• AggaP

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Hej på er, nu har jag inte varit här på nästan en vecka och har precis läst igenom alla inlägg som jag missat. Vad duktiga ni är!!

Jag börjar sakta men säkert komma in i min "duktiga" fas igen med träning och hälsosam ätning. Vägdag imorgon, vi får se då, tror att jag ligger på ca samma som tidigare, men nu är det verkligen dags att satsa stenhårt.

l i s a
    Hehe...det var då många bra boktips.

Kämpa på tjejer

• AggaP

Vickan78
    Hehehe...vägningen ja....ehhhh
    Jodå, 68,8kg
    Men idag vägde jag bara 68, jag diffar lite mellan 68-69 men nu är jag på "sträng" diet...så på lördag ska ni få se...

Mysprick
    Vad fick du göra på hippan? Nyfiken

• AggaP

l i s a
    Låter som en fantastisk underbar hippa, vad kul

Jag har sprungit idag, känner mig så nöjd och glad då jag har kommit på rätt spår igen efter ett antal veckors snedsprång, har inte gått upp tack och lov.

Nu ska jag laga lite nyttig middag.

• AggaP

Quozze
    Du har varit jätteduktig, vilka skillnader på måttbandet. Bra jobbat!!!

• AggaP

Wahhh, ni verkar inte ha så länge kvar tills när ni gifter er, vad pirrigt...men kul. Idag är det exakt 6 månader tills vi gifter oss, så jag har ett tag till på mig att bli av med mina 8kg. Den tiden behöver jag...

Jag har varit ganska duktig denna veckan, skulle sprungit idag men jag orkar inte. Imorgon är det vägdag, ska ta mig till gymet då istället.

Uppdatering imorgon.

• AggaP

Uppdatering
    Startvikt 76kg
    Målvikt 60kg
    Nuvarnade vikt 68kg (lördag morgon)
    Förändring denna veckan -0,8kg
    Mål för nästa vecka 67,7kg.

Var ute på en festival igår, och ska gå ut ikväll igen. Pust det blir en jobbig vecka att försöka bli av med alla kalorier från alkoholen...Men jag har väl bara mig själv att skylla, det var iaf skönt att äntligen se 68 på vågen.

Hur går det för er andra???

• AggaP

Woho...jag har tagit mig i kragen och sprungit en runda, det känns så skönt.

Qozze
    Passet på f&s kommer att göra susen, du kommer inte ens märka kakorna.

• AggaP

Nej, jag har blivit förkyld och tyckt synd om mig själv och ätit choklad, nej jag kan inte springa och alla mina planer om att gå ner i vikt verkar ha gått upp i rök...Neeeejjjj....jag som hade sånt flyt på G. Grrrrrr

• AggaP

rosesarered
    Vi har samma vikt och samma målvikt, kanske kan vi peppa varandra till att nå våra mål?? Jag tog nya tag i lördags så vi ligger på samma nivå.

Jag har tänkt att minska på mina portioner och äta mer grönsaker. + Mer motion, minst 4 pass i veckan.
    Jag ska börja med en morgon promenad imorgon innnan jobbet.

• AggaP

rosesarered
    Förresten, när gifter du dig?

• AggaP

rosesarered

Vad kul att du hänger på, ok så här går det för mig....

Har börjat promenera på morgonen igen, innan frukost ca 30-45 min.
    Äter regelbundet, och försöker hålla i mig och minska på portionerna igen. ´Men det är hemskt svårt att äta små portioner när man är hungrig. Jag känner att det går ganska bra just nu, jag har egentligen vägdag på lördagar, men imorse vägde jag mig och vågen stod på ca.67,7kg. (Och det är med mensen i startgroparna)

Har du en vägdag? Måndagar eller? Jag har som mål att stå på 67,5 på lördag iaf. Tänkte att jag skulle försöka minska ca ett halvt kilo i veckan (mer är bonus )

Jag har räknat ut att om jag går ner 0.5kg i veckan så tar det mig till 13:e oktober innan jag har gått ner till 60kg. AHHHH.....Hur länge är inte det då? Jag gifter mig 1 december 2007. Klänningen är köpt och hänger hos m2b syster, köpt i "oprovad" storlek 38. Jag ska prova den i helgen förhoppningsvis lite liten, den går att sy in och ut ca 4 cm på vart håll om jag har förstått rätt, så jag tror att det blir bra.

