Inlägg från: helenrik |Visa alla inlägg
  • helenrik

070707 tråd 6

Idag har jag köpt tyg på Jysk som vi ska ha som dukar till bröllopet. De har 5m velour för endast 75kr. Det blir till och med billigare än pappersdukar, och jag tror det blir ganska häftigt att duka på.

• helenrik

Vi satte också OSA till 1 juni och har fått in en del svar redan. Men jag räknar nog med att de flesta kan komma. De som inte kan har hört av sig.
    Där emot har vi inte fått några skriftliga svar, men det kan bero på att vi bara skrev ut telefonnummer.

• helenrik

Sommarbrud 070707
    Nu har vi läst på flera ställen att det inte är något problem för fåglarna att man slänger ris.
    Men om nu kyrkan inte vill ha en massa ris på kyrktrappan så får man kanske välja något annat eller erbjuda att någon sopar bort riset när ni är klara.

• helenrik

7/7-07: Vi kommer ha en präst från en annan kyrka, det är min m2b's mormor som gärna vill ha honom. Och vi kommer träffa honom nu på tisdag. Däremot vet vi ännu inte vilken kantor vi ska ha, och det hade varit kul att få träffa och prata igenom musikval.

• helenrik

Igår fick jag min möhippa......7 veckor före och jag hade misstänkt att det skulle bli eftersom jag är ganska uppbokad resten av tiden. Jag fick en härlig dag med mina vänner, lunch på stan, sminkning på Body Shop, magdanskurs och grillfest med respektive på kvällen. Det var helt perfekt och mycke tid för att prata och umgås.

• helenrik

Det var en jättehärlig dag och jag hoppas ni får en också. Jag vet att det är på gång med en svensexa, men har inget datum för det ännu. Det kan även bli så att jag får en hippa till. Min tärna har sagt att hon ska fixa en och den jag fick igår var med mina kompisar från lärarutbildningen. Men vad som än händer så är jag jättenöjd med den här som jag redan fått.

• helenrik

Min mamma ska sy en sjal till mig. Jag vill inte ha bara axlar i kyrkan och den kan säkert värma lite om det skulle bli kallt. Men jag håller med HalmstadNilla, jag räknar också med 25 grade varmt.

• helenrik

Jag ska bli sminkad hos mina föräldrar efter frissan och då tänkte jag sätta på mig klänningen.

• helenrik

Har sett en massa nya namn. Det kanske finns fler som vill vara med på listan..........

Vasa:
    Ohmygoodness, Solf kyrka 16:00
    Fru0707, Nykarleby kyrka 16:00

Halmstad:
    TheBride, Steninge kyrka 16:00
    HalmstadNilla, Tönnersjö kyrka 14.00

Öland:
    MickeåMaria, Resmo kyrka, 16:30
    Miiia82, Skedevi kyrka kl.16.00

Göteborg:
    glad tjej: Älvsborgs kyrka
    The, Kungälv, Ytterby Kyrka 15.00
    A+A 070707 Göteborg, Vasa Kyrka
    Syssa, Göteborg, St Birgittas kl 17.00
    NollSju Göteborgs Rådhus

Stockholm:
    N&N, Norrtälje, Engelbrektstunet
    Anmaria, Hammarby kyrka 14.00
    Helenrik, Hässelby Villastad kyrka 15.00
    Adfri, Tullinge, Salems kyrka 14.30
    juli07,Märsta, Husby-Ärlinghundra Ka 14.00
    snart hela kittet, Sigtuna, Maria Ka 15.30
    Förhoppningsis, Boo kyrka, Nacka 15.30
    LingaFreddie, Össeby kyrkoruin, 16.00
    Carina6: Österhaninge Kyrka kl 16.00
    jagskablienfrulääängtar: Maria Magdalena K:a 16:00
    Lasky, Östra Ryds kyrka kl.16
    Pasia, Gustaf Vasa Kyrka kl 16.00

Dalarna:
    Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka 14.00
    MissTess, Rättviks kyrka kl 17.00
    Julikulla, Grangärde kyrka 15.00

Örebro:
    Gerda, Adlers 16:00

Piteå
    millibopp, norrfjärdens kyrka 15:00
    MiaVinterbrud, Piteå Stadskyrka 16:00

Jönköping
    Lillstumpan, Järstorps kyrka 15.30

Luleå
    eliin, Gammelstads kyrka 13:00
    JuliBrud07, Gammelstads kyrka 17:00

Karlshamn
    irin, Elleholm Kyrka kl 15:00

Ramsele
    vist, gamla kyrkan kl 15:30

Hammarö
    FrkF, Hammarö Kyrka kl 16:00

Kalmar
    J2C, Borgerligt kl 13.00

Malmberget
    BlivandeFru2007, Malmbergets kyrka kl 15.00

Västernorrland

070707 ViSt Ramsele Kyrka
    070707 albin04 Arnäs Kyrka
    070707 Lothis Nätra Kyrka
    070707 Smulan1 Alnö gamla kyrka

Bohuslän/Uddevalla-Strömstad:

gift070707, Svarteborg kyrka kl 15.00

Skåne:
    Koalasara, Löddeköpinge kyrka, 15.00

Södermanland:
    gnilla, Trosa Lnads kyrka, 17:00

• helenrik

Jag var till COOP och handlade 9 st 2l flaskor cola och Fanta för 100kr till groggvirke. Nu såg jag att City gross var ännu billigare så jag tar en tur till dem i morgon. Men sen behöver man väl lite tonic och lemon för de som vill dricka Gin.
    Jag tror det är svårt att beräkna hur mycket det går åt. Vill försöka ha för mycket. Det är så tråkigt om något tar slut.

Svar på tråden 070707 tråd 6