Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Tezz: Jag sitter med samma problem. Vill gärna ge presenter till vårt värdpar och kan inte hitta på något bra. Men det ger man väl i efterhand?
Freda: vi vill ge våra tärnor och bestman nått litet som inte är så dyrt, mersymboliskt. Jag funderader på att hitta nått silverarmband till tjejerna.... tänkte först på att kanske ge bestman en flaska whisky, men sambon ska ju få en fin flaska av mig i morgongåva så då blir det inte bra...
Våra toastmastrar vill vi ge nått riktigt fint till. De planerar upp hela våran fest och vi är så tacksamma (redan nu) att de vill göra detta för oss så därför känner vi att vi vill ge nått.
Carma: Vi tänkte ge toastmasterpresenten efter bröllopet, troligtvis när vi kommer hem från vår honeymoon... bara grejen, vad tusan ska man ge???
TezzAmore:
Okej okej.
Då kanske jag inte har världens bästa toastmaster/madame, för jag känner att jag hade fixat det mesta själv...
... nej, jag har bestämt mig.
Men jag förstår att det inte är lätt att komma på vad man skall ge bort!
Freda: Om man känner så, att man kunde fixat allt själv, då förstår jag att det inte känns nödvändigt att ge bort nån present!
Både sambon och jag känner nämligen tvärtom, vi hade inte fixat detta utan dom. De kommer att hålla i allt från att hissa flaggan när vi kommer, ordna med alla som ska hålla tal, koll på bandet när de ska spela med i allsången osv. Helt enkelt göra så att vi slipper ha nått ansvar alls! Det är de som gör att vi känner oss tacksamma, att de är villiga att ta det ansvaret... Då kanske du förstår varför vi vill ge nån present!
Freda: Jag har glömt, var nånstans skulle ni ha ert bröllop? Det var i skåne va?
Hej tjejer!
Tänkte önska er en trevlig midsommar.
Vi ska till några kompisar som bor här i Älvängen så det blir krypavstånd hem!*skrattar* Fast det blir lagom med vin för vi har ju barnen med(4 och 8 år)
TezzAmore:
Vi gifter oss utanför Kristianstad.
I min lilla hemförsamling...
Visst, toastmastern/madame "gör" ju betydligt mer än tärnorna/bestmen.
Att vara tärna eller bestman är ju en ära, ett hedersuppdrag!
*ho ho ho ho ho ho*
Ingen här?!
freda: Heeeej! *vinkar*
Jag är här mellan varven!
TezzAmore:
Men titta!!
*vinkar*
Vad glad jag blev av att se dig!
Jag har det såååå tråkigt. Vill bara gå hem... så jag sitter & läser en massa knäppa/roliga/tråkiga diskutioner på BT!