Du verkar ju iaf ha bröllop någon gång i framtiden, det är ju bra
    Hur har det gått för dig idag?

Heja på alla tjejer, ni verkar ju kämpa på bra!!!

• AggaP

Quozze
    Det där med massor av sallad eller typ ärtor på tallriken är ett supertips!!Håller helt med dig där!

l i s a
    Tack för peppningen, jag hoppas verkligen på att nå mitt mål innan oktober, men om jag tänker på att det tar så lång tid så blir jag stressad och äter bättre Jag ska uppdatera om hur klänningen sitter efter helgen, ihhhh...

rosesarered
    Fick också mens igår, trevlig värk hela dagen idag och uppblåst som en gravid flodhäst, känner jag mig. Vägde även jag in på ca68,8kg imorse. (livet är ju underbart ) Men jag kämpar på, har tänkt mig att dra mig ut en runda och gå ikväll. Ta efter Qozzes tips, vad det gäller portions-storlek, toppen.!!
    Det gör inte något att du inte rörde på dig igår, kroppen måste vila lite emellanåt också ...
    Det var en bra tanke, "one minute on.." så ska jag tänka också.

Mitt tips är att noga överväga: Vad är viktigast för mig???Tänka på mitt mål.
    Att nått min målvikt tills jag ska lägga upp klänningen, eller att äta den här tex chokladbiten (vilket det oftast är som retas med mig och vill hoppa in i munnen) Då brukar jag tänka, självklart vikten!!

Är det någon som har ett bra tips på hur jag ska undvika att äta groteskt mycket till helgen??
    Jag ska åka hem till sverige (till blivande svärmor och till mamma) De kommer vilja fika, bjuda på krämiga såser, fika, fika, fika....Hur ska jag säga nej på ett bra sätt utan att vara "tråkig" Och utan att lura mig själv till att "Du kan unna dig detta nu när du är hemma" .Något bra tips???

• AggaP

rosesarered
    BRA JOBBAT!!! Att motstå kakor..
    Visst är man lycklig lottad som har en slavdrivare

Qozze
    Tack för tipsen, det ska bli mycket grönsaker och lite sås...

Jag har just kommit från min promenad

Snowsee
    Kul att se dig igen, det är bra ideer om hur man ska äta mindre, ska försöka tänka på detta. Men är det inte hemskt jobbigt att väga all mat? Och hur vet man hur mycket utav varje man ska äta? Hur går det för dig förresten?

• AggaP

Snowsee
    Kul att höra att du mår bättre och kul att höra att det går så jättebra för dig!!
    Tack för svaret, mycket bra upplysning. Så du menar att man kan gå ner 7kg på 8 veckor??? Jag får nog ta tag i det där med VK. Och köpa mig en hushållsvåg

• AggaP

viktualia
    heja dig!! du verkar väldigt duktig och envis...

snowsee
    Aha...det är så det fungerar, jag ska gå in på deras hemsida och läsa lite tror jag. Tack!

• AggaP

rosesarered
    Har som sagt varit på semester, skriver en kortis nu på morgonen innan jag åker tillbaka hem igen.

Det går urdåligt, jag har inte kunnat hålla mig till något som jag hade bestämt mig för...suck
    Jag ska väga mig imorgon och se hur illa det är.....

Gud, vad duktig du är, 67kg!!Heja dig!!
    Jag blir väldigt peppad av det, jag kan ju inte vara sämre
    Det blir nog till att gå med i viktklubb imorgon.

Viktualia
    Grattis, det är ju toppenbra jobbat!!! Vad det måste synas/kännas skillnad.
    Du tar hjälp av viktklubb också väl??

• AggaP

Pasia
    Klart att du kommer att vara fin på din bröllopsdag!!17 dagar är inte mycket kvar...

Om man kunde punktförbränna....smidigt...då skulle det blivit armarna och låren för tillfället...*drömmer*

Min våg visar alltid för mycket...hi´hi...Nejdå det är en manuell våg där jag också måste ställa in så att den står på noll när jag startar.

Vägde förresten 67kg imorse, vilket är -0,8kg. Men jag har ätit godis,pizza mm och jag vet att min kropp är sen på att reagera, så det hoppar nog på mig till nästa vecka...

Kämpa på!!!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!