-5kg (tråd 3)
Plockar upp stafettpinnen efter small town girl och startar tråd nummer 3 för oss som vill gå ner 5 kg. Peppa, tipsa, rapportera om såväl träning som mat.
Alla är välkomna i tråden!
Plockar upp stafettpinnen efter small town girl och startar tråd nummer 3 för oss som vill gå ner 5 kg. Peppa, tipsa, rapportera om såväl träning som mat.
Alla är välkomna i tråden!
alexaa,
Jag tycker att det är jätteduktigt av dig att du redan gått ner 2 kg. Eftersom, om jag minns rätt, du ör lika lång som jag, så tror jag att du är redan smal. Att väga 55 är mitt mål nämligen ;)
Jocelyn, här är en till som kämpar och inte hinner med träningen...
Kram
kul.har inte gått ner ett gram denna veckan..åh vad besviken jag e..
Hej tjejer,
hur går det för er?
Själv går det sådär...Åt mycket onyttigheter under långhelgen, och så blev det vin också. Så ner går det ju definitivt inte. Hoppas det går bättre för er!
hej alla..
här går de inte så bra. Jag rör mig, äter bra och inget händer på vågen..lagom frustrerande..
hur går det för er??
Hej alla tjejer med samma "problem"...!!
Jag har inte läst allt här, men har ett litet tips om någon vill ha. Jag har gått på en medod som man kör under 4 veckor, Sahlgrenska. Funkar suveränt om man vill få snabb viktminskning (men svårt att hålla sig kvar senare om man inte ändrar matvanor).
Första 4 veckorna jag gjorde den gick jag ner -7 kg. Höll sedan uppe i 2 veckor, och körde på i 4 veckor till. De sista 4 gick jag ner -5,5 kg. En kanonstart må jag säga, sen är det bara att gå vidare med ens nya liv!! En bra diet till ett bröllop. 5 veckor innan kan man ju köra kanske....!
Jag har den som en PDF-fil om någon vill ha.
/Jennie
Shrek & Fiona,
Tack för dina råd!
... men måste man inte vara kraftig överviktig eller ha fetma för att vara med på en sådan "kur". Vi som är inne här är redan smala, antar jag, då det handlar om max 5 kg. Dessutom som jag har förstått, många föredrar en saktare viktminskning med säkra resultat istället.
Grattis till viktminskningen!
Alltså, jag kanske uttryckte mig klumpigt. Det är som vilken annan kur som helst, du gör den till vad du vill, hemma. Den finns på nätet åxå. Den är inte anpassad för en enda person, utan för vem som helst. Jag är 172 cm, (mycket bystig, 80 H) och väger 79 kg, så jag anser inte mig som kraftigt överviktig eller har fetma. Men det är ju svårt för vissa att gå ner 5 kg på en lite kortare tid, så då kan detta vara ett bra tips.
Undrar lite bara varför en smal person ska gå ner 5 kg?
Jag har tyvärr gått upp vissa av de kilona jag skrev om (var 1 år sen den viktminskningen), men de tar jag igen på 4 veckor!
Ok, då förstår jag bättre. Visst det kan vara svårt om inte omöjligt att gå ner mkt på en kort tid. Men personligen så kör jag helst sakta men säkert.
I dagens samhälle det är snyggt att vara smal. Så vill jag se ut ialf. Man kanske vill gå gå ner några kg för att se ännu snyggare framförallt när sommaren är snart här. Jag är 164,5 och väger 57,5-58. Jag är smal och snygg men vill vara ännu mer smalare och snyggare. Visst, det är sjukt att vikten hänger ihop med skönhetsidealet, men så är det tyvärr. I vart fall, jag kan bara prata för mig själv.
carma: jag är som du, 164.5 cm lång och väger nu 55 g.. har gått ner från 58 och känner att 2 kg till hade inte varit fel. men man får tänka på att alla e olika och 55 kg på mig kanske e mkt mer än på dig eller ngn annan.. mitt fett sitter på magen och det är därför jag försöker gå ner lite..vill inte ha de där=)
Hej på er tjejer!
Det går SEEEEEGT för mig. Jag hade "glömt bort" att pollensäsongen kommer nu ju. *snark*
Det blir inte mycket träning, men lite nyttigare mat och mer vatten. Jag är en sån där som glömmer bort att dricka om ingen påpekar det eller det står vatten framme... Sedan sitter jag där med huvudvärk och mår dåligt och fattar inte varför. Dricker nu minst en 0,5L flaska per dag utöver det jag dricker till mat etc.
Det här med vikt/längd-måttet....jag tycker det stämmer dåligt in på mig med. Jag har alltid varit av den lite mer "beniga" kroppstypen och tyvärr så samlas all eventuell övervikt på mitten. Det är varken snyggt eller hälsosamt. Så visst kan det låta konstigt att vilja gå ner x antal kilon i förhållande till sin längd men man ser ju faktiskt inte hur andras kroppar ser ut här eller vilken kroppsform man har så det går ju knappast att avgöra vad som är "normalt". Jag ligger inom det "normala" måttet för BMI men det säger mig inget. BMI tar inte hänsyn till hur kroppsfettet fördelat sig.
Well well, jag ska jobba vidare.
Vågen visar på -3 kg. Fortfarande.
Shrek & Fiona
Skulle du kunna maila mig pdfen med sahlgrenska metoden? pea_t@spray.se
Försöker också gå ner ca 5-7 kg. Det är inte lätt. Jag går snarare bara åt andra hållet. Motionerar för lite och kan inte hålla mig från godsaker... suck... Hur bär ni er åt?
SHS: Självklart mailar jag den! Lycka till med allt och hoppas du får lika bra resultat som mig!