Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

070707 tråd 6

Hej tjejer... tittar in en sista gång... Nu ska bara lister, golv och väggar skuras samt plocka hem det allra sista.

Vi har feber alla tre Stackars A som är sjukast har tagit allt tungt så att L och jag kunde stanna hemma och vila ut. Skönt med en god lunch på café; hamburgertallrik med potatisbåtar och lattes m efterätten. Då får man lite energi... Bröllopsmässigt - tja, har vigt en liten garderob till bröllopsgrejerna (skor, kläder, trycksaker, chokladen) för att det inte ska försvinna i flyttkaoset.

Jag är riktigt nyfiken på när vi tar tag i bröllopet igen (ändå en hel del kvar) eftersom det är bombnedslag hemma!

Hoppas ni får en underbar helg!

Å vår bröllopssång är Daniel Lemma's If I used to love you - men vi har inte bestämt om den ska spelas före, under eller efter vigseln, eller som välkomstlåt på Adlers istället.

• Gerda

förhoppningsis

Kul för din sambo! A vill inte ha någon svensexa alls... men hans bästa kompis och bror ska göra nåt mysigt på dagen med honom, sen ut och äta middag på kvällen och ut "å göra nåt" var broderns och tillika toastmasterns ord...

Enda tråkiga är att de inte vill bjuda med några av killgästerna på dagaktiviteten - med motiveringen att A är väl inte nära kompis med nån av dem ju". Det vet inte dem alls, tre av mina kompis killar är ganska så bra kompis med honom. Iaf så övertygade jag brod + bästa kompis att de andra kan få sluta upp när det är middag/ut å göra nåt För att jag vet att de vill uppvakta och har frågat om svensexa.

• Gerda

Vi fick hem det vi trodde var vår efterlängtade hindersprövning.

Men nej, två personer måste också intyga att vi inte är nära släkt eller har obehandlade könssjukdomar!!! *j-vla norrmän*

• Gerda

Hej tjejer - snålsurfar korta stunder... vårt bredband är ännu inte igång och dumma leverantören har ingen aning om vad som felar. A är ju systemutvecklare så de kunde inte luras med en massa fackspråk som jag hade godkänt utan vidare - utan nu jäklar får de skynda sig tycker jag och fixa vårt bredband + telefonen. Utan telefon är jag ju helt låst fr alla vänner och min mammaaaaa!

Vi har vigt en bröllopsgarderob här hemma så att sakerna inte slarvas bort. Måste verkligen ta på mig klänningen snart, rätt snörd osv så att vi får se om den behöver sys ut eller inte *depp* Måste sluta leva på kakor!

Kul att fler har hippats! Själv vet jag inte vad jag ska göra med de snygga outfits jag fick på min hippa - spara, slänga? Men tänkte göra nåt bus med grejerna för mina tjejer - frågan är bara vad.

• Gerda

7/7-07

Otäckt! Hoppas att han tillfrisknar snabbt, det är ju ett bra tecken att han ser fram emot ert bröllop. Förstår att ni är uppskakade, hoppas att ni också blir lugnare efter besöket ikväll.

förhoppningsis

Ja, mindre än tre veckor! Uj uj, vi har massor att fixa innan vi åker hem till Sv om 2 helger... OMG vill jag bara säga hela tiden av ngn anledning

• Gerda

förhoppningsis

Haha, A-Saaaapppp sger norrmännen här, sambon och jag trodde de första månaderna att det var nåt norskt uttryck som vi bara inte kunde förstå.

Hrm... borde också börja med nåt mer "hetsigt" haha...

Såg just att smeden skrivit fel diamantstorlek på mitt intyg! Så jag måste ringa och be om ett nytt annars blir det himla fel med värderingen till försäkringen . Som om det inte räckte med den långa att göra listan!

• Gerda

förhoppningsis

Jobbigt med kortet! Man blir verkligen låst av att inte ha det tillhands.

Nåja, listan kanske inte blir längre eg. men den kortas inte av pga. vi inte kan göra nåt riktigt just nu. Det verkar som om det mkt att göra sista veckan när vi kommer till Sv. men jag hoppas att det inte blir ett berg av uppgifter iaf.

Har bokat massagebehandling hos min massör, funderar på att boka in en till, det var över en månad sen jag var på behandling senast.

Har jag skrivit att vår hindersprövning inte är godkänd?! Jag blir tokig på dessa norrmän! 2 personer måste intyga att vi inte är nära släkt osv!

• Gerda

förhoppningsis

Ja, funderade på ansiktsbehandling, men vågar inte det så nära inpå bröllopet. Det tråkiga är att jag fått stress-finnar! jag har aldrig finnar, aldrig, aldrig, aldrig! Får hoppas att dessa utbrot avtar snart.

Massagen längtar jag verkligen till, naglarna har jag också tid till dagen innan - hoppas att jag klarar att inte sabba dem

Ska ni åka på bröllopsresa direkt efter bröllopet eller nån mini-weekend?

Vi väntar till hösten antagligen, ska mysa med våra familjer två veckor i Sv. innan vi kommer hem till Oslo igen och tar tag i boendet här. Så vi hoppas komma iväg senare i år, eller USA en månad nästa år.

• Gerda

förhoppningsis

Ah, denna måndag Det funkar ju perfekt! Helt knäppt med dessa stressfinnar - ska vi skicka iväg dem allihopa att parta nån annanstans? Nej, jag ska inte göra nåt särskilt kvällen innan hoppas jag, har tänkt att bara slapp from torsdagen fram till bröllopsdagen. Men med barn och så kan jag vara lite små klumpig ibland...

Vart ska ni åka på bröllopsresa?

Om vi inte åker på nåt längre till hösten så kommer vi att ta en mini-vecka nånstans i Europa hade vi tänkt. Louisa kommer att vara med på alla resor så vi vill inte åka nånstans under sommaren om det inte är svalare platser iaf.

• Gerda

irin

Det var ingen dålig morgongåva om det hade gått vägen... men nu kan du överaska med en fin present längre fram ist!

förhoppningsis

Hehe, ni åker på den bröllopsresan vi hade planerat o bokat förra året Men så hrm... dök ju L upp Ni kommer att få det underbart ju!!! Så sugen jag blir!

Svar på tråden 070707 tråd 6