• Miss Cykel

Sicilien - tips?

Kan någon ge oss lite tips om Sicilien? Vi funderar på att tillbringa vår bröllopsresa där, två veckor. Vi vill inte ha det så "turistigt" och gärna bo på ett par olika ställen på ön. Vi flyger till Catania.

Finns det någon som kan rekommendera Sicilien?

• Svar på tråden Sicilien - tips?
  • Miss Cykel

Det känns lite onödigt att hyra en bil i två veckor, då vi kommer att ligga på stranden och slappa de flesta dagarna. :)

• Miss Cykel

Idag var det en artikel i DN Res om Sicilien för den som är intresserad! :)

• Lapinette

Låg och läste den igår kväll och längtade tillbaka till Palermo.

• Miss Cykel

Är det någon här som vet om det går att ta sig runt på Sicilien med tåg? Jag var inne på den italienska tågsidan, men det står bara på italienska när man ska söka på orter... Vi vill veta hur man lättast tar sig från Cefalu till Giardini-Naxos alternativt Taormina.

• Miss Cykel

Jag upptäckte just att hotellet vi bokat i Cefalu inte låg i Cefalu utan 16 km utanför... Det verkar lite tråkigt, så nu ska vi leta efter ett nytt hotell. Panik!! Är det någon som vet något trevligt, strandnära, 4-stjärnigt hotell i Cefalu?

• Miss Cykel

Har någon varit i Syrakusa och vet om det finns en fin strand där?

Vi funderar på att vara där en vecka istället för veckan i Cefalú - bra idé??

• lindza

Vi funderar på att resa till Italien, inte nödvändigtvis just Sicilien men det vi vill ha är ett alinclusiv hotell. Någon som har tips?

• Lapinette

Har varit runt hela Siclien men skippade just Syrakusa. Det finns säkert någon strand i närheten även om jag tycker att ni inte ska välja bort Cefalu.

• Miss Cykel

Lapinette: Det enda 4-stjärniga hotell som vi hittills hittat verkar inte ligga i Cefalú, utan 16 km därifrån västerut. Kommer inte ihåg vad det hette. Finns det hotell vid stranden i Cefalú? Tips på hotell??

• Lapinette

Sorry, kan inte hotellen i Cefalu då jag alltid bott inne i Palermo eller ute vid flygplatsen i en sommarvilla, Punta Raisi, när jag varit i Sicilien.

Svar på tråden Sicilien - tips?