. Vi diskuterar ALLT vi vill som rör bröllopet. Det är roligt att diskutera sånt med likasinnade. Det är också ett bra sätt att fråga hur andra gör med olika saker. Mycket nyttigt!
MrsR: Hej!
Vad vi gör på träffarna, jo, pratar bröllop, olika saker man funderar på, olika problem och idéer t ex gästantal, begränsad budget, egen eller annans mat osv. Jag skulle vilja påstå att det påminner mycket om bröllopsforumet här, bara att det är i verkliga livet man ses.
Jag har varit på två träffar under hösten och vi var tre personer varje gång. Vi hamnar på ett fik och snackar. Du är hjärtligt välkommen att komma med den 17:e om du vill.
Vi träffas, två av oss, redan ikväll om du vill komma, 17.30 utanför Kicks. Men jag förstår om det är svårt att hinna redan till ikväll.
Du kan nå mig på gunfr089@yahoo.se, om du vill komma med den 17:e, tyvärr åker jag direkt från jobbet och hinner inte kolla den innan träffen ikväll. Annars dyker du upp innan halv sex på Linden, vid Kicks som sagt.
Mys-Mia: Det här skrev jag i ett annat inlägg om det kan vara till hjälp:
I Norrköping finns bland annat följande butiker:
Petres festkläder, Nya Rådstugugatan: har ingen egen erfarenhet, men min väninna säger att de är mycket trevliga med bra service.
ELLA, brud och fest, har inte så bra öppettider, men är trevliga om man är i affären, med bra servicevid provning, kan beställa hem Sincerityklänningar för köp.(Norra Promenaden)
Norrköpings brud och bal (tror jag) Gamla rådstugugatan, har bland annat GL Fashion klänningar, var bara inne en kort stund, men hon verkade bra.
Tillsist Rafela mode och design, vid Elite Hotel (Hamngatan?), hon kan sy upp klänningen så att den passar en men sedan hyr man den av henne, ett alternativ som jag funderade mycket över, innan jag hittade min. Men den köpte jag här, på BT.
Hoppas att detta långa inlägg var till någon hjälp!
Gunilla
Tack för alla tips. Då blir det väl Norrköping för mig nästa helg, då!
Ninni och geef:
Tack! Tyvärr är den 17:e redan inbokad men jag kommer gärna nästa gång!!
När är det ni skall gifta er? Det är inte dags för mig förrän nästa vinter, så jag har ju en stund på mig att fundera och bli inspirerad ännu
MrsR, Vad synd att du inte kan vara med den 17/2. Det blir med all säkerhet fler träffar. Du kan ju lägga ut förslag på datum när du kan, om du vill, så kanske jag eller någon/några andra kan då.
Jag ska gifta mig den 7/6. Nu håller vi på med inbjudan, som vi tänker skicka ut om några veckor. Vi gör dem helt och hållet själva och det tar sin lilla tid.
Hej, jag ar interesserad av att vara med, har ni bestamt nar, var och hur. nar=tid. Jag kommer med storsta sannolikhet att vara hemma da och skulle tycka att det vore jattekul att fa prata med andra "pekingbrudar".
Ninni: jag gifter mig den 8/6. Var ska ni gifta er och var har ni festen??
Hoppas vi ses
Hej!
Vi har inte sagt någon tid en, mitt förslag är 17.30, jag som pendlar har lite svårt att ses tidigare.
Vikan väl träffas på ett fik som har öppet ett tag, jag känner tyvärr inte till så många mer än de som ligger i centrum och dom stänger ju vid 18 eller 19.
Jag tror att café sumpen har öppet lite längre men jag vet inte riktigt hur länge.
Vad anser ni andra om tider?
Hälsningar,
Gunilla
17.30 passar mig bra den 17:e. Vi får väl fundera ut ett bra ställe att träffas på, som har öppet lite längre.
Sveam,
Vi gifter oss i Skönberga kyrka i Söderköping och har därefter festen på Göta Salonger. Ni då?
Var är du nu. Jag antar att du inte är i Sverige eftersom du undviker att skriva å, ä och ö. Hoppas att du kan komma på träffen den 17/2 kl. 17.30!