• N&N

070707 tråd 6

Gerda
    Vi har ett honnörsbord med tre tungor (100 gäster) och vi valde att blanda vår släkt i mittentungan och kompisar i de två övriga tungorna. Vi började med att para ihop dem fyra och fyra och sedan sätta ihop grupper. Voilá, det blev perfekt!

• N&N

jag ska bli fru .... längtar
    Vad trist att han inte kommer, kan ni inte göra ett kul bord med några av era bästa kompisar?

Mina föräldrar tog hand om barnen idag och jag och kompisarna har varit och hejjat på sambon som sprang Sthlm Marathon i 30 gradig värme idag! Är så stolt över honom! Han har visserligen alltid elitidrottat men han tog examen förra fredagen efter 6 års pluggande och vi har ju knappt en månad kvar till bröllopet + att han har tränat inför maran och tagit störst ansvar för våra två småtjejer.. är imponerad och glad över att just jag får gifta mig med honom!

• N&N

Idag är jag väldigt låg... har precis stortjafsat med syrran och min pappa.... min familj är speciell (som allas tydligen..) och istället för att stötta säger de nu att jag är så sur och att stämningen var tråkig igår när de och sambons familj var över till oss... jag var på bra humör, men när vi kom in på bröllopet så hade den ena efter den andra tydligen ingen koll på vad de ska göra och skrattade åt det... fast jag har delegerat vissa uppgifter, sambon hade heller inte varit tydlig att fråga ordentligt och förklara uppgiftens innebörd. Satt med hakan nere vid tårna och blev ledsen på sambon som inte tar detta på allvar och även på familjen som inte frågar något utan skrattar bort det... blev helt enkelt skitlåg...

Imorse ringde jag syrran för att be om ursäkt att jag var grinig och hon godtog ursäkten men sen gick hon på om "bridezilla"... fan vad trött jag blir! Har ju verkligen undvikit att be om hjälp och beklaga mig för att slippa höra om hur jobbigt det är med vårt bröllop! Syrran har ingen annan uppgift än att gå med som tärna... Vi har planerat allt själva och att då ha mage att klaga på att vårt bröllop är så jobbigt... grrr!

Sen träffade jag pappa vid verkstaden då jag skulle lämna in bilen och han skjutsade mig till tunnelbanan. Helt plötsligt undrade han hur det går med bröllopet (han har aldrig frågat förut) och jag sa som det var, att det är tufft att göra allt själva men det går, att vi behöver mycket hjälp under själva bröllopsdagen. Han började gå på om hur stressad jag verkade att jag fick tagga ned... blääää vet ju det, men hjälp mig då liksom... inte ett endaste erbjudande... är så trött på min familj så jag kräks... sorry för långt inlägg, var bara tvungen att skriva av mig...

• N&N

Jag här igen... har lugnat ned mig men är fortfarande besviken... min sambo har mycket bra kontakt med min pappa så när pappa ringde honom idag, sa min sambo vad han tyckte om deras sätt att "stötta" oss och pappa tog åt sig på ett bra sätt. Som tur är lyssnar han väldigt mycket på min sambo men mindre på mig... Är ändå nedstämd men gläds åt dagisavslutning med mina små underbara tjejer...

• N&N

Apropå sega sambos, idag har sambon äntligen tagit reda på när DJ:n slutar spela - tre månader tog det :) Han har hela tiden sagt, men han spelar väl så länge han känner för det och orkar... så jag frågade om det var ok att han slutar spela 01.00, "näe absolut inte", men hur vet du då att han inte slutar då... ja så har vi hållt på, istället för att han har lyft luren och fått svaret :)

• N&N

carina6

Usch vad trist! Vad är det med alla människor? Och speciellt ens familj... har tyckt att det har varit så lugnt hittills, men så ska det tydligen inte få vara hela vägen. Lider med dig, så illa är det ju inte för mig, jag tänker ta lite avstånd från min familj fram till bröllopet så att jag inte blir mer ledsen. Ska fråga andra om hjälp istället och min kära sambo har fixat hur mycket som helst idag, äntligen förstår han allvaret liksom... fick ett samtal från honom och kunde pricka av mycket...

Försökte du förklara för din pappa hur mycket det skulle betyda för dig om han var med?

Carina - nu hjälps vi åt att fokusera på det viktigaste, att vi får våra älsklingar - ok?! Kram!

• N&N

Igår var jag en verklig bitch på kvällen och tjurade över allt kring bröllopet... snart kommer sambon hem och jag har hällt upp vin och gjort lite snacks. Ska sätta oss på balkongen och mysa och prata vettigt kring bröllopet :) Det sköna är att han inte brusar upp utan försöker låta allt rinna av mig och kommer med konstruktiva förslag, jaaaa den mannen vill jag gifta mig med!

Annars går allt framåt här också. Det vi har kvar är att:
    - finslipa listan till serveringspersonalen
    - finslipa inköpslistan med snacks, vickning, brunch m m.
    - öva mer på dansen
    - bestämma vilka blommor som ska vara på tårtan
    - slutföra festprogrammet, pyttelite kvar

Imorgon ska jag prova klänningen för första gången sedan november! Ska till sömmerskan för eventuella ändringar. Håll tummarna för att mina tappade fem kilo räcker!! Har två kg kvar till vikten innan båda barnen... Ni då, lista på nu, vad har ni kvar?

• N&N

Yes!! Nådde min målvikt hos Viktväktarna idag! Passande då jag ska åka till sömmerskan med min klänning kl 11.00 :)

• N&N

Jippie! Klänningen satt sååå mycket bättre än i oktober när jag köpte den! Har inte provat den sedan dess och nästan glömt hur den satt och såg ut. I oktober var jag en blekfis med 6 kg extra och nu såg jag sambons leende när jag hade på mig den, för den såg så mycket bättre ut. Behövde inte göra några ändringar alls förutom sy på en hyska eller vad det heter, för släpet.

• N&N

Hi hi ja listorna är långa men många saker är ju sånt som du ska ta med dig till lokalen. Jag har en lång sådan lista också... :) Dock har jag nog införskaffat det mesta som behövs. Imorgon blir det till att leta vita enkla sandaletter för de silvriga som jag har passade inte helt bra till klänningen + att jag ska hitta ett bra läppstift.

Svar på tråden 070707 tråd 6