-5kg (tråd 3)
Plockar upp stafettpinnen efter small town girl och startar tråd nummer 3 för oss som vill gå ner 5 kg. Peppa, tipsa, rapportera om såväl träning som mat.
Alla är välkomna i tråden!
Plockar upp stafettpinnen efter small town girl och startar tråd nummer 3 för oss som vill gå ner 5 kg. Peppa, tipsa, rapportera om såväl träning som mat.
Alla är välkomna i tråden!
Jag tror min största "bov" är träningen, jag har fortfarande inte haft tillfälle till det! Det är massor med grejer som kommer emellan hela tiden som jag inte kan göra nåt åt. grrrr.
Maten funkar lite si och så, blev lite lat ett tag och skippade lunch = väääldigt dåligt för mitt blodsocker. Ska verkligen ta tag i det nu.
Grattis till er som fått bra resultat!
imon e de vägning.. spännnade=)
-2 kg..=)
Gått ner 0,5 kg...jaja, det kanske vänder nu!
-0,7 kg till..
Här känns det som det har blivit en viktökning........
Känns direkt på byxorna... Får ta nya tag igen...
Nu blir det riktigt löjligt, jag står fortfarande och stampar här! Det händer ju inget! Jag ville att kilona skulle rasa av med min förbättrade mat etc men nähä... *snopet*
Har nu inskaffat dvd-filmer med yoga och pilates samt böcker. Även om jag inte hinner med att träna "ute" så kanske jag orkar kräla runt lite hemma.
Nåt måste ju fungera nångång!
jocelyn: hur har du valt att lägga upp din banting?? Gud va trist att de inte händer ngt på vågen... men de kommer säkert!! Kämpa på bara!
Ja alltså jag valde att inte lägga upp nåt särskilt eftersom man ju hört att sånt sällan funkar... Det jag gjort är att ta bort vitt bröd och minska ner i allmänhet på bröd, pasta etc.
Det har ju pendlat fram och tbx lite på vågen men mer än -3,5 kilo blir det inte. Jag hade satt 5 kilo som mål, men helst -om man får vara riktigt fåfäng- vill jag bli av med 7 kilo.
Det som jag tror "spökar" för mig är;
1. Jag kan/hinner inte träna så mycket som jag skulle vilja och behöver
2. Jag är äldre...tyvärr så kan man inte äta som en 18-åring längre!
3. En av mina mediciner -ej prev.medel- KAN ha en koppling till viktuppgång/ändrad ämnesomsättning men inga bevis finns ännu (vetenskapligt) och jag kan inte vara utan den...
4. Jag har insomnia vilket jag själv tror har rubbat hela ämnesomsättningen... Det hjälper inte att min m2b arbetar jättekonstiga tider, jag faller liksom ur mina rutiner pga detta.
Så tyvärr, vissa av de här sakerna går inte att ändra på...nu försöker jag ta tag i dom som går att ändra på och gå in hårdare för att verkligen banta. Jag vill inte ha dessa extrakilon.
Ursäkta gnället...jag har en riktigt Dålig Dag.
Tack ni som peppar!
åh de går inte bra för mig känner jag.. förstår inte varflr jag itne ser ngn skillnad.
jag går varje morgon, en kort promenad på 30-40 min.
Äter sunt, håller koll på kalorierna och äter inte mer än 1500 om dagen.
På kvällen tränar jag eller går en runda till.
Tycker kilorna skulle trilla av men så e de inte..suck