Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

070707 tråd 6

Gerda
    Lycka till med flytten!!

Listan på saker vi har kvar är:
    -putsa ringarna
    -pussla ihop vigselprogramen som är utskrivna
    -göra klart bordshäften
    -gå igenom att alla fattat vad de ska göra, tex dela ut vigselprog, ta med blommor till kyrkan osv
    -skriva sista schemat och gå igenom allt med med toastmastrarna en sista gång
    -handla alkoholen
    -möte med DJ
    -öva på dansen
    -göra provuppsättning
    -hämta min klänning från skräddaren
    -dubbelkolla allt bokat

• förhoppningsis

ja det har vi kvar, pynta riskorgarna och köpa champange till våra toastmasters

hur många dagar har vi kvar idag då? 25-24?

• förhoppningsis

N6N
    GRATTIS!!
    Skälv är jag 2 kilo ifrån =( kommer aldrig komma ner den skvätten.
    Vad kul att gå till sömerskan med ett "mentalt kvitto" på att man är färdig

• förhoppningsis

Tycker det låter som en bra plan, det har jag lärt mig genom alla våra flyttar, det jag absolut inte vill tappa bort ska jag ha i handväskan eller på mig, så det låter ju perfekt! Akta så den inte blir repig bara, fast du kan ju alltid putsa den innan bröllopet

• förhoppningsis

fru 0707
    inte behöver du stressa över ID byte, det kan du ändå inte göra förrän efter bröllopet... eller?

Och mycket av det på din lista köps ju på samma ställe så det går fort när du kommer dill den biten

• förhoppningsis

Var nästan helt säker på att jag skulle bli hippad på lördag som kommer men nu verkar det inte alls så, flera av de som skulle ha varit med då är inte hemma på lördag *besviken*

• förhoppningsis

jag kommer ha en liten väska med det viktigaste, mobil, kreditkort, läppstiftet, puder, näsduk, sysaker.
    En kompis får ansvara för den under vigseln och under festen kommer den stå i baren

• förhoppningsis

nej, ingen väska hos prästen, där kommer jag ha fullt jobb med att hålla ordning på mig själv... (blommor och släp)

håller helt med om att det inte finns några onödiga väskor, så jag har en liten söt vit sak som funkar till bal sen.

Göra rent ugnen är iaf lite kul för då ser man resultat! Jag städar garderoberna, mindre kul! Iof har man många ursäkter för att shoppa sen men ändå.

• förhoppningsis

Gerda
    Prova alla kläder, det som inte passar slänger du, sen köper du nya - det förtjänar du!! Kan ju inte gå runt i kläder som sitter fel, måste ju tom en karl förstå *S*

Rensade garderoben igår, blev nog en svart sopsäck med kläder som jag slänger, det värsta är att det inte sysn i garderoben... hade väntat mig stora gapande hål som kunde fyllas - men inte då.

N&N
    Bra att du hittade skor som funkade, du ska ha dem en hel lång dag, hopplöst om de inte sitter bra och är sköna.

• förhoppningsis

har så mycket kläder som fått följa med flytt efter flytt (flyttat ca varje år) men som nu åkt ut. Bla en sovtröja jag fick när jag fyllde 13! Superkvalitet då den knappast ser använd ut men jag har haft den massor i ca 14 år!! Känner nu att chokrosa sovtröjors tid är förbi och med sorg i hjärtat så åker den ut.

Svar på tråden 070707 tråd 6