• AggaP

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

ladymarmelade

Jag är precis likadan,har skyhöga krav, det är först nu som jag har märkt att mitt tankesätt har ändrats lite.

Jag måste visst låta det ta lite tid, man kan visst inte gå och lägga sig som strl 42 och vakna som 36,men visst hade det varit smidigt. . Jag har iaf lärt mig att jag inte har förstört hela bantningen bara för att jag äter en liten chokladbit. nån gång då och då.

...Och en annan sak, är man inte född att vara en 36:a så är man väl inte det, kan ju faktiskt vara så att man ser bättre ut i strl 40, även om det är svårt att få in det i huvudet. Man kan ju vara vältränad och ha bra hälsa ändå

• AggaP

Hej,

Längd:165cm
    Startvikt:76kg
    Aktuell vikt:69kg
    Målvikt:60kg

WIhooo, klarade mitt första lördagsmål. Jag har gått ner 1kg.
    Nästa lördag ska det stå 68kg på vågen.

Har lördag som unnardag, så jag har precis ätit lite choklad, mums. Vi har varit på en resebyrå idag och pratat bröllopsresa, det kan ju få en att vilja se fin ut i bikini.

• AggaP

ninjan
    Det är ju iaf bättre att det syns i spegeln och inte på vågen än tvärtom.

Ett tips är att testa detox några veckor, försök äta organiskt och dricka färskpressad morotsjuice eller annan grönsaksjuice, det sköljer liksom bort en massa skit i kroppen, samtidigt som det drar med sig fett och kilon. (så har det iaf fungerat på mig, toppen)

Usch har lite dåligt samvete då jag åt massor av onyttigt igår, men jag tränade inte. Jaja, imorgon är det måndag igen ett bra tillfälle att fortsätta kämpa...

• AggaP

Hej, har sett att det är många som haft problem med motivationen idag.

KOM IGEN NU TJEJER KÄMPA PÅ!!!!

ninjan
    låt bli godiset!!!!

ladymarmelade
    jag tror att vågen kommer att visa stor skillnad på fredag. Det blir lättare efter 3.e dagen, du måste bara komma dit. Dessutom är det ju mest fruktsocker i papaya

snowsee
    Du är ju så nära ditt mål, du är ju i stort sett där, det var bara en dag som du fuskade lite, du går ju ner det sista på några dagar. Tänk vad du måste se bra ut nu, så nära ditt mål. Jämför med hur du såg ut när du startade. Du är ju jätteduktig!!!

Hur gott är det égentligen med godis???, man mår illa efteråt för man har ätit för mycket. Det hemska samvetet kryper närmre och plågar en. Blähhh...

PEPPA PEPPA PEPPA

Gå in på nån sida med mycket kändisar, se hur fina och smala de är. Koncentrera er på målet, hur vill ni se ut i klänningen, på beachen, på bröllopsnatten???
    Ta nya tag, och ät ett äpple eller drick te!!

KOM IGEN!!!!

• AggaP

ladymarmelade

När jag gick på ren kur (cambridge), så åt jag inte något annat än pulver i en hel vecka, skitjobbigt...men jag gick ner 5kg. Vecka 2 körde jag kombinerad kur och åt bara proteiner och pulver, tex 1 ägg och lite skinka. + pulver. Man kände sig så mätt en hel dag på bara ett ägg...

En apelsin är nog inte så farligt, men det tar lite längre innan kroppen förbränner på fettet, först tar det ju på det som finns i magen.sorry...men å andra sidan tänk vad fort det går att förbränna en liten pytte apelsin...!! Försök dricka mycket, te och vatten, jag vet hur kul det låter....

Nej, jag måste gå och packa, ska med flyget imorgon. Fy det är för lätt att fastna här...

• AggaP

Godmorgon tjejer,

Vad är det för dag,tala om snurrig, söndag, då hade jag vägdag igår. Det skulle varit 68 igår enligt mina mål, men...

Startvikt:76kg
    Nuvaranade: 69,5kg
    Delmål(vecka för vecka):68kg
    Slutmål:60kg

Detta är +0,5kg.
    Men, det är röda veckan och jag hälsar på hos blivande svärmor i en vecka nu, vilket betyder:...ta en kaka till, vill du inte ha mer mat...

Vad jag har ätit, jag har gått promenader med för att få bort lite av alla onyttigheter, men usch vad jag äter. Försöker hejda mig och jag äter inte så mycket som jag skulle gjort för 3 månader sedan, men jag mår ju tom illa av allt jag stoppar i mig. Nej, efter frukost ska ut och springa en runda.

Sen ska jag på födelsedagskalas och äta tårta. Jag får nog börja om på onsdag istället, det här går ju åt skogen...

Jag ska bara säga att min mamma är väldigt bra inpiration, hon har gått ner ca 24kg sedan i början på förra hösten, det finns inget kvar av henne, hon är så liten. Men man ser hur bra hon mår.

• AggaP

Ja, just det, jag har hittat min klänning och beställt den.

Åhh den är så fin, men man vet ju inte riktigt hur det ska bli med storleken. Jag beställde 38, jag går i det nu, men den är lite liten, den går att sy in också. Jag har chansat lite på storleken, men jag kunde inte vänta, för det var sista exemplaret som fabriken hade sytt upp.

Har ni skaffat era klänningar och hur gjorde ni då med storleken??

Nähä, nu säger svärmor att det är frukost. Lyxigt värre...

• AggaP

Qozze

Jag tänkte också så med klänningen, att jag skulle nå min målvikt innan jag testade. Men jag ville ändå börja kolla runt lite för jag hade hört att det kan ta ganska lång tid att beställa. I affären sa hon att min klänning inte kommer förren i september, jag gifter mig i december. Det beror säkert på vilken klänning man väljer, och om man ska hyra eller köpa. Men ville bara berätta att det tar mycket längre tid än vad jag trodde.

Jag har lagt av helt och hållet med att försöka gå ner denna veckan (har haft semester ons-ons) så torsdag morgon är det hårdkörning igen. Kämpa på tjejer, jag har ätit hur mycket som helst och varken jag eller min mage mår bra av det, man känner sig tjock och mår illa. MYCKET bättre att äta ordentligt.

• AggaP

Vickan78
    Tack så mycket, känns bra att tänka på att man har varit lite duktig också, innan denna veckan med alla småkakor....

alexaa
    Bra jobbat, du är ju snart där, klart du klarar målet.

ladymarmelade
    Verkar ju som om du verkligen börja komma in i bantningen nu, vad kul att läsa att det går så bra för dig. Vänta bara tills du ser alla minus på vågen.

Kände mig så äcklad efter all mat jag ätit, så jag har precis kommit hem efter en runda som jag sprang i skogen. Känner mig så nöjd och skön i kroppen.

• AggaP

Qozze
    Ja det var iaf vad det var hon sa till mig i affären, men du har nog inte jättebråttom, men det är ju bra att veta om.

Jag bor utomlands för tillfället, och gifter mig i december. Har precis kommit tillbaka efter att har varit i sverige och hälsat på.

Nu är det helt klart tillbaka in i bantningen. Vågar knappt väga mig imorgon, hjälp....men det kan jag oroa mig om imorgon.

ninjan
    Jag är precis likadan, en dag bara ser man hur liten man har blivit. Innan dess går man och grämer sig över varför det inte syns något i spegeln, hel tokigt.???Men kul på nåt vis.

Ni är så duktiga allihopa!!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!