Inlägg från: Saffranin |Visa alla inlägg
  • Saffranin

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Har du missat embossingens fantastiska värld??
    Embossa är när man strör ett pulver över det man har stämplat och sedan värmer på pulvret så att det ser upphöjt ut. Bra förklaring va?

• Saffranin

Go morgon!

Vilket format har ni på era inbjudningkort? Jag vill egentligen ha fyrkantiga, men vet inte hur man skriver ut såns papper på en skrivare. Någon som vet? Är det lätt?
    Annars blir de nog halva A4 för enkelhetens skull.
    Jag är hemma och är sjuk idag och tänkte försöka ta mig till Matton och köpa papper så man kan börja med injudningarna.
    Vi kommer skicka dem i slutet av maj för då har vi träffat präst och haft första planeringen med Thorskog.
    Är lite orolig att prästen är för traditionell och att det blir byte till borglig vigsel när vi träffat honom.

• Saffranin

Och god natt!

Sitter och kollar efter bröllopsresor...
    Var det ingen av er som skulle på nån längre resa? Jag behöver tips på vart man kan åka i oktober!

Alla ställen jag kollar på har kallt eller regnigt i oktober verkar de som.
    Först tänkte vi åka till Sicilien sen har vi kollat på Kenya och Sydafrika.
    Eftersom vi bara tänkte vara borta två veckor ville vi inte behöva flyga SÅ långt och inte ha så mycket tidsomställningar. Blev helt såld på Sydafrika nyss och satt och läste flera timmar. Sen såg jag nån på BT som varit där i nov och haft mkt regn. Tydligen sommar där från dec. Skit också!

Hoppas ni har en bra helg!

• Saffranin

Andie

Det lät nog som jag gjort mer än jag verkligen hade... Tog mig aldrig till Matton och bröllopsresan är fortfarande inte bokad.

Nu har vi börjat titta på Kuba. Någon som varit där? Bra eller dåligt?

Vad ska det bli för format på era kort ni som gör de själva? Och hur gör ni med insidan?

Mirja

Läste i den andra tråden att du hittat klänning. Hur ser den ut? Nån bild som du kan visa? *nyfiken*

Malin

Så då tror du att Sicilien skulle funka oxå då? Hur varmt tror du att det är?

Hörde förresten att du försökte sno min toastmaster och solist

• Saffranin

Mirja

Jag skulle gärna åka till Thailand men Magnus har redan varit där så det får bli nåt annat. Hur länge ska ni vara borta?

• Saffranin

Mirja

Jättefin klänning!!
    Jag har köpt en begagnad klänning. Du kan se den på våran hemsida under planering.
    sahlholm@weddingannouncer.com

Nu lutar det mer åt Kenya igen. Såg att vädret inte var det bästa på Kuba heller i oktober...
    Får man fråga vad er resa kommer att kosta?
    Till Kenya kostar det ca 25000 per person för två veckor. Men då ingår ju i stort sätt all mat och de flesta aktiviteter.

• Saffranin

Förstod inte riktigt det där med det andra papperet, men ni hade i alla fall det formatet då alltså. Blir nog så för oss oxå och sen ett tunnare, lika stort papper inuti som vi skriver på. (Som en bok med två dubbelvikta A4 alltså...)

• Saffranin

Välkommen Kluddan!

Får väl som vanligt börja med att fråga var ni ska gifta er och hur långt ni kommt i planeringen?

Det blir nog Sicilien för oss till sist. Känns bra och blir definitvit billigare än andra alternativ.

• Saffranin

Jättefin klänning kluddan!

Vi har nog planerat rätt mkt nu. Bokat kyrka, festlokal, DJ, transport, fotograf. Köpt klänning och hyrt frockcoats. Gjort förlaga till inbjudan och en hemsida. Pratat med toastmasters, tärna och marsalk.

Malin

Jag har inte bestämt om jag ska ha slöja eller inte än... Beror lite på om jag hittar någon som passar till klänningen. Jag vill gärna se hur dina ser ut!!

Välkommen Ölme!
    Bra att kunna hålla det hemligt! Jag kan bara inte låta bli att prata om bröllopet.

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2