• Miss Cykel

Sicilien - tips?

Kan någon ge oss lite tips om Sicilien? Vi funderar på att tillbringa vår bröllopsresa där, två veckor. Vi vill inte ha det så "turistigt" och gärna bo på ett par olika ställen på ön. Vi flyger till Catania.

Finns det någon som kan rekommendera Sicilien?

• Svar på tråden Sicilien - tips?
  • Saffranin

Tack! Grymt bra tips! Vi ska helt klart bila runt.
    Vet du någon mysig vingård som man kan bo på någon natt? Min m2b hittade bara små gårdar att besöka över dagen.

• Lapinette

Saffranin - har tyvärr inga bra hotelltips på Sicilien förutom de riktigt stora hotellen (välkända och med 4-5 stjärnor i Palermo och Taormina) samt ett hotell som var fint som vi bodde på nedanför Taormina.

• fifiopipi

Ni verkar ju vara beresta i Italien, så jag vill fråga er om ni vet något om Tropea?
    Har aldrig varit i Italien. Är det något för en res-novis? Vill gärna se mer än bara turister, och vill uppleva något genuint.
    Ska åka i början av juli.
    ????????????

• lenaelena

Cappucchin-grottorna i Siracusa är värda ett besök och St Giovanni-katakomberna.

• Miss Cykel

Jag vet ingenting om Tropea. Var ligger det?

• lenaelena

Tropaea ligger i Kalabrien, en ganska fattig region, förutom turistorterna.

Om ni önskar bo nära Taormina så skulle jag välja att bo i Letojanni istället för i Naxos, för att slippa alltför många turister.

www.mapquest.com/maps/map.adp&country=IT&city=TROPEA

• NinaO

Kom hem ifrån Cefalu idag och jag kan verkligen rekomendera stället, ett av dom bästa jag har varit på.
    Fritidsresor vill jag ändock varna för, maken till chabbel har jag inte varit med om innan.

• Miss Cykel

Åh, Nina O! Berätta gärna mera!

Vi ska bo på ett hotell som heter Villa Gaia, såg du till det? :)

Vad rekommenderar du att göra? Vill veta AlLT! :)

• googlad

Vi som ska åka med fritidsresor... Var det något speciellt, som kan vara bra för oss att veta??

Svar på tråden Sicilien - tips?