• N&N

070707 tråd 6

>>Gerda
    Vi har ju hyrt en konferensanläggning, fräsch och vita takbjälkar, men man måste fixa dekorationer själv, därför har jag planerat det noga. Gillar att fixa med blommor och matcha dukningar :) Har en femårig tjej som gillar att bläddra i bröllopstidningar med mig...

• N&N

Idag har jag beställt murgröna till borden och bokat ansiktsbehandling, pedikyr och naglar. Beställde även is från cateringföretaget.

• N&N

Gillar också pärlor, men hade köpt ett strasshalsband då det är lite strass på livet till klänningen. Ångrade mig och hittade ett set med halsband och örhängen på Bröllopskällan där det både fanns pärlor och strass - så himla fina. Bara 350 kr för hela setet också.

Ska ni ha krona eller tiara eller nåt annat?

• N&N

Gerda, instämmer! Vill bara prata bröllop hela tiden men andra är ju inte lika intresserade förutom här på BT :)

• N&N

eliin

Din klänning är väldigt lik min, men jag har en Celine. Har själv valt ett enkelt pärl/strasshalsband då det redan är så mycket detaljer i klänningen.

• N&N

Hallå tjejer, hur går det för alla? Vad är det senaste ni har fixat med kring bröllopet?

Idag har vi bestämt tårtor och köpt några enkla tält till vigseln, ifall det skulle regna lite. Regnar det mycket är vi inomhus. I fredags fixade jag färdigt placeringslapparna.

• N&N

Om jag skulle ha haft öppen tå i skorna hade jag inte haft strumpor, men skorna blir skönare med stay-ups så jag kör nog det.

Prick 2 månader idag!! Jippie!

Jag har fått sammanlagt fyra skrämselpaket från mitt möhippegäng så jag har hunnit vänja mig vid tanken på en möhippa :)

• N&N

Har fortfarande inte bestämt om vi ska ha några favours... hjälp mig med för- och nackdelar?

Gerda - har du dem i askar eller? Gör du dem i så fall själv?

• N&N

Är i valet och kvalet med favours... hinner fixa det, men vet inte om det "bara blir för mycket" :) Vi har tändsticksaskar med vårt monogram på, tjocka fina festprogram, egengjorda servettringar med pärlor och placeringskort, drinkramar, toakorgar.. ja det kanske blir för mycket pysselgrejer? Äsch jag vet inte, det är nog min sambos åsikt.. har inte ens föreslagit favours, men han kommer nog bara skratta...

• N&N

Hill070707

Vi köpte vanliga tändsticksaskar och sedan printade jag ut vårt monogram på finare lavendelfärgat papper och klippte ut lika stora bitar som askarna och klistrade på. Bägge sidorna fick papper på. Vi delar nog inte ut dem, utan de ska ligga på borden för att kunna tända ljusen och lite som dekoration.

Svar på tråden 070707 tråd 6