• N&N

070707 tråd 6

Å vi som ska vara 100 personer... :) men jag är väldigt van med att ordna fester, har alltid gjort det och tycker det är kul. Å andra sidan är det jobbigt att man denna gång måste delegera så mycket för att inte ha för mycket att tänka på under bröllopsdagen.

Imorse åkte min sambo och pappa till Tyskland för att inhandla drickat till bröllopet! Så skönt att det är avklarat.

• N&N

Säkert 80 % av våra gäster (100 pers) har OSA:at, endast två har tackat nej. Alla kompisar har svarat, det är släktingarna som är sega. Vi har sista OSA-datum 14 maj. Ska bli kul att sätta igång med bordsplaceringen och definitivt boka antal middagsgäster m m.

• N&N

Sambon kom hem från Tyskland igår - med bilen full! Skönt att en av hans uppgifter är klar i alla fall :)

• N&N

Då är ni ju bra med! Vi försöker få ihop en middag - utan barn - med våra toastmasters och det är inte lätt. Tror att det blir i maj i alla fall.

• N&N

Igår kväll satte vi ihop "drinkramar", d v s utskrifter på goda drinkar med bild i ramar köpta på Ikea. 12 st ramar fick vi ihop och det blir kanonbra. Ska ha ramarna vid den fria baren som inspiration.

• N&N

Vi har ingen barpersonal utan allt står framme, vi har lite serveringspersonal som ska se till att fylla på och fixa men inte blanda drinkar.

• N&N

Jag vill så gärna bröllopsfixa, men med vad? Vi har typ allt under kontroll... OSA-datum är 14 maj och efter det kan vi i alla fall fixa med bordsplacering odylikt. Den 4 juni ska vi träffa vigselförrättaren, fotografen och jag ska få en provuppsättning och sminkning. Trodde aldrig att jag skulle ha så här lite att göra med bröllopet nu... :)

• N&N

Idag ska jag printa ut våra placeringskort på jobbet så att jag har något att pyssla med ikväll :) Bara två har tackat nej hittills och det är bara typ 15 kvar som inte har svarat. Får väl slänga deras om de inte kommer.

• N&N

Nej nej, alltså jag ska fixa bordsplaceringskorten, de ska printas ut och fästas i våra egenhändigt gjorda servettringar (av pärlor och silverståltråd) och det är ju bara att börja fästa dem som har svarat ja, typ 80 stycken...

Vi har OSA 14/5 så snart kan jag göra alla hoppas jag.

• N&N

Wow Gerda, snabbt jobbat i sådana fall! Kul!

Idag tog jag med båda barnen (2 och 5 år)till Ikea för att handla lite prylar till bröllopet. Igår kväll planerade vi lite kring dukningen och insåg att vi hade lite för få vaser så jag köpte några till + stenar + zinkhinkar att ha isen i till baren. Köpte även snygga cylindervaser att ha limefrukter i på bufféborden.

Svar på tråden 070707 tråd 6