-5kg (tråd 3)
Plockar upp stafettpinnen efter small town girl och startar tråd nummer 3 för oss som vill gå ner 5 kg. Peppa, tipsa, rapportera om såväl träning som mat.
Alla är välkomna i tråden!
Plockar upp stafettpinnen efter small town girl och startar tråd nummer 3 för oss som vill gå ner 5 kg. Peppa, tipsa, rapportera om såväl träning som mat.
Alla är välkomna i tråden!
Jag tror det är rätt ok att äta det mesta om man håller sig ifrån stora mängder av kolhydratrika rätter typ janssons frestelse. Godiset är väl knappast nyttigt men kan man hålla sig till att äta det i begränsad mängd och tillfällen så bör det inte kunna bli så "farligt".
För mig funkar det helt klart bäst med metoden "finns det inte hemma kan jag inte äta det". Vi köper aldrig på oss godis etc för att ha liggande utan en gång i månaden tillåter jag mig att äta en stycksak choklad... ;)
Måste man köpa/ta emot påskgodis? Kanske min mammas idé om påskpresent kan vara nåt? Hon brukar ge mig ett par strumpor eller liknande och jag ger detsamma till henne. På så sätt slipper vi godisbergen.
idag fick ja en choklad hare av mina mamma.. 100g... kan man äta den utan att förstöra allt för mkt av sin viktnedgång?? Detta kommer isf vara iprincip det enda godiset i helgen..??
En grej man får tänka på när man börjar träna är att muskler väger faktiskt mer än fett. Jag har börjat mäta mig också för att se om det blir någon skillnad, men jag vill se resultat NU och har inte så bra tålamod....
Jag vill egentligen gå ner 15kg men hoppar in här ändå. Har gått ner 3kg på 3 månader och tidsmässigt hinner jag precis gå ner 15kg om jag håller den här takten. Men jag vill öka tempot (såklart). Fast 1kg i mån är nog rätt bra. Då håller man det borta sen.
Mitt tips: Ät alltid gott! Då blir det lättare. Men ta självklart genvägar för att minska fett- och sockerintag. Jag gör lyxiga sallader, vi investerar i fina råvaror som fisk o kött, vi äter aldrig kolhydrater på kvällen. En vanlig middag hos oss består av fisk/kött och sallad. Frukt efteråt ibland. Till lunch äter vi kolhydrater för då hinner man bränna av det under dagen o behöver energin.
Jag tillagar ofta kött o fisk i ugnen, då behövs nästan inget fett. Och tomatbasen blir såååå god om den får koka länge i ugnen! Och så mycket lök och vitlök för att få massor av smak utan fett. Och salladsdressingen är joghurtbaserad o jättegod! Dessutom tränar jag o m2b tillsammans på ett fint gym med spa! Dyrt! Men det är vår guldkant på vardagen Dessutom har spa:et gjort att vi lääängtar till gymmet numer.
Ja, då har man gått upp 1kg under påsken... Misstänkte att risken var stor för att det skulle bli en viktuppgång. Trots allt så ligger jag 2,7 minus, så det är väl ok, men jag var ju så glad att jag nästan hade kommit ner på minus 4kg... Men men man får ta nya tag! Har en lång och seg förkylning så jag kan inte träna heller....
Jag har nu gått ner 4kg!! Lite konstigt eftersom jag inte varit på gymmet under hela påsken. Men det kanske ligger nåt i vad min träningsgalna kompis tjatar om: man går inte ner i vikt av att springa löpband! Jag ääälskar att springa och gör det hela 1,5 timme i streck. Men det förbättrar hälsa o kondition men bränner inte fett.
Däremot under påsken har jag promenerat med m2b längst vattnet, inte för att gå ner i vikt! Bara för att det är mysigt... Det brände bort 1kg jag inte räknat med! Skönt! Och detta trots påskmat som inte var den bästa.
jagärsåkär:
Jodå, visst går man ner i vikt av löpning. Ett tufft konditionspass med hög puls ger en riktigt bra efterförbränning eftersom det tar ganska lång tid innan pulsen har gått ner till det normala efteråt. Men satsa hellre på kvalitet än kvantitet. Kroppen vänjer sig ju efter ett tag och lär sig hur det gör av med så lite energi som möjligt. Minska tiden men öka tempot är ett tips och kör i intervaller! Lycka till!
Urrrrrk! +1 kilo under påskveckan... jahapp. börjar känna mig helt utled på att försöka nu. grrrr.
Hoppas det gick bättre för er andra!
Hm...går sådär...påsk = godis. Vi var bortbjudna både på påskafton och på påskdagen och där stod godisskålarna och lockade...Åt bara för att det fanns framme. Men det var gott!
Har varken gått upp eller ner, så det gjorde kanske inget
hej alla.. nu e jag verklign på väg.. har hållt på i 1,5 veckor. Det gåt jättebra hittills!! knappt ngt godissug alls!! har hittils gått ner 1 kg.. ska väga mig på måndag o se om jag gtt ner ngt mer=)Har som mål att lyckas med -3kg i april..började den 1a.. hoppas det går=)