• N&N

070707 tråd 6

Vi har ju två barn på 2 och 5 år och har svårt att få barnvakt en längre tid så vi åker med dem och mina föräldrar + kompisar till Alcudia i två veckor fem dagar efter bröllopet, blir mer som en semester även om vi får resan i bröllopspresent av mina föräldrar. Vi stickar senare i vinter iväg ensamma på en 10 dagars mysresa till något exotiskt resmål.

• N&N

lightfish
    Gillar också att hänga här, välkommen att stanna här :) Jaaa... vill se bild på dekorationen. Älskar just att pyssla och leta idéer till bordsdekorationer och sånt. Idag beställde jag blommor för att kunna dekorera tårtan (konditorn ville inte dekorera själv med färska blommor så det blir jag som gör det). Har varit i olika blomsterbutiker och frågat och frågat och frågat om tålighet hos blommor och annat... nu beställde jag äntligen.

Sambon fick tummen ur och stämde av med serveringspersonalen (hans kusinbarn som går på restaurangskola) och allt är ok.

• N&N

irin
    Även Glitter har prisvärda och fina tiaror.

• N&N

Dukningen för oss ser ut så här (färgtemat är lavendel/lime/vitt och lite silver:

- vita linnedukar
    - vita linneservetter i servettringar som vi har gjort av ståltråd och pärlor i vårt färgtema. På ståltråden sitter också placeringskorten som är ett transparent glittrigt papper med svart tryck.
    - murgröna slingrande i mitten på borden
    - festprogram med samma tapetomslag och band som inbjudningskorten (vita med svagt glittrande medaljongmönster)
    - tändsticksaskar med vårt monogram i lavendel
    - en stor vas på varje bord med glasstenar, ett grönt blad, en kryssantemum i lavendel och pärlband runt foten på vasen.
    - två ljushållare på varje bord med värmeljus i och en ljushållare med en limefärgad ros och en vit ros.

Övriga dekorationer: ljuslyktor i alla fönster, toakorgar, blockljus lite överallt, zinkhinkar vid ingången fyllda med blommor, ett stort höhjärta som kläs i grönt och rosor hängs upp bakom brudparet, två cylindervaser med limefrukter ställs på bufféborden, en rulle romantiskt, skirt vitt tyg används till taket och honnörsbordet får extra mycket blommor och ljus.

• N&N

Ikväll har vi skrivit ned hur mycket och vilket groggvirke vi ska ha. Usch vad svårt att beräkna allt... någon som har tips på hur man ska tänka?

• N&N

Hej tjejer!

Har varit iväg på midsommarfirande men nu är jag tillbaka.

jadam070707
    Tack för dina fina orden om dukningen!

Gerda, instämmer med övriga, buffén blir supergod.

Våra goda vänner ska sjunga på vårt bröllop och igår satt vi på en brygga och lyssnade på deras sång och gitarrspel, de är helt grymma! Så kul att ha en bästa vän med sambo som sjunger på ens barns dop och vårt bröllop, det blir så personligt.

Funderar när man ska kunna printa ut hela festprogrammet, hur långt innan bröllopet? Vi har ju bordsplaceringen med gästpresentationer där och om någon hoppar av stämmer det inte. Det gör ju inte så mycket men vi ska nog vänta så att vi printar så sent som möjligt.

• N&N

Ha ha vi har plötsligt fem gravida på bröllopet, två höggravida och tre helt nya. Ska nog printa vårt i nästa vecka också för jag jobbar bara en vecka till.

• N&N

Typiskt, blev sjuk igår och mår så där.. jobbar sista veckan och har inte tid med att vara sjuk...

Gjorde naglarna i förra veckan och ska fylla på två dgr innan bröllopet. De blev jättefina verkligen.

Hittade nya skor till våra döttrar/näbbar i helgen efter att ha letat som galningar över hela stan.

• N&N

helenrik
    Bra info :) Håller tummarna!

• N&N

Alltså folk frågar mig om jag är nervös och jag är inte det alls... är ni?

Vad har ni kvar att göra? Oroar mig lite för att vi glömmer saker för vi har nästan inget kvar att göra... :

- printa ut festprogrammt och sätta ihop det
    - få bekräftelse på blombeställningen till dukningen (kompis fixar billigare)
    - köpa in snacks, godis, grillgrejer.

Ikväll kommer min kompis hit och klipper sambon + barnen, skönt att ha en kompis som är frisör.

Svar på tråden 070707 tråd 6