Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

070707 tråd 6

N&N

Så härligt att din bästa vän o sambo kan sjunga vid era högtider! Verkligen personligt och vackert blir det!

Ja, vi måste printa vårt festprogram senast på onsdag då vi åker till Sverige på tors-fredagen. Så blir det avhopp så får det vara En av mina närmaste vänner har BF veckan efter bröllopet, hon är heeeelt säker på att hon kommer, vilket är jätte kul. Men man vet ju aldrig vad hennes bebis tycker!

• Gerda

N&N

Hehe, vi har den supergravida då och så plast-svägerskan som ska ha om en månad. Å så 3 st under 8 månader. Babyboom!

Dalabrud - Listor är toppen, är också listmänniska men är ihop med en som blir stressad av för långa listor. Han älskar dock listor på ungefär 5 punkter...

• Gerda

pasia

Har inte hunnit förstå riktigt att det är två veckor kvar. Vissa kortare stunder dundrar det in att det är SNART. Men vi håller på fortfarande med flytt och att bosätta oss, har ett barn på 7 månader som är överallt osv osv Vi hinner liksom inte riktigt med här ännu.

Å andra sidan har vi bara detlaljer kvar - so what om vi inte får till någon bordsplacering? Eller om borden saknar blommorna? Eller att vi inte hinner fylla upp de 2 tomma sidorna i festprogrammet...

Men det är en stor förhoppning att kunna pricka av ovanstående också, samt alla andra punkter på listan.

MEN ALLRA VIKTIGAST: HOPPAS VÅR HINDERSPRÖVNING BLIR GODKÄND!

(Shout out till norska myndigheter...)

• Gerda

pasia

Vi bor i Norge och denna tredje gång faxades den in i torsdags. Andra ggn de behandlade vår ansökan tog det dem 3 veckor och då tjatade jag en massa *suck*

Vi åker till Sv inför bröllopet nu kommande fredag, hoppas hoppas att de skyndar sig liiiite mer denna gång. Annars är det kört!

• Gerda

pasia

Vi gifter oss i Örebro så det är 5h körning ungefär. Det har varit ganska ok att planera "på håll" eftersom vi valde en festlokal som drivs av två bröder som är kockar med personal. Så det är många punkter som vi inte behöver tänka på när det gäller festen.

Men det har tagit mkt tid o planering att verkligen få saker fixade när vi har varit i Sv. Det som varit mest frustrerande är att killen som ägde vår förra lägenhet visste att vi skulle gifta oss i juli, men måste prompt ha lägenheten 1 juli iaf! Vi vet att han hade möjligheter att iaf vänta minst en månad till. Tycker det är synd att jag inte kunnat njutit av planeringen till fullo då hela våren har hetsats med visningar och flytt.

Nåja, en av mina bästa vänner gifter sig nästa år, får nosa på hennes bröllop lite och njuta lite där med

Räknar med att lämna in klänningen för strykning när vi kommer till örebro, kan inte hänga den tillräckligt skyddat i bilen nämligen.

Var gifter ni er?

• Gerda

hehe... Nej, vi gifter oss bara i Örebro där vi är uppvuxna men bor i Norge där sambo har jobb och förhoppningsvis FÅR jag drömjobbet när jag är klar med mammaledigheten.

Såg er blogg nu och att det är ålderskillnad på er - hur mkt om jag får fråga? Ni är ett otroligt sött par! Vilka söta blandisar ni får i framtiden - om ni vill ha barn vill säga (Vår L är blandbarn, så jag ser blandbarn överallt, tom ofödda sådana)

• Gerda

Jippi, "bordsplaceringskartan" fick gjord nu på morgonen, likaså bordsplaceringen. SKÖNT! Nu är det bara bordsplaceringskorten kvar och lapparna till kartan.

Har tänkt att kartan ska gå runt ett träd som finns i festlokalens trädgård. Så får gästerna mingla runt den för att få reda på vilket bord de ska sitta vid. Låter det bra tror ni?

Här är en liten bild på "kartan" Namnlapparna ska liksom fästas på kortens band. 6st/bord och band.

bp1.blogger.com/_vZgP7kPuaRk/Rn44SoFH7BI/AAAAAAAAAoA/4K0jlZEtcDc/s1600-h/123.jpg

• Gerda

Ja uff... tror att jag får palla iväg och köpa det där söta paraplyet som jag var sugen på men tänkte att det ändå inte kommer att regna. Hoppas det finns kvar bara!

Nu är festprogrammet snart klar, ska fixa små detaljer ikväll och så printar vi den imorgon! Skönt att de små detaljena kan prickas av en och en... går sakta men det blir gjorda iaf!

• Gerda

Så kul att läsa om allt alla kan pricka av nu dessa dagar! Det lär vara fullfart i tråden!

• Gerda

jag ska bli en fru...

Ja! Hoppas det med... jisses vilka turer. Annars är det bara en dyr fest vi håller 070707 Inte fullt lika skoj - då får vi göra det till nån sorts cermoni bara och skriva papper senare här i Oslo.

• Gerda

Ni som ger morgongåva till era snart äkta män Vad ska ni ge?

Jag velar ju fortfarande. Idag lutar det mot en klocka - har bara inte hittat rätt klocka (förutom en på 3500kr, men vi har sagt max 2000kr ungefär.) En sparesa kommer vi att åka på ändå så ngn resa/vistelse etc går bort också.

• Gerda

förhoppningsis

Här skulle de inte ha hunnit heller med putsning så jag chansar och ser på lördag, när vi är i Sv, om nån mindre butik med smed kan göra det på 5 dagar. De var nyputsade när vi fick tillbaka dem fr smeden i mars-april (då vigselringen designades) men vi har slitit gott på dem de senaste månadena.

• Gerda

Min laptop ær trasig *grrrr* men ALL planering, budgeten och alla listor.

Man lær sig det svåra sættet att inte bæra ett spralligt barn och ett glas vatten i nærheten av datorer. Kænner mig helt handikappad utan, back-up gjorde jag i slutet av maj... så det ær helt før gamla saker dær.

• Gerda

Hej tjejer!

Kram till alla som ær nervøsa och drabbats av diverse "stressåkommor". Ni ær inte ensamma - hær har också munsår, mens, visdomstandsfeber och annat dykt upp... men det slæpper væl nån gång

Vi åker till sverige imorgon, hindersprøvningen kom igår så gifta lær vi bli.

Lycka till alla och jag førvæntar mig få se massor av vackra bilder på alla brudar & co. på denna tråd længre fram i sommar!!!

Det har varit en toppentråd att skratta, gnælla och umgås i!

kram, Gerda & co.
    (binder festprogram før fullt!)

Svar på tråden 070707 tråd 